فیلم سینمایی صیاد با موضوع زندگی قهرمانان تک تیرانداز کلید خورد

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم سینمایی صیاد به کارگردانی علیرضا افتخاری در آستانه چهلمین بزرگداشت دفاع مقدس کلید خورد.

فیلم سینمایی صیاد با موضوع زندگی قهرمانان تک تیرانداز کلید خورد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، این اثر سینمایی روایتی متفاوت از مبارزات چریکی و کاماندویی تک تیرانداز های کشور طی 7 سال دفاع مقدس را به است.

علیرضا افتخاری، نویسنده تهیه کننده و کارگردان فیلم صیاد در این باره به فارس گفت: مهمترین و اصلی ترین دغدغه در تولید این اثر سینمایی حضور و رقابت در فستیوال های کلاس یک و جشنواره های معتبر بین المللی است.

این فیلمساز جوان افزود: در فیلم صیاد با نگاهی دقیق به زندگی نظامی و چریکی قهرمانان تک تیرانداز که بی تردید ارتش های تک نفره هستند و مطالعه و تحلیل حماسه ها و رشادت های نابغه ای که از حیث تکنیک مبارزاتی یگانه عالم بود سعی کردم با تحلیلی دقیق همه کنش ها و واکنش های وی در مقاطع مختلف جنگ در فیلمنامه ای با ساختاری مدرن و روایتی غیرخطی و متکی به عنصر تصویر پرداخت شود.

وی ادامه داد: در فیلم صیاد مخاطب با سه اپیزود مستقل و البته پیوسته در قالب یک فیلم بلند با تقابل قهرمان و ضد قهرمان از حیث فنی-نظامی روبرو می شود. فیلم از محرک های حسی فاصله میگیرد، فضای سانتیمانتال را در می نوردد و حتی با زیرپاگذاشتن زمان و تطابق تاریخی؛ رفتار های بویژه مبارزاتی نابغه تک تیرانداز کشورمان را در حال، گذشته و آینده به تصویر می کشد.

افتخاری افزود: برای تولید این اثر هیجان ویژه ای دارم و در آستانه هفته دفاع مقدس امیددارم ماحصل کار آبروی سینمای ارزشی کشور در محافل بین المللی باشد.

تهیه کننده فیلم صیاد با اشاره به این نکته که همه هزینه های فیلم صیاد از بخش خصوصی تولید می شود گفت:، اما بیش از همه یادآوری اینکه فیلم صیاد بدون حسن همکاری فرمانده مدبر سپاه صاحب الزمان استان اصفهان سردار فدا، مساعدت لشکر عملیاتی 14 امام حسین استان اصفهان، رهنمود های علمی و نظامی مرکز آموزش امام علی شهرستان مبارکه و نهایتا همراهی بی شائبه گردان 109 امام حسین در شهرستان مبارکه اصفهان میسر نبود.

*مشهدی: صیاد مانیفست سینمای انقلاب در دنیا سینما

همچنین ابوالفضل مشهدی مدیر فیلمبرداری و جانشین تهیه کننده فیلم صیاداز آغاز فاز دوم فیلمبرداری این اثر خبرداد و به فارس گفت: فیلمبرداری صیاد در استودیو آوا فیلم تهران و روی پرده آبی آغاز شد و امروز -22شهریورماه- وارد فاز دوم فیلمبرداری که غالبا طراحی عملیات های چریکی -کاماندویی و جنگ های نظامی است در منطقه استراتژکی از شهرستان مبارکه می شویم.

مشهدی با بیان اینکه آخرین تکنولوژی های رباتیک روز دنیا در تصویربرداری فیلم صیاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت، شرح داد: این تکنولوژی براساس نمونه های هالیودی و با ساختاری بسیار پیچیده توسط متخصصان جوان کشورمان ابتدا مهندسی معکوس و سپس بومی سازی شده است. بکارگیری و پیاده سازی این تکنولوژی رباتیک برای نخستین بار در یک پروژه سینمایی ایرانی بکار بسته خواهد شد. در پیاده سازی این تکنولوژی به دلیل تحریم های ظالمانه با مسائل عدیده ای روبرو بودیم و نهایتا کمبود ها را با تلفیق صنعت خودرو سازی و رباتتیک جبران کردیم.

وی این تکنولوژی را در خلق صحنه های اکشن و لحظات هیجان انگیز و حادثه ای این اثر ضروری دانسته و افزود: تسریع فرایند تولید، کاهش دسته کم 20 جلسه فیلمبرداری و عینیت بخشیدن به ابعاد مختلف و شیوه های مبارزاتی ویژه تک تیرانداز ها از جمله مزایای این سیستم است.

مدیر فیلمبرداری صیاد در پایان گفت: در پیاده سازی این سیستم بیش از 2 سال سعی وافر داشتم و فراغت خاطر و مدام به کار خلق و آزمایش آن مشغول بودم جالب اینکه این سیستم دو ثبت اختراع در سامانه جامع علمی کشور داشته که پس از پایان مراحل تولید اثر همراه با رونمایی فیلم از آن پرده برداری خواهد شد. اکنون همه چیز محیای خلق یک اثر ماندگار در حوزه سینمای جنگ است و سعی داریم مانیفست سینمای انقلاب در دنیا سینما باشیم.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110327

به "فیلم سینمایی صیاد با موضوع زندگی قهرمانان تک تیرانداز کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم سینمایی صیاد با موضوع زندگی قهرمانان تک تیرانداز کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید