نمایشگاه گردشگری پکن، فرصتی برای معرفی ایران به دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین که روز سه شنبه با حضور 85 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن گشایش یافت فرصتی برای معرفی ایران به گردشگران خارجی به ویژه جهانگردان چینی بود.

نمایشگاه گردشگری پکن، فرصتی برای معرفی ایران به دنیا

به گزارش خبرنگاران چین سالانه 120 میلیون گردشگر به خارج از کشور می فرستد و بیشتر از 85 میلیون توریست نیز سالانه به این کشور سفر می نمایند بر اساس آمار در سال 96 شمسی بین 112 تا 115 هزار ایرانی به چین سفر نموده اند در مقابل حدود 100 هزار چینی نیز به ایران سفر نموده اند با این حال فعالان عرصه گردشگری ایران امیدوار هستند سهم بیشتری از 120 میلیون گردشگر چینی جذب نمایند.

شماری از فعالان عرصه گردشگری چین که در نمایشگاه بین المللی گردشگری پکن حضور یافته اند ضمن کوشش برای جذب گردشگر خارجی به ایران خواهان همکاری و حمایت های دولتی شدند.

** جذب توریست، مهمترین هدف نمایشگاه

فرهاد باقر زاده نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پکن در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نمایشگاه سال جاری از مهمترین نمایشگاه های گردشگری دنیا است که هر ساله اواخر فروردین ماه در پکن برگزار می گردد.

وی گفت: نمایشگاه پکن در چهار هزار متر مربع مساحت و با حضور 85 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در پکن اضافه نمود: این نمایشگاه بیشتر برای تجار و آژانس های مسافرتی چینی است و با هدف جذب توریسم به کشورهای خودشان دایر شده است.

** ایران بهترین مقصد گردشگری برای توریست های چینی

سسلیا ژائو از فعالان حوزه گردشگری چین نیز در مورد دیدگاه گردشگران چینی به ایران گفت: ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست های چینی است زیرا کشوری با تمدن و فرهنگ کهن به حساب می آید و بیشتر گردشگران چینی آشنایی فراوانی با ایران دارند.

او گفت: در سال های اخیر با توجه به اجرای راهبرد راه ابریشم نوین و کوشش همکاران ایرانی از جمله فعالیت های گسترده دفاتر خدمات مسافرتی، اطلاع رسانی درباره ایران، ارایه امتیازات به گردشگران و راه اندازی خطوط هوایی جدید از جمله خط هوایی تهران - شن جن در جنوب چین، آگاهی گردشگران چینی درباره ایران بیشتر شده است.

سسلیا توضیح داد: گردشگران چینی بسیار علاقه مند هستند که به ایران سفر نمایند شمار بیشتری به ایران می روند آنها تجربیات بیشتری از ایران بدست می آورند و وقتی به چین باز می گردند با خاطراتی بسیار خوب از ایران می گویند و عاشق ایران هستند.

** چینی ها علاقه مند به سفر به ایران هستند

حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در شانگهای هم گفت: با توجه به تصویر نادرستی که بعضی رسانه ها در مورد ایران و منطقه ارایه می نمایند برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند شناخت درستی از ایران به چینی ها و کشورهای دیگر ارایه کند.

وی معرفی ایران را یکی از دستاوردهای این نمایشگاه دانست و اضافه نمود: چینی ها علاقه مند به سفر به ایران و شناخت کشور ما هستند و این نمایشگاه می تواند چنین ظرفیتی برای معرفی ایران به آنان باشد.

او نقش رسانه های دو کشور در شناسایی ظرفیت ها را موثر دانست و گفت: مردم ایران و چین باید یاد بگیرند از منابع درست، اطلاعات موثقی در مورد دو کشور کسب نمایند.

خلیفی اضافه نمود: ایران با داشتن ظرفیت های سرمایه گذاری، مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری با سیاست های جذاب سرمایه گذاری و با آغوشی باز، پذیرای سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف صنعتی است.

** گردشگری نقش بسزایی در توسعه کلان کشور دارد

علی غمخوار از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: گردشگری از پدیده های منحصر بفردی است که نقش بسزایی در توسعه کلان کشور دارد.

وی کسب درامد برای مردم و دولت، کسب درامد ارزی، توسعه مناطق مختلف و همچنین اشتغال را از جمله منافع اقتصاد گردشگری برای کشور معرفی کرد.

این فعال حوزه گردشگری اضافه نمود: در موقعیت کنونی که به توسعه صادرات به ویژه صادرات خدمات احتیاج داریم این اتفاق می تواند به وسیله جذب و پذیرایی از گردشگران خارجی ممکن گردد.

وی در مورد چین هم گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی که دو کشور دارند و همچنین پتانسیل این کشور که سالانه 120 میلیون گردشگر دارد باید برای جذب سهمیه خود کوشش کنیم.

** سهم کم ایران از توریست های چینی

عطاران از فعالان عرصه گردشگری هم در این نمایشگاه گفت: وضعیت گردشگری میان دو کشور مناسب نیست چون اکنون چین بیشترین میزان خروجی توریست را دارد ولی ما از این بازار سهم کمی داریم.

او دلیل پایین بودن علاقه چینی ها به ایران را عدم شناخت آنها از ایران و فرهنگ غنی ایران عنوان نمود و اضافه نمود: تبلیغات منفی که بعضی رسانه ها در مورد خاورمیانه و ایران منتشر می گردد در این مورد تاثیر زیادی دارد.

عطاران همچنین تبلیغات ایران برای جذب گردشگران چینی را پایین دانست و اضافه نمود: احتیاج است با تبلیغات بیشتر، زمینه را برای حذب گردشگران چینی فراهم کنیم.

بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین به مدت سه روز پذیرای بازدید علاقه مندان به توریسم و گردشگری است.

**آساق**1904**

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19671

به "نمایشگاه گردشگری پکن، فرصتی برای معرفی ایران به دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری پکن، فرصتی برای معرفی ایران به دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید