فواید خوردن سیر با معده خالی

به گزارش مجله سرگرمی، بعضی از مطالعات صورت گرفته روی سیر نشان می دهد که خوردن آن با معده خالی خاصیت طبیعی آنتی بیوتیکی این گیاه مفید را قوی تر می نماید.

فواید خوردن سیر با معده خالی

سیر علاوه بر طعم دار کردن غذا، فواید منحصربه فردی نیز دارد که نمی توانید از آن غافل شوید. سیر به طور معمول برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می گردد؛ از سرماخوردگی و آنفلوانزا گرفته تا تب یونجه، فشار خون و کلسترول بالا، پروستات بزرگ شده، دیابت، استئوآرتریت، اسهال مسافرتی، پره اکلامپسی، بیماری قلبی، حمله قلبی و گرفتگی عروق. همچنین از سیر برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ، سرطان مقعد، سرطان معده، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان ریه استفاده می گردد.

برخی از مطالعات اجرا شده روی سیر نشان می دهد که خوردن آن با معده خالی خاصیت طبیعی آنتی بیوتیکی این گیاه مفید را قوی تر می نماید.

این باور وجود دارد که خوردن سیر قبل از صبحانه، باکتری ها را در معرض ویژگی های آنتی بیوتیکی سیر قرار داده و در نتیجه احتمال اینکه باکتری ها نابود شوند بیشتر خواهد شد. سیر ماده ای شیمیایی به نام آلیسین فراوری می نماید که برای درمان برخی از بیماری ها مفید است. در واقع این آلیسین است که بوی خاص به سیر می دهد. وقتی سیر را با معده خالی می خورید، آلیسین راحت تر به باکتری ها دسترسی پیدا می نماید و نتیجه بهتری برای درمان برخی از بیماری ها دارد. خیلی از افراد برای درمان فشار خون خود به طور مرتب از سیر استفاده می نمایند. سیر علاوه بر اینکه برای گردش خون بسیار مفید است، جلوی بیماری های قلبی را می گیرد و به عملکرد مناسب کبد و مثانه یاری می نماید. سیر در درمان مسائل معده مانند اسهال نیز مفید است. برخی از افراد ادعا می نمایند با مصرف سیر با معده خالی، مسائل عصبی شان تسکین پیدا می نماید. سیر درمان مؤثری برای بسیاری از مسائل معده است بخصوص اینکه گوارش و اشتها را تحریک می نماید. همچنین به کنترل استرس یاری می نماید و جلوی فراوری زیاد اسید معده را که اغلب وقتی مضطرب هستیم ترشح می گردد، می گیرد. سیر برای تقویت ایمنی بدن نیز مفید است، جلوی گزش حشرات را می گیرد و عفونت های قارچی و باکتریایی را درمان می نماید.

سایر کاربردهای سیر شامل درمان تب، سرفه، سردرد، معده درد، گرفتگی سینوس ها، نقرس، روماتیسم، هموروئید، آسم، برونشیت، تنگی نفس، فشار خون پایین، قند خون پایین، قند خون بالا و نیش مار می گردد. از سیر برای مقابله با استرس و خستگی و حفظ عملکرد سالم کبد استفاده می گردد.

منبع: تبیان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13061

به "فواید خوردن سیر با معده خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید خوردن سیر با معده خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید