میکروب معده بیماری عفونی، قابل انتقال به دیگران

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/گیلان فوق تخصص گوارش و کبد، انتقال از شخصی به شخص دیگر و آب و غذای آلوده را از اصلی ترین راه های انتقال میکروب معده عنوان و توضیح داد: سوزش سردل، ترش کردن، تهوع، درد میانی شکم و ... از علائم میکروب معده است.

میکروب معده بیماری عفونی، قابل انتقال به دیگران

افشین شفقی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه میکروب معده یکی از بیماری های گوارشی شایع است که در نتیجه نوعی باکتری معده به نام هلیوباکتری ایجاد می گردد، اظهار کرد: میکروب معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی انتقال از شخصی به شخص دیگر و آب و غذای آلوده را از اصلی ترین راه های انتقال میکروب معده عنوان و توضیح داد: سوزش سردل، ترش کردن، تهوع، درد میانی شکم و ... از علائم میکروب معده است.

فوق تخصص گوارش و کبد اعلام کرد: آسان ترین راه تشخیص هلیکوباکتری انجام یک آزمایش خونی است که می تواند پادتن ها یا آنتی بادی هایی را شناسایی کند که در پاسخ به عفونت تشکیل می شوند.

شفقی یادآور شد: عفونت های ناشی از میکروب معده یا هلیکوباکتر پیلوری به خودی خود قابل درمان نیست و اگر درست پیگیری و درمان نگردد ممکن است بسیار پیشرفت کند و در معده گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه میکروب معده می تواند عامل ایجاد رفلاکس باشد توضیح داد: تغییر سبک زندگی یکی از موثرترین راه های درمانی است که برای بیماران رفلاکسی در نظر گرفته می گردد تا از این طریق میزان برگشت اسید به معده را کاهش دهیم.

شفقی با بیان اینکه استفاده از عسل و میوه های شیرین برای بیماران که دچار رفلاکس هستند توصیه می گردد، اضافه نمود: بیمارانی که رفلاکس هستند از مصرف غذاهای خاص، همانند سیر، غذاهای تند و چرب و همچنین سبزی ها تند باید پرهیز نمایند.

وی کم تحرکی، مصرف فست فود و غذاهای پرچرب و کم فیبر، اضافه وزن و چاقی و مصرف دخانیات را از مهم ترین دلایل شیوع بیماری ها و سرطان های گوارشی مطرح نمود.

فوق تخصص گوارش و کبد اصلاح سبک زندگی به ویژه عادات بدغذایی را در کاهش بیماری ها و سرطان های گوارشی موثر دانست و اضافه نمود: بیشتر افراد جامعه با تبعات این سبک از زندگی آشنا هستند اما شیوه زندگی مدرنیته امروزی آنان را ناگزیر به استفاده از غذاهای آماده و کم تحرکی نموده است.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68384

به "میکروب معده بیماری عفونی، قابل انتقال به دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروب معده بیماری عفونی، قابل انتقال به دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید