فراستی امشب تریبون می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، اولین قسمت از شب سینمایی شب های هنر امشب با اجرای مسعود فراستی به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

فراستی امشب تریبون می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، شبکه چهار سیما از 14 مهر ماه اقدام به پخش مجله زنده تصویری شب های هنر نموده است که در پنج برگ به تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب و سینما می پردازد.

بنا بر این گزارش، امشب در اولین قسمت از شب سینمایی این برنامه موضوع فرم و تکنیک در سینما مورد آنالیز قرار می گیرد. مسعود فراستی مجری برنامه امشب میزبان سید ناصر هاشم زاده محقق، نویسنده و فیلمنامه نویس و جاناتان رُزنبام منتقد سینما می گردد.

در شرح این گفت وگو آمده است:

فرم در تعریف فلاسفه و در شاخه فلسفه هنر مفاهیمی چندگانه و پیچیده را دنبال می نماید که هنوز می توان بر روی تلقی های آن دست گذاشت و به بحث پرداخت اما به الگویی درست و معیارهایی تعیین نرسید. همچنان که در بحث فرم هنری و یا فرم سینمایی نیز این مساله وجود دارد. سینما از منظر پیچیدگی در کاربرد ابزار هنری یک هنر سمعی بصری به حساب می آید که از سویی می تواند ویژگی های فرم هنرهای بصری را داشته باشد و از سوی دیگر ویژگی های فرمی هنرهای سمعی را. در جایی کوشیده می گردد تا فرم فیلم به پرسپکتیوی در روایت سینمایی، با ویژگی های سمعی و بصری تعریف گردد، به مجموعه الگوهایی تعیین شده که برای مخاطب ادراک حسی ایجاد می نماید و در مقابل این نظر نیز فرم تنها یک شکل برای ابزار بیان تعریف می گردد و اصل بر محتواست.

این برنامه ساعت 23 به تهیه کنندگی سلمان وکیلی پخش می گردد.

در آیتم چهل سالگی که نام یکی از بخش های ثابت هر شب شب های هنر است، امشب فرم و تکنیک در سینمای ایران در چهل سال اخیر بازگو می گردد.

شب های هنر محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پهش می گردد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4687

به "فراستی امشب تریبون می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراستی امشب تریبون می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید