سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی می تواند به برندسازی یاری کند

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) فرصت و بستر مناسبی است که می تواند به برند سازی صنایع دستی یاری کند.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی می تواند به برندسازی یاری کند

ابوالفضل مکرمی فر، امروز آدینه 17 اسفند 97 در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با بیان این مطلب اضافه نمود: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی یک فرصت مناسب برای انجام کارهای زیربنایی در حوزه صنایع دستی از جمله برندسازی است و در این نمایشگاه می توانیم از تجربیات استان های مختلف بهره ببریم.

او گفت: برندسازی صنایع دستی یکی از ضروریات و الزاماتی است که باید در مورد همه صنایع دستی اجرا گردد اما در این میان در گام اول صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و ویژه هر منطقه و استان شناسایی و به عنوان برند ملی معرفی شده اند.

مکمری فر اظهار کرد: با توجه به لطافت هنرهای سنتی و صنایع دستی آثاری از جمله ابریشم بافی مورد توجه بسیار گردشگران خارجی نیز هست و به نوعی می توان گفت این هنرها در عرصه جهانی نیز شناخته شده و نامدار هستند.

مکرمی فر گفت: بسیاری ازگردشگران خارجی با مشاهده اوج هنر و لطافت این صنایع دستی ابراز شگفتی و تعجب فراوان می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که استفاده از مواد اولیه داخلی و به کار بردن هنر و خلاقیت بومی و فردی در خلق آثار هنری و صنایع دستی گویای ایرانی بودن این هنرها و ضرورت توجه ویژه به این بخش است اضافه نمود: نظری کوتاه بر فراوری صنایع دستی نشان می دهد این رشته یک هنر- صنعت ایرانی و باید از آن حمایت و صیانت گردد.

او ادامه داد: یکی از سیاست های مهم سال جاری در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی حمایت و صیانت از صنایع دستی است که در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بوده است.

او گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در حقیقت اقدامی در جهت حفاظت از فرهنگ و تمدن تاریخی ایران است و در این رابطه معرفی این هنرها در عرصه ملی و بین المللی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به فعالیت 17 هزار هنرمند در زمینه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این استان اشاره نمود و گفت: حدود 500 کارگاه دارای مجوز در این رشته در خراسان رضوی فعالیت دارد.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14981

به "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی می تواند به برندسازی یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی می تواند به برندسازی یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید