اینوتکس 2019 با حضور 400استارتاپ برگزار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، نشست هماهنگی مجریان و مشارکت کنندگان INOTEX 2019 به منظور معرفی بخش های مختلف و ویژگی های هشتمین دوره این نمایشگاه در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید. در این نشست، ستاد برگزاری نمایشگاه، ضمن معرفی تاریخچه رویداد، به امکانات و فرصت های متنوعی که در اختیار استارت آپ ها و شرکت ها قرار داده می گردد تا حضوری موثرتر در نمایشگاه داشته باشند، اشاره کردند.

اینوتکس 2019 با حضور 400استارتاپ برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام ستاد خبری اینوتکس 2019، در ابتدای این نشست شاهین کلینی، کارشناس فن بازار ملی ایران در راستای معرفی برگزارنمایندگان و حامیان این نمایشگاه شرح داد: از جمله حامیان این نمایشگاه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق نوآوری و شکوفایی است. هفت دوره از برگزاری نمایشگاه inotex که از سال 2012 آغاز شده، می گذرد. طی سال های اولیه هدف از برگزاری نمایشگاه جذب شرکت های خارجی به منظور انتقال فناوری از خارج به داخل بود. به طوری که در سال 2016 تعداد شرکت های خارجی که در نمایشگاه حضور پیدا کردند، به 80 عدد رسید و حتی این حضور به ثبت قرارداد با آنها هم منجر شد. بیشتر شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه به ترتیب از کشور روسیه، یونان و هند، پرتغال و کره بود. اما بعد از برجام و اتفاقاتی که ارتباطات با خارج را محدود می کرد، تغییراتی در رویکرد نمایشگاه ایجاد کردیم.

وی با اشاره به حضور استارتاپ ها و شتاب دهنده در نمایشگاه و کوشش برای افزایش تعداد آنها، اضافه نمود: رفته رفته با تغییرات جزئی که در رویکرد برگزاری نمایشگاه حاصل شد، شاهد حضور روز افزون استارتاپ ها بودیم به طوری که سال جاری نیز حضور حداکثری آنها را خواهیم داشت. همچنین طی این فرآیند، تعداد غرفه داران نیز افزایش پیدا نموده است.

کلینی با ذکر شعار سال جاری رویداد به نام اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف، ادامه داد: همانطور که از این شعار بر می آید، در این نمایشگاه که تقریباً تمامی پروژه های فناوری را پوشش می دهد. سعی ما بر این است که تعداد استارتاپ های شرکت نماینده را افزایش دهیم که تعداد آنها در حال حاضر به بیش از 400 نفر رسیده است.

وی با اشاره به حضور مجموعه استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، پارک های علم و فناوری و رسانه های استارتاپی، اظهارکرد: 200 استارتاپ ثبت نام نموده اند و صاحبان دانش فنی و مخترعان برای عرضه دانش خود و همچنین شتاب دهندگان، فرشتگان کسب و کار و سرمایه گذاران جسورانه نیز حضور دارند. قسمتی از نمایشگاه کافه سرمایه نام دارد که طی آن جلساتی با سرمایه گذاران برگزار می گردد و هدف از آن ارتباط بین سرمایه گذار و ایده پرداز است. همچنین نمایشگاه INOTEX سه بخش به نام بخش نمایشگاهی، بخش جانبی، رویدادهای تجاری و ترویجی دارد.

کارشناس فن بازار ملی ایران با اشاره به حضور مشاوران شرکت های فناوری و شرکت های خارجی و ایرانی در نمایشگاه، گفت: 15 بروکر فناوری حضور دارند تا عرضه و تقاضا را به هم وصل نمایند. همچنین اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه، استیج inotex ، INOTEX پیچ INOTEXتلنت، کافه سرمایه، بازار فناوری INOTEX که هدف از آن برطرف احتیاج متقاضیان فناوری است و تجربه فناوری INOTEX که فناوری های قابل لمس را نمایش می دهد، از جمله بخش های مهم نمایشگاه است.

در ادامه این اظهارات سیدحسام حسینی یزدی، مدیرعامل شرکت اثنا و مجری نمایشگاه با اشاره به فلسفه برگزاری نمایشگاه ها در جهان، در این نشست گفت: نمایشگاه محلی است برای ارائه خدمات و کالا و یا ارتباط با مخاطبان با یک هزینه مدیریت شده. اما ضروری است در مورد آن به سرفصل هایی مهمی چون برندینگ، مخاطب، رویکرد، جمع آوری آنالیز و بهره برداری از داده ها و پیش حین و پس از نمایشگاه توجه داشت.

حسینی ادامه داد: برندینگ با پوسته و ظاهری شناخته می گردد. آنچه در باب این مقوله در جهان مطرح است، رفتارهای تکرار پذیر است. یعنی باید کوشش کنیم رفتارهای تکرار پذیر داشته باشیم چه در ظاهر و ترکیب رنگ و لوگو و چه در رفتارها. زمان برنامه ریزی نیز باید به دو مقوله برندینگ و مارکتینگ توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه ما باید مخاطب را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم، ادامه داد: رویکرد ما برای شرکت در نمایشگاه در طول سال باید روشن باشد. یعنی در مورد موضوع حضور در نمایشگاه چه به صورت ظاهری و محتوایی رویکرد مشخصی داشته باشیم. همچنین دقت نظر و آنالیز قبل از نمایشگاه و بعد از آن جزو سرفصل های مهم حضور در نمایشگاه است.

سجاد عباسی، کارشناس فن بازار ملی نیز در این نشست با اشاره به پکیج خدمات استارتاپی در نمایشگاه، شرح داد: هدف از این پکیج ارائه خدمات در بخش های مختلف غرفه سازی، حمل و نقل، چاپ و نشر و تغذیه، با کمترین قیمت و کیفیت مناسب است. همچنین بخش های مختلف به نام اطلاع رسانی و چاپ اخبار، عکاسی و فیلم برداری، چاپ و نشر، غرفه سازی، حمل و نقل پذیرایی و تشریفات در نمایشگاه با تخفیفاتی آماده خدمات رسانی به شرکت نمایندگان است.

در انتها این نشست نیز به منظور تسهیل فرآیند حضور در نمایشگاه، جزئیاتی از قوانین حضور در نمایشگاه در اختیار غرفه داران و شرکت نمایندگان قرار داده شد.

نمایشگاهINOTEX ، از 19 تا 22 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

انتهای رپرتاژ خبری

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25625

به "اینوتکس 2019 با حضور 400استارتاپ برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینوتکس 2019 با حضور 400استارتاپ برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید