برترین مقاصد آسیایی برای گشت و گذاری فراموش نشدنی!

به گزارش مجله سرگرمی، آسیا بزرگترین قاره در دنیا میباشد که کشورهای مختلف با نژاد و فرهنگ های متفاوتی را در دل خود جای داده است. انسان ها نسبیت به یکدیگر فرق دارند و بسیاری از افراد تمایل دارند از مکانهای مذهبی و سیاحتی بازدید نمایند و برخی دیگر از افراد تمایل دارند به مشاهده طبیعت بپردازند و در کنار آن ها افراد هم هستند که علاقمند به تاریخ و هنر هستند. آشنایی با برترین مقاصد آسیایی از جمله ضروریات مسافرتی خواهد بود.

برترین مقاصد آسیایی برای گشت و گذاری فراموش نشدنی!

بنابراین مقصد همه افراد یکی نیست و هر فردی تمایل دارد، بر اساس علاقه خودش کشوری را پیدا کند که به ایده هایش بسیار شباهت داشته باشد، در این مقاله به آنالیز مهمترین و برترین مقاصد آسیایی که با فرهنگ اصیل ایرانی شباهت های بسیاری دارد و از برترین مقاصد برای سفر ایرانیان میباشد بپردازیم، پس در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید؛

استانبول ترکیه از اولین و برترین مقاصد آسیایی

اولین مقصد برای جهانگردان و مسافران ایرانی محسوب می شود و در سالیان گذشته با خریدها و سرمایه گذاری هایی که اجرا شده به رتبه نخست مهاجرت در نزد ایرانیان تبدیل شده است، از نظر فرهنگ و تاریخ، ترکیه مانند ایران بسیار تاریخ غنی و گهرباری دارد، با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران ارزش پول ملی کشورمان در سالیان گذشته افت قابل توجهی را تحمیل نموده است و بسیاری از افراد دیگر توانایی سفر به خارج از کشور را ندارند. اما با توجه به اینکه پول ملی در برابر پول ترکیه ارزش خود را حفظ نموده از همین رو باعث شده است تا تور استانبول هم به اسم یکی از پرطرفدارترین تورها نزد ایرانیان شناخته شود.

البته باید توجه داشت که تمام استانبول آسیایی نمی باشد و بخشی از آن در اروپا قرار گرفته است. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده استانبول رتبه 1 برای سفر ایرانیان تلقی شود فاصله زمانی تهران تا استانبول است و کمتر از یک و نیم ساعت اختلاف زمانی بین تهران و استانبول وجود دارد.

با توجه به اینکه در استانبول سواحل متعددی وجود دارد و آب و هوای بسیار تمیز و مناسبی شهر را فرا گرفته، از جمله دلایل مهم دیگری است که ایرانیان را ترغیب می نماید به این شهر ساحلی سفر نمایند، اما باید توجه داشت آب و هوای استانبول در تابستان ها بسیار گرم و شرجی است و اگر تحمل این دمای بالا هوا را ندارید، بهتر است سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید و همین طور در زمستان در بیشتر روزهای فصل باران و برف را مشاهده خواهید کرد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و هوای مطبوع، برترین زمان برای سفر به ترکیه در فصل بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت می باشد. که می توانید برترین هوای ممکن را در آن تجربه کنید و در مرحله دوم اگر نتوانستید در بهار سفر کنید برترین زمان سفر پاییز است.

مقرون به صرفه بودن وسایل نقلیه

اگر به کشورهای اروپایی مانند انگلستان و یا آلمان سفر نموده باشید می دانید که اگر سوار بر تاکسی شوید، باید هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنید، اما در استانبول هزینه های وسایل نقلیه بسیار پایین و نزدیک به شهرهای ایران میباشد و به راحتی می توانید از اتوبوس و مترو استفاده کنی. د در کنار آن غذاهایی وجود دارد که بسیار به فرهنگ ایران نزدیک است و از این بابت ایرانیان هیچ گونه مسئله ای را حس نخواهد کرد و بعد از آن می توانید به مرکز های خرید متنوع که در شهر قرار گرفته است، مراجعه کنید و کالاها و خدماتی را که تمایل دارید با برترین قیمت بخرید.

جاذبه های استانبول

جاذبه های تماشای ترکیه غیر قابل تعدادش است که احتیاج افراد با سلایق مختلف را پوشش می دهد، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، خانه خون آشام، سالن شب ترکی از جاذبه های مهم و تماشای شهر است که لحظات منحصر به فردی را برای شما به همراه خواهد داشت.

کوالالامپور مالزی یکی دیگر از برترین مقاصد آسیایی

شهری برای همه. اگر قصد سفر خانوادگی دارید و در اعضای خانواده اختلاف نظرهایی از قبیل سلیقه در سفر وجود دارد، مالزی از مقصدهای مجذوب کننده به تعداد می آید چراکه هم می توانید در آن تاریخ را مشاهده کنید و هم مکان های بسیار زیادی از طبیعت را.

با توجه به اینکه مردم کوالالامپور، همگی مسلمان می باشند از این بابت دغدغه ای وجود نخواهد داشت و همین امر هم سبب شده بسیاری از مردم، مالزی را به سایر کشورهای دیگر ترجیح دهند. قیمت اجناس در کوالالامپور بسیار مناسب تلقی می شود و شما می توانید لباس های آسیایی را با برترین قیمت ها بخرید و این مورد در فکر شما برای همیشه خواهد ماند.

اگر از مردمان ایران سوال شود، پنج شهر آسیایی برای سفر را انتخاب کنید، بدون شک یکی از این گزینه ها کوالالامپور خواهد بود. شاید بسیاری از افراد با شنیدن نام مالزی کشور، جهان سومی را در فکر خود تداعی نمایند و می توان گفت در اشتباه هستند، چرا که شما زمانی که وارد این شهر می شوید با یکی از مدرن ترین و مجهزترین شهرها در جهان رو به رو هستید.

اگر به دل این شهر سفر کنید و اطراف خود را مشاهده کنید زنجره ای از کوه های به هم پیوسته دور تا دور شهر را فرا گرفته و زیبایی خاصی را به محیط القا نموده است

جمعیت کوالالامپور در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار نفر است و 245 کیلومتر هم مساحت شهر در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه در خط استوا قرار گرفته است و ساحل های بسیار زیادی در اطراف آن قرار گرفته آب و هوای کاملاً استوایی دارد و افرادی که به منطقه ها سردسیر علاقه مند هستند گزینه خوبی برای سفر انتخاب ننموده اند، چرا که در بیشتر فصل های سال باید آب و هوای گرم و پر از و رطوبت را تجربه نمایند، آب و هوای این شهر اغلب گرم است و میانگین دما در طول سال 26 درجه سانتیگراد می باشد. با توجه به گرمای بیش از حد که در تابستان دارد، سفر در این فصل توصیه نمی شود و زمستان ها هم هوای متعادلی دارد.

در زمان های گذشته، انگلستان و ژاپن بارها به این کشور حمله نموده اند و سعی داشتند که آن را مستعمره خود نمایند که در این امر پیروز عمل نکردند و امروزه مالزی شهری مستقل است، مورد بازسازی قرار گرفته و از شهرهای مدرن و پیشرفته در آسیا به تعداد می آید که هرساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از جهانگردان و جهانگرد ها می باشد.

اختلاف زمانی کوالالامپور تا تهران در حدود 3 ساعت است و برخلاف فکریت هایی که از این کشور وجود دارد، بیشتر افراد تحصیلات دانشگاهی دارند و در این زمینه پیشگام می باشند. همینطور امکانات بسیار متنوع از قبیل مساجد، سیاه بیمارستان ها، هتل های لوکس در این شهر وجود دارد و تا زمانی که آن ها را با چشم خود نبینید، باور کردنی نخواهد بود.

دبی امارات از محبوب ترین مقاصد آسیایی

اگر در دهه های گذشته به دبی سفر می کردید، تنها شهری را مشاهده می کردید که تمام پهنای آن را صحرا و خشکی در بر گرفته است. اما امروزه دبی به یکی از پیشرفته ترین شهرهای جهان تبدیل شده است که افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف جهان برای تماشا این جزیره به خاورمیانه سفر می نمایند و جدا از مردمان جهان، بسیار در نظر ایرانیان محبوب تلقی شده و با توجه به فاصله نزدیکی که با کشورمان دارند امروز از برترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان تبدیل شده است.

زمانی که وارد این شهر می شوید آسمان خراش های زیادی را مشاهده خواهید کرد که تا به حال نمونه آن را در هیچ کدام از شهرهای منطقه مشاهده ننموده اید و از سوی دیگر ساحل جمیرا که در کنار خلیج فارس واقع شده، محل مناسبی برای جهانگردان به تعداد می آید. مراکز خرید که هر کدام معروفیت جهانی به خود پیدا نموده و از برندهای معروف جهان مشغول به فعالیت در ان هستند، یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این شهر جهانگردی است.

بالی اندونزی از زیباترین مقاصد آسیایی

بالی اندونزی یکی از جزایر مهم کشور اندونزی به تعداد می آید و هرساله تعداد بسیار زیادی جهانگرد، از نقاط مختلف جهان برای تماشا منظره ها طبیعی خلقت به جنوب شرقی آسیا رهسپار می شوند. طی سالیان گذشته مردم ایران علاقه ای به سفر به اندونزی نداشتند اما با توجه به پیشرفت هایی که در این کشور به عمل آمده، امروزه اندونزی یکی از برترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان قلمداد می شود و هرساله تعداد بسیار زیادی پرواز به این منطقه روانه می شود.

در ساحل بالی تعداد بسیار زیادی رستوران های بین المللی قرار گرفته است و شما با هر ذائقه ای می توانید، غذاهای خوشمزه و معروف آن ها را امتحان کنید.

بسیاری از مردم علاقه مند هستند که ساعت ها بر روی شنهای طلایی دراز بکشند و پوست خود را برنزه نمایند. بنابراین آن ها هنگام ظهر به این ساحل زیبا مراجعه می نمایند و ساعت ها به استراحت می پردازند و حمام آفتاب میگیرند. همینطور محوطه ای برای بازی بچه ها در نظر گرفته شده است و آن ها می توانند در کنار آب مشغول به بازی شوند و اگر علاقه مند به اسکیت سواری بر روی آب هم می باشید، تخته ها و قایق هایی در ورودی ساحل قرار گرفته است، که با پرداخت بلیط لحظات منحصر به فردی را سپری خواهید کرد.

شانگهای چین یکی دیگر از برترین مقاصد آسیایی

تا زمانی که به یکی از برترین مقاصد آسیایی، چین سفر نکنید شاید تصور متفاوتی نسبت به واقعیت از چین در فکر خود داشته باشید.

در حال حاضر شانگهای چین از لوکس ترین و زیباترین شهرهای جهان به شمار میرود که در آن ساختمان ها و آسمان خراش های بسیار متعددی را مشاهده می کنید. هتل هایی که در این شهر قرار گرفته همگی از تعداده یک های جهان به تعداد می فرایند و بعد از ای تجربه که در این شهر به دست خواهید آورد بسیار پشیمان خواهید شد که چرا زودتر به این شهر زیبا سفر ننموده اید.

هم اکنون شانگهای به یکی از برترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان تبدیل شده که هرساله پذیرای تعداد زیادی از هموطنان است. یکی از دلایلی که بسیاری از بچه ها تمایل دارند به شانگهای سفر نمایند قرارگیری مجموعه محبوب دیزنی لند است که بدون شک برترین لحظات عمرشان را قرار است پشت سر بگذارند. در شانگهای باغ وحش هایی قرار گرفته است که می توانید بیشتر حیوانات جهان را در آن مشاهده کنید. اگرعلاقه مند به تماشا جاذبه های بسیار زیاد در یک شهر هستید از همین الان شانگهای را در فهرست سفر های خود قرار دهید.

تایلند

تایلند از کشورهای جنوب شرق آسیا است و از برترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان به شمار میرود که همیشه در صدد هستند تا به این کشور زیبا سفر نمایند. زمانی که شما وارد تایلند می شوید قرار است سواحل بسیار زیادی که در شهرهای مختلف قرار گرفته و بعلاوه جاذبه های تاریخی و فرهنگی متنوعی را بازدید کنید.

نخستین مردمانی که وارد تایلند شدند به حدود 5000 سال پیش برمی شود و هم اکنون بانکوک مرکز آن است که بسیاری از ایرانیان تمایل دارند در این شهر ساکن شوند. در حال حاضر تایلند با کشورهای آمریکایی و اروپایی رابطه تجاری و بازرگانی بین المللی برقرار نموده است و همین باعث شده تا کشور تایلند پیشرفته شود و امروز به یکی از لوکس ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. فاصله زمانی تایلند تا کشور ایران چیزی در حدود 3 ساعت است. همانطور که گفته شد در تایلند منظره ها طبیعی بسیار زیادی وجود دارد، اما از نظر امنیت جهانگرد ها بسیار ناراضی بودند و جیب برهای زیادی در سطح شهر وجود دارند.

نکاتی در خصوص تایلند

بنابراین اگر قصد سفر به تایلند را دارید با خود پول زیادی به همراه نداشته باشید و یا آن را در جای امن قرار دهید. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید تاکسی ها می باشند که اگر متوجه شوند شما جهانگرد هستید، از مسیرهای طولانی تری خود را به مقصد می رسانند تا کرایه خیلی بیشتری از شما طلب نمایند. یکی از دلایل بسیار زیادی که باعث شده ایرانیان زیاد هر سال به این کشور سفر نمایند، آب و هوای این کشور می باشد.

شرایط آب و هوایی تایلند

در تایلند شما همه نوع آب و هوایی را شاهد خواهید بود، اگر به شهرهایی که در شمال کشور واقع شده است، سفر کنید جنگل های بسیار زیادی را می بینید. بیشتر روزهای سال بارش های زیادی در آن رخ می دهد و اگر خود را به مرکز این کشور برسانید شاهد شالیزارهای سرسبز می باشید.

اما به طور کل، تایلند کشوری گرم و خشک است. بنابراین برترین زمان سال برای سفر به این کشور از اواسط آبان ماه تا اوایل اردیبهشت است. یکی از دلایلی که هرسال مراسمی با اسم جشن آب در این کشور برگزار می شود، گرمای بیش از حدی است که در تایلند در جریان است.

با توجه به تحریم هایی که علیه کشورمان در سالهای گذشته به وقوع پیوسته است باعث شده ارزش پول ملی کاهش پیدا کند بنابراین سفر به کشورهای مختلف مخصوصا کشورهای شرقی برای بسیاری از هموطنان سخت باشد، اما تایلند از آنجایی که کشور مقرون به صرفه به حساب می آید به مقصد اول ایرانیان تبدیل شده است.

اوساکا، ژاپن

بعد از جنگ جهانی دوم و ویرانی هایی که برای کشور ژاپن حاصل شد، این کشور وقت خود را صرف بازسازی دوباره از شهرهای مختلف کرد و روز به روز پیشرفت کرد.

ژاپن امروز به یکی از برترین و مجلل ترین کشورهای شرق آسیا تبدیل شده است. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، و ساکا را انتخاب کنید که به یکی از شهرهای محبوب برای جهانگردان ایرانی تبدیل شده است. زمانی که وارد آن شهر می شوید، با مردمان با فرهنگ و مهربانی رو به رو خواهید شد، که همه جوره به شما یاری خواهند کرد و پیش از قبل شادمان خواهید بود که به این شهر زیبا سفر نموده اید. یکی از سختی های سفر به ژاپن، فرهنگ غذا خوردن در این کشور است که باید غذا خوردن با چوب را یاد بگیرید.

در این شهر جاذبه های جهانگردی بسیاری وجود دارند یکی از آن ها استودیو شهر اوساکا میباشد که میلیون ها نفر از نقاط مختلف جهان از این شهر بازدید می نمایند. قلعه اوساکا از جاذبه های تاریخی است که در سال 1586 به وسیله فرمانده های وقت ژاپن ساخته شد و امروز به یکی جاذبه های تماشای اوساکا تبدیل شده است و از این رو برترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان به تعداد می رود

حال شما به ما بگویید که به کدام یک از شهرهای آسیایی تا به حال سفر نموده اید؟ نظرات خود را در خصوص برترین مقاصد آسیایی با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دلتابان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153779

به "برترین مقاصد آسیایی برای گشت و گذاری فراموش نشدنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد آسیایی برای گشت و گذاری فراموش نشدنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید