تجربه یک روز هیجان انگیز در پارک های آبی استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استانبول شما کاربران علاقمند به تفریحات آبی را با بهترین پارک های آبی استانبول آشنا خواهیم کرد، پس در ادامه با مجله سفر خبرنگاران همراه باشید

تجربه یک روز هیجان انگیز در پارک های آبی استانبول

مختصری در باره شهر استانبول بدانید :

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است و با لبخند و برقی در نگاهشان از این شهر یاد می نمایند. در کوچه پس کوچه های این شهر می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید، مکان ها و بناهایی که از دوران بسیار قدیم به جا مانده و محبوب بسیاری از گردشگران هستند

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و استانبول تنها شهر بزرگ دنیا است که در دو قاره واقع شده است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

ترکیه کجاست ؟

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش بزرگ این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) واقع شده است.

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

بزرگ ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و تنها شهر بزرگ دنیا است که در دو قاره واقع شده است.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا مخصوصا از ایران به این شهر سفر می نمایند هتل های استانبول دارای تنوع زیادی است و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما اکثر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می گردد . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) واقع شده است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.

آنتالیا داردی حدود 400 ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی دنیا نیز محسوب می گردد که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می نماید ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است . دارا بودن معماری های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب وهوای عالی در بعضی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ عامه مردم که در کوچه خیابان های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده اند. به نوعی می توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی تعیین است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می نماید.

جای تردیدی نیست که مقایسه یک به یک دو شهر، کشور یا منطقه چندان منطقی به نظر نمی رسد، زیرا هر ناحیه دارای ویژگی ها، جاذبه ها، تفاوت های فرهنگی و حتی محدودیت های قانونی منحصر به خود است که در جای دیگر نمی توان نظیر آن را تجربه کرد.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به استانبول بهتر است از آنها اطلاع داشت :

اختلاف ساعت با تهران: 1 و نیم ساعت عقب تر از تهران

طول پرواز تهران-استانبول: حدود 3 ساعت

زبان: ترکی

واحد پول رسمی: لیر ترکیه

فرودگاه: فرودگاه بین المللی آتاتورک (Istanbul Ataturk Airport)

بهترین فصل سفر به استانبول

شهر استانبول در نیم کره شمالی در نزدیکی دریای مرمره واقع شده و در نتیجه تحت تأثیر اقلیم های متنوعی چون اقیانوسی، مدیترانه ای و نیمه استوایی و شرجی قرار می گیرد. آب و هوای این شهر در هر فصل به توضیح زیر است:

بهار استانبول: استانبول در این زمان روزها گرم تر می گردد و شب ها خنکایی ملایم و دوست داشتنی دارد و گهگاهی باران نرمی بهاری نیز می بارد. در این فصل، شهر استانبول را رنگین تر و زنده تر از هر زمان دیگری خواهید یافت. میانگین دمای روزها میان 18 تا 27 درجه سانتیگراد است.

تابستان استانبول: روزهای تابستانی استانبول گرم و مرطوب است. گرچه اغلب ساکنین شهر برای فرار از دست گرما به جزایر نزدیک و سواحل روی می آورند، بیش ترین گردشگران تابستان را برای مسافرت به استانبول انتخاب می نمایند. بنابراین در اغلب مکان های دیدنی، با هجم زیادی از آدم و صف های طولانی رو به رو خواهید شد. میانگین دمای تابستان در استانبول میان 28 تا 300 درجه سانتیگراد است. بهترین وجه مسافرت به استانبول در تابستان، وضعیت مطلوب کروزهای بسفر و گردش با کشتی های استانبول است.

پاییز استانبول: دمای هوا در فصل طلایی برگ ریز استانبول بسیار دلپسند و مطلوب است، یعنی در حدود 23 درجه! اما منتظر غافلگیری های گه گدار طبیعت هم باشید. یک روز ممکن است گرم و خشک باشد و روز دیگر، بسیار خنک با دمای 15 درجه و یا باران های کوتاه و شدید غافلگیرتان کند.

زمستان استانبول: روزهای زمستانی استانبول سرد و برفی اند. میانگین دمای روزانه بین 8 تا 12 درجه است و اغلب بارش ملایم برف هم دور از انتظار نیست.

بنابراین بهترین زمان سفر به استانبول: فصل بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوایی مطلوب به دور از گرمای سوزان و سرمای یخ بندان در انتظار شماست.

با خبرنگاران در این مقاله همراه باشید تا روزی متفاوت را در سفر به استانبول تجربه کنید

1- معرفی پارک آبی دلفین Aqua Club Dolphin در استانبول

پارک آبی دلفین بزرگترین پارک آبی شهر استانبول می باشد که در سال 2001 افتتاح شده است . در این پارک آبی مجموعه وسیعی از انواع سرسره ها ، بازی های آبی و استخرها به چشم می خورد که واقعا هیجان انگیز و لذت بخش است . بعضی از سرسره های که می توان به آنها اشاره نمود : سرسره شاه کبرا ، سرسره های جدید بچه ها، موشک (سقوط آزاد)، سرسره های آنوکاندا آبی و مشکی، سونامی و … اشاره نمود. همچنین در این مجموعه ، انواعی از استخرها با عنوان های: استخر جدید بچه ها، استخر خانواده، لنگرگاه، استخر کودک، استخر موج و استخر بزرگ به چشم می خورند.

از امکانات دیگر و قسمت های تفریحی پارک آبی دلفین استانبول استخر واترپولو، والیبال ساحلی، زمین تنیس، اجرای نمایشی دلفین ها و شیرهای دریایی و همچنین امکان شنا کردن با دلفین ها هستند.

ساعات بازدید پارک آبی دلفین :

از 10 تا 20 می باشد

بخاطر رو باز بودن بسته به شرایط جوی آب و هوا ، پارک آبی دلفین استانبول در طی ماه های اردیبهشت تا شهریور مشغول به کار است.

هزینه ها در پارک آبی دلفین :

هزینه ورود : بچه ها 0 تا 4 : رایگان

خانم ها و آقایان: 30 تا 40 لیر (30 تا 40 هزار تومان)

هزینه نمایش دلفین ها: 10 تا 20 لیر (10 تا 20 هزار تومان)

آدرس پارک آبی دلفین : استانبول، باغچه شهیر، خیابان کمال پاشا، آکوا کلاب دلفین

Address: Cemal Pasa Cad. Bahcesehir, Basaksehir, Istanbul, Turkey

2- معرفی پارک آبی آکوا مارین Aqua Marine

یکی دیگر از پارک های بزرگ و وسیع استانبول پارک آبی آکوا مارین است که در محله فاتح بنا شده است. از جمله تفریحات و سرسره های آبی و هیجان انگیز آکوا مارین می توان به چاله سیاه، کامیکاز و سرسره بلند آن اشاره نمود. از دیگر امکانات آکوا مارین، استخر المپیک و استخر موج است که برای ساعاتی استراحت در آب مناسبند. بازی های دریایی، رفتینگ، استخر بچه ها، انیمیشن و … از دیگر امکانات آکوا مارین می باشند.

گنجایش این پارک آبی 3000 نفر است و از آنجا که آکوا مارین مجموعه ای روباز است، بسته به آب و هوا، زمان باز بودن و فعالیت آکوا مارین در طی سال متفاوت است و اغلب شامل اردیبهشت تا شهریور می گردد.

ساعات بازدید پارک آبی آکوا :

10 تا 18-19

هزینه ورود به پارک آبی آکوا :

بلیت آقایان در طی هفته 40 لیر و آخر هفته 45 لیر (حدود 40 تا 45 هزار تومان)

بلیت خانم ها 30 لیر (حدود 30 هزار تومان) ؛ بچه ها 5 تا 12 سال: 20 لیر (حدود 20 هزار تومان) ؛ بچه ها 0 تا 4 سال: رایگان

آدرس پارک آبی آکوا : استانبول، بیوک چکمک شماره 40، خیابان کماندو، محله فاتح

Address: Fatih Mah. Komando Sok. NO:4 Büyükçekmece-İSTANBUL Turkey

3- معرفی پارک آبی دلفیناریوم استانبول Istanbul Dolphinarium

پارک آبی دلفیناریوم استانبول که جزء بزرگ ترین دلفیناریوم در اروپاست و در محله ایوب و گلدن هورن استانبول واقع شده است . در این پارک می توانید نمایش جالب توجه دلفین های دوست داشتنی را به تماشا بنشینید و مهم تر از آن امکان آن را خواهید داشت تا همراه این موجودات باهوش تن به آب بسپرید و در کنار آن ها شنا کنید.

نمایش دلفین ها یک ساعته است و در انتهای می توانید با دلفین ها عکس یادگاری بگیرید. برای آن که بتوانید همراه دلفین ها شنا کنید، باید توانایی شنا کردن بدون هیچ وسیله کمکی را داشته باشید، چرا که استخرها عمقی 5 متری داشته و استفاده از هرگونه وسیله اضافی مانند جلیقه ممنوع است. همچنین در فصل زمستان، بچه ها بالای 10 سال و در فصل تابستان بچه ها بالای 6 سال اجازه شنا کردن همراه دلفین ها را دارند.

ساعات بازدید آبی دلفیناریوم :

9 تا 18

هزینه ها در آبی دلفیناریوم :

هزینه ورود: بزرگسالان: 60 لیر (حدود 60 هزار تومان)

بچه ها (3 تا 14): 45 لیر (حدود 45 هزار تومان)

افراد بالای 65 سال: 45 لیر (حدود 45 هزار تومان)

0 تا 2 سال: رایگان

هزینه شنا با دلفین ها: 120 تا 270 دلار (450 هزار تا 1 میلیون تومان)

هزینه بازی با دلفین ها: 120 تا 270 دلار (450 هزار تا 1 میلیون تومان)

هزینه غواصی: 200 تا 470 دلار (740 هزار تا 1 میلیون 740 هزار تومان)

آدرس آبی دلفیناریوم : استانبول، ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

Address: Silahtaraga Str. No:2/4 Eyup-İstanbuly

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان ارتودنسی

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تاپ تراول
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50078

به "تجربه یک روز هیجان انگیز در پارک های آبی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه یک روز هیجان انگیز در پارک های آبی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید