مشارکت 4میلیارد ریالی دوستداران میراث فرهنگی تربت حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از یاری و مشارکت 4میلیارد ریالی انجمن های میراث فرهنگی و بخش خصوصی برای مرمت و سامان دهی آثار تاریخی، آنالیز و ثبت محوطه های تاریخی، خرید تجهیزات صنایع دستی و حمایت از طرح های گردشگری اطلاع داد.

مشارکت 4میلیارد ریالی دوستداران میراث فرهنگی تربت حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی امروز سه شنبه 20 اسفندماه 1398 با اعلام این خبر اضافه نمود: برای اولین بار در کشور خیری نیک اندیش و دوستدار میراث فرهنگی کشور، هزینه تهیه پرونده ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی و انجام مطالعات ژئوفیزیک محوطه ای در شهرستان تربت حیدریه و زاوه را متقبل شده است.

او ادامه داد: مرمت و سامان دهی آثار تاریخی رباط علیا، رباط لاری، سرای امین، مقبره لاری و رباط میاندشت، حسینیه برس نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال مرمت و ساماندهی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: حمایت بخش خصوصی نیز از هنرمندان صنایع دستی منطقه تربت حیدریه و زاوه در قالب خرید تجهیزات و ابزارآلات رایگان و هزینه آموزش و حتی پیش خرید محصولات صنایع دستی قابل توجه بود.

او توضیح داد: هم چنین حمایت ویژه فعالان حوزه گردشگری و بخش خصوصی در راستای چاپ بروشور و کتابچه های معرفی تبلیغاتی، برگزاری تورهای رایگان گردشگری، برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی از دیگر حوزه های مشارکتی این اداره بوده است.

علی محمدی گفت: هم چنین موزه های ابریشم، نیازاری و زعفران نیز با مشارکت بخش خصوصی و ارگانهای دولتی در دست اقدام است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مقدس قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه گردشگری که 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75843

به "مشارکت 4میلیارد ریالی دوستداران میراث فرهنگی تربت حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 4میلیارد ریالی دوستداران میراث فرهنگی تربت حیدریه برای حفاظت آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید