دولت از حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری کردستان استقبال می کند

به گزارش مجله سرگرمی، نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری استان کردستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

دولت از حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری کردستان استقبال می کند

به‌گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در این نشست با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری استان کردستان، ضعف زیرساخت ها و ناشناخته بودن ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان را از جمله آن ها برشمرد.

او با تاکید بر لزوم اهتمام فراگیر برای رونق این حوزه، آمادگی دولت را برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی در صنعت گردشگری اعلام کرد.

قادری با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، تکیه بر ظرفیت های داخلی از جمله توسعه توریسم را از راه های برون رفت از بحران عنوان کرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کردستان گفت: گردشگری امروزه در دنیا با همراهی بخش خصوصی توسعه یافته است و در استان کردستان نیز نیاز است این مهم مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

او افزود: جاذبه های بی نظیر استان کردستان باید به بهترین شکل به تمام ایران و جهان معرفی شود و حضور گردشگران در شهرهای کردستان تسهیل شود.

قادری با بیان اینکه بخش خصوصی موتور محرکه توسعه است، اظهار داشت: تلاش تیم مدیریت ارشد استان بر توسعه و رونق اقتصادی شکل گرفته و در این راستا همراهی بخش خصوصی را ضروری می دانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان به مسائل فعالان این حوزه اشاره کرد و برای پیگیری و رفع آن ها قول مساعد داد.

او با تاکید بر لزوم شناخت و معرفی ظرفیت های موجود در استان، گفت: توسعه زیرساخت ها مهمترین نیاز صنعت گردشگری در استان است و در این مسیر همراهی بخش خصوصی را ضروری می دانیم.

سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این نشست به مشکلات و مسائل گریبان گیر بخش خصوصی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: کمبود پروازهای استان، ضعف زیرساخت ها و نبود بخش خصوصی قدرتمند از معضلات این حوزه است.

او با بیان اینکه صنعت هتلداری در کردستان باید از شرایط فعلی به شرایط مطلوب و مورد قبول برسد، بر اهتمام ویژه اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت از واحدهای اقامتی خبر داد.

علوی نبود شهرداری های قوی در کردستان را نیز از دیگر دلایل توسعه نیافتگی صنعت گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: توسعه بسیاری از زیرساخت ها نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که با همراهی و همکاری دولت و بخش خصوصی میسر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان تدوین تقویم فرهنگی را از دیگر برنامه های اداره کل برای انسجام این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: استان کردستان از فرهنگی غنی سرشار است و بهترین فرصت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به شمار می آید.

منبع: chtn.ir
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 283

به "دولت از حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری کردستان استقبال می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت از حضور بخش خصوصی در توسعه گردشگری کردستان استقبال می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید