زمان ایمن سازی گود برج میلاد اعلام شد
به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت به زودی قرار است قرارداد شهرداری با شریک خود در پروژه فاز 2 برج میلاد به صورت توافقی فسخ گردد بنابراین تا پیش از فصل زمستان گود برج میلاد ایمن سازی خواهد شد.

به گزارش سایت شهر، شکرالله بنار درباره مشخص تکلیف گودهای پر خطر شهر تهران گفت: تعدادی از گودهای پر خطر در شهر تهران مانند گودهای فاز دو برج میلاد، پروژه باران و پروژه مدائن متعلق به سازمان سرمایه گذاری است. به شهروندان این قول را می دهیم که این گودها مشخص تکلیف و ایمن سازی می شوند.
وی با اشاره به ساماندهی گود برج میلاد شرح داد: بر اساس مصوبات هیات مدیره سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران و به توصیه نهادهای نظارتی مقرر شده است تا قرارداد سازمان با شریک فعلی گود به صورت توافقی فسخ و طی مراحل قانونی به مشارکت کننده جدیدی واگذار گردد.
بنار اضافه کرد: گود فاز دو برج میلاد تا پیش از از آغاز بارندگی فصل زمستان، مشخص تکلیف و ایمن سازی می گردد. با این حال پایش گودها در سطح شهر وظیفه این سازمان نیست.
بعد از افتتاح فاز اول برج میلاد در سال 1387 قرار شد برج دو قلو در کنار آن ساخته گردد اما این موضوع به دلیل نبود ظرفیت در این مجموعه منتفی شد سپس مسوولان تصمیم گرفتند در کنار برج میلاد مجموعه تجارت جهانی و هتل ساخته گردد، گود برداری انجام شد اما کار به دلیل مسائل بین نهادها متوقف شد و سال ها این گود پر خطر بلاتکلیف ماند.
پیش از این عبدالرضا گلپایگانی - معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران- گفته بود توافقات با شریک که بنیاد تعاون ناجا به عنوان سازنده، اجرا شده و مراحل تحویل در حال اجرا است. با این حال بنیاد تعاون تعهد نموده که گود برج میلاد از نظر ایمنی مسئله ای ندارد اما شهرداری تهران به محض تحویل برنامه جدیدی برای گود دارد، پیش از این قرار بود 3500 متر بنای تجاری (تجارت جهانی) ساخته گردد که هم از منظر شهرسازی مناسب نبود و هم با شرایط امروز اقتصاد کشور تطابق نداشت. قرار است بناهایی با رویکرد اقتصاد مبتنی با فرهنگ مثلا برای ایجاد کاخ جشنواره، محل برگزاری حراج تهران و حتی توریسم درمانی ساخته گردد.
منبع: خبرگزاری پانابارازعلی: بارازعلی | مجله گردشگری و مسافرتی جاذبه های ایران
باتسک: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس
صبح مهریز: صبح مهریز | مجله فروش و راهکارهای بازاریابی مدرن و دیجیتالی