بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، اعلام نمود: هشتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس 2019 و در روز سه شنبه اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با حضور شرکت های عضو اسکاپ برگزار می گردد.

بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم

وی با بیان اینکه این هفته یک هفته استارت آپی است، گفت: در سال گذشته ریاست اسکاپ در تایلند را ایران بر عهده داشت از این رو پیشنهاد برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را ارائه کرد.

به گفته وی، سه شنبه و چهارشنبه ایران میزبان 50 کشور و ده ها میهمان خارجی است؛ میهمانان خارجی از وزرای آموزش عالی و فناوری کشورها، معاونان وزرا و … هستند.

وی با اشاره به موضوعی که در این مجمع مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد، گفت: کمیسیون مالی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل (اسکاپ) یکی از نهادهای تابعه شورای مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد است. این شورا یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد به شمار می رود و دارای مأموریت گسترده ای در حوزه اجتماعی و مالی است.

ستاری تاکید نمود: با توجه به ظرفیت های موجود کشور در حوزه نوآوری و فناوری و با عنایت به مأموریت های اسکاپ سال گذشته مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به اسکاپ پیشنهادی ارائه شد که اولین مجمع به میزبانی ایران در روزهای 21 و 22 خرداد ماه در تهران برگزار گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این حرکت بزرگ در توسعه شتاب دهنده ها و استارت آپ ها مؤثر خواهد بود، گفت: استارت آپ ها در همه حوزه هایی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، سلول بنیادی، هوافضا، فناوری اطلاعات و … توسعه می یابد.

وی با تاکید بر اینکه ما بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم گفت: در سالیان اخیر رتبه های نوآوری کشور در حد بسیاری کاهش پیدا نموده است به عنوان مثال طی 4 سال گذشته 55 رتبه بهبود شاخص نوآوری را داشته ایم که این می تواند انگیزه برای ما باشد.

ستاری با تاکید بر اینکه به واسطه برگزاری این مجمع توانمندی های ما به جامعه بین المللی نمایش داده می گردد، گفت: ما در حوزه ایجاد اکوسیستم نوآوری حرف زیادی برای گفتن داریم و ظرفیت هایی نیز در این زمینه در خود می بینیم که به واسطه برگزاری مجمع می توانیم آن را به جامعه بین المللی منعکس کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین به واسطه این برنامه بین المللی شبکه بین المللی استارت آپ ها تشکیل می گردد، گفت: یکی از برنامه های جنبی این مجمع تشکیل شبکه بین المللی استارت آپ هاست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: استارت آپ هایی که در کشور فعالیت می نمایند باعث اشتغال زایی فارغ التحصیلان می شوند که ما دراین زمینه ظرفیت زیادی داریم.

ستاری اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت شرکت های تاکسی آنلاین چند برابر شرکت های خارجی است به همین دلیل معاونت علمی روی استارت آپ های فناوری تمرکز زیادی دارد.

وی تاکید نمود: ما همیشه درصدد هستیم روی موضوعات آب، سلول بنیادی، سلامت، محیط زیست و … متمرکز شویم و اکوسیستم نوآوری را در این حوزه ها نمایان کنیم تا مردم بتوانند محصولات و خدمات حاصل از کوشش استارت آپ ها را استفاده نمایند.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: بیش از دو هزار ایده پیروز را توانستیم به شتاب دهنده های زیر نظر معاونت علمی معرفی کنیم تا شتاب دهنده ها به این وسیله از استارت آپ ها حمایت نمایند و محصولات مرغوبی به دست مردم برسد.

وی در مورد بعضی ایده های استارت آپ ها که نمونه های آن در کشورهای خارجی وجود دارد و به نتیجه رسیده است، گفت: حتی ایده هایی که حالت کپی دارند باید در کشور عمومی شوند و استفاده از آنها فرهنگ سازی گردد؛ هر چند که بسیاری از این ایده ها از خدمات هوش مصنوعی بهره مند می شوند و فناوری های جدیدی نسبت به نمونه های خارجی ارائه می نمایند و این نشان از پیروزیت استارت آپ هاست.

ستاری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هزار تراکنش اینترنتی از نرم افزارهای ایرانی اعلام شده است که این تراکنش ها صدها میلیارد تومان هستند.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26824

به "بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین استارت آپ ها را در منطقه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید