ستاری: اگر رسانه ها از نوآوری علوم شناختی استفاده نکنند آسیب می بینند
به گزارش مجله سرگرمی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز جمهوری اسلامی احتیاج جدی به علوم شناختی برای پیشرفت دارد و رسانه ها نیز اگر از نوآوری این رشته استفاده نکنند آسیب خواهند دید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین کنفرانس ملی علوم شناختی و رسانه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: علوم شناختی از حوزه های مهمی است که ما چند سالی است در معاونت علمی بر روی آن کار می کنیم، از حدود 6 سال پیش به دنبال اکوسیستم یا زیست بوم بوده ایم تا آن را پیاده کنیم.
وی اضافه کرد: سرمایه های جوانان امروز در مغزهای آنان است نه در جیب هایشان، در تحریم جاهایی مورد هدف قرار می گیرد که ما خام فروشی داریم امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.
ستاری ادامه داد: امروز کشور با نفت دیگر اداره نمی گردد چراکه همه چیز در کشور مشکلش پول است شرکت های دانش بنیان نه زمین عجیب قریبی دارند در آنها مغزها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد می سازند.
وی ادامه داد: توسعه علوم شناختی نیاز به یک فرهنگ دارد ما در معاونت علمی بستر علوم شناختی هستیم البته در بعضی از حوزه های علوم بی نظیر هستیم مثل بیو تکنولوژی اما علوم شناختی هم جزو علومی است که می تواند یک تحول اساسی در کشور ایجاد کند.
ستاری خاطر نشان کرد: اگر رسانه بخواهند رویکرد علمی داشته باشند باید روش های فعالیت رسانه ها تغییر کند در توسعه هوش مصنوعی شرکت های خوبی در کشور داریم که در ابعاد مختلف وجود دارند اما رسانه ها هم می توانند در این حوزه ورود پیدا نمایند.
وی اضافه کرد: از حوزه مجازی به سلامت مردم می رسیم در واقع سیستم های تکنولوژی امروز جامعه را می شناسد و بر اساس نیاز مردم فعالیت می نماید که هوش مصنوعی از جمله آن است.
ستاری توضیح داد: معاونت علمی یک پلتفرم و بستر برای توسعه هوش مصنوعی و علوم شناختی است پس باید شما رسانه ها اگر پتانسیل دریافت تکنولوژی و نوآوری داشته باشید پیروز می شوید و ایده های زیادی در تحول رسانه ها وجود دارد و باید از فضای سنتی رسانه ها فاصله بگیریم.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: آمادگی برای مرحله عملیاتی در حوزه علوم شناختی وجود دارد بهتر است در قالب استارت آپ به علوم شناختی پرداخته گردد چرا که جزء حوزه هایی است که ما به صورت جدی به آن نیاز دارد اگر از این نوآورها در رسانه ها استفاده نگردد آسیب خواهیم دید زیرا الان رسانه نیاز به نوآوری جدید دارد.
منبع: خبرگزاری فارسteroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی
huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم
studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی