رانش در کاخ صاحبقرانیه و تخریب کاخ نیاوران

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کاخ نیاوران از تشکیل کمیته فنی برای نظارت بر فعالیت های کاخ خبر داد و گفت: در حال مطالعه هستیم تا ببینیم مجموعه کاخ نیاوران به چه اقدامات حفاظتی نیاز دارد.

رانش در کاخ صاحبقرانیه و تخریب کاخ نیاوران

رحمت الله رئوف که به تازگی مدیریت کاخ نیاوران را به عهده گرفته، درباره برنامه ریزی هایش برای فعالیت در این کاخ گفت که در حال مطالعه هستیم تا ببینیم مجموعه کاخ نیاوران چه نیازهایی دارد. به همین منظور در نظر داریم تا برای این کاخ، کمیته فنی ناظر بر فعالیت ها از سوی معاونت میراث فرهنگی تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه در این کمیته، اقدامات بازسازی و حفاظت اثر بررسی می شود، گفت:

یکی از این اقدامات و مهمترین آنها زهکشی مجموعه نیاوران است که به شدت تحت تاثیر آب های سطحی و زیرزمینی قرار گرفته و تخریب زیادی را متوجه کاخ کرده است. این آسیب در بخش بنای صاحبقرانیه نیز بوده است به نحوی که در سالهای گذشته بخشی از آن رانش داشته بنابراین باید جلوی پیشرفت آن گرفته شود. میزان رانش خیلی محسوس نیست اما چون ادامه آن باعث تخریب بنا می شود و اکنون در یک شرایط خوبی قرار ندارد، باید برای آن فکری کنیم.

وی ادامه داد که برای نگهداری و بازسازی آن، باید ردیف اعتباری با مصوبه دولت و مجلس داشته باشیم تا بتوانیم خسارت اتفاقاتی که سال های گذشته این مجموعه را دچار آسیب کرده است، جبران کنیم.

مدیر کاخ نیاوران بیان نمود که از آنجا که کاخ اصلی نیاوران عمر زیادی ندارد، چندان به اقدامات بازسازیی هم نیازی نیست اما لازم است که برخی از فعالیت ها به روز شود. همچنین باید فکری به حال محوطه ها، فضای سبز و محل های عبرو و مرور کرد چون سازه های آنها آسیب دیده است.

رئوف همچنین درباره ایجاد کافی شاپ در کاخ نیاوران با توجه به مخالفت های اجرا شده، گفت:

در هر مجموعه ای که مردم از آن بازدید می کنند موظف هستیم خدمات رفاهی هم بدهیم. شاید در زمان های گذشته این خدمات و کافی شاپ ها شرایط نابه سامانی داشته اما الان به سامان شده اند و در کاخ از آن استفاده می شود.

رئوف همچنین درباره برگزاری کنسرت ها و حضور گروه های موسیقی هم گفت که آن بخش از کنسرت ها را که ارتعاش امواج و صدا باعث تخریب بنا نمی شود، می توان به عنوان فعالیت های مجموعه در دستور کار قرار داد اما تا جایی که به کاخ و یا اشیای مجموعه آسیبی وارد نکند.

منبع: کجارو / خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164202

به "رانش در کاخ صاحبقرانیه و تخریب کاخ نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانش در کاخ صاحبقرانیه و تخریب کاخ نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید