فدراسیون هندبال مشکل مالیاتی دارد، از تمام ظرفیت استفاده می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، نشست خبری علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال به همراه کادر مدیریتی ظهر امروز سه شنبه 21 خردادماه در محل این فدراسیون برگزار گردید.

فدراسیون هندبال مشکل مالیاتی دارد، از تمام ظرفیت استفاده می کنیم

پاکدل در همان ابتدای جلسه بعد از ارائه توضیحاتی با عذرخواهی از رسانه ها به دلیل ورود نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و بازدید وی از اردوی تیم ملی، نشست خبری را ترک و دقایقی بعد مجدداً به سالن بازگشت.

وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه هدف ما استعداد یابی است و تیم قدرتمندی را برای توسعه این بخش آماده نموده ایم، گفت: ما با قدرت به این مسئله ورود کردیم چرا که بحث استعداد یابی برای ما بسیار اهمیت دارد. ما قصد داریم نظارت کامل در برنامه های استعداد یابی داشته باشیم و این مسئله در اولویت است.

پاکدل در مورد حضور لژیونرها دراردوهای تیم ملی گفت: هیچ چیزی برای ما مهمتر از به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان در عرصه های آسیایی و جهانی نیست. لژیونر ها در سالهای قبل زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدند. هندبال برای آنها هزینه نموده و سرمایه گذاری خوبی روی آنها شده است. ما ارتباط خوبی با آنها داریم و قصد داریم از تمام ظرفیت آنها استفاده کنیم. بعضی از این نفرات، فصل سختی را در اروپا داشته اند. یک عده به اردوی دوم اضافه شدند اما بعضی نیز مصدوم هستند. ما روز گذشته با آنها جلسه داشتیم و صحبت های آنها را شنیدیم. مدارک پزشکی خود را ارائه کردند و قرار است از اردوی بعد که تقریباً یک ماه بعد است تمام این نفرات به تیم اضافه شوند.

وی ادامه داد: تنها سعید برخورداری لژیونر هندبال کشورمان به فدراسیون نامه زده که دیگر نمی خواهد در عرصه ملی بازی کند و می خواهد در بخش باشگاهی فعالیت کند.

رئیس فدراسیون هندبال پیرامون وضعیت مصدومیت بازیکنان لژیونری گفت: ما هر کاری که احتیاج باشد انجام می دهیم تا به اردوهای بعدی برسند اما حضور در مراحل بعدی و تیم ملی با نظر سرمربی تیم ملی است. هر کسی بهتر باشد و آماده تر باشد در اولویت اردوهاست.

پاکدل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قصد دارید مربی خارجی بیاورید یا خیر؟ گفت: حضور مربی خارجی از سوی وزارت ورزش ضوابطی دارد. هر مربی ای که وارد کشور می گردد باید چند جهت را طی کند. در شرایط فعلی کشور اعتقاد دارم باید از ظرفیت مربیان داخلی بهره ببرید و آنها می توانند همان کاری را که مربیا ن خارجی انجام می دهند را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فسخ قرارداد با یکی از مربیان خارجی هندبال نیز گفت: با وزارت ورزش هماهنگی ها را انجام دادیم و با مربی خارجی صحبت کردیم تا قراردادش را فسخ کنیم. قرارداد این مربی تا سرانجام سال قبل بوده و طبق توافق تمام حق و حقوق وی را پرداخت کردیم. البته در مفاد قرارداد وی حضور در تیم های نوجوانان و جوانان نیز قید شده بود که هیچ اردویی در این بخش نداشتیم.

رئیس فدراسیون هندبال پیرامون تعیین تکلیف سرپرست دبیری و انتصاب نفرات جدید در کادر مدیریتی اش نیز گفت: مبنایی برای تغییر سرپرست دبیری نداریم و با وی همکاری می کنیم. در بحث هیئت رئیسه نیز به همین شکل با آنان همکاری می کنیم.

پاکدل ادامه داد: در بحث بانوان نایب رئیس بانوان و در بخش روابط عمومی مسئول جدید آن منتصب شدند. ما در بحث بانوان، پیشنهادات زیادی داشتیم اما علیرغم دریافت این پیشنهادات تشخیص بر این دادیم که از حضور یک نیروی جوان هندبالی استفاده گردد. یکی از مسئولیت های مهم ما بحث کمیته استعداد یابی بود که آقای خوشنویس مسئولیت این کار را برعهده گرفتند و ایشان جوان تحصیل نموده و خوبی هستند و قطعاً اعتقاد دارم می توانیم به مراحل خوبی در این بخش برسیم. اعتقاد بر این دارم که باید از نیروهای جوان و تحصیل نموده در ترکیب کادر اداری خود استفاده کنم.

وی در مورد بدهی ها اضافه کرد: هنوز از جام ریاست جمهوری بدهی های زیادی برای ما مانده است و سایه اش بر روی فدراسیون است. این داستان ادامه دارد و در این خصوص در دادگاهی در مشهد حضور یافتم. بخشی از بدهی ها مربوط به حق و حقوق داوران بوده که این مبلغ پرداخت شده است و بخش اندکی از آن نیز مانده که به زودی پرداخت می گردد. مهمترین مشکل ما این است که از سال 91 تا 94 اظهار نامه مالیاتی فدراسیون تکمیل نشده و مبلغ سه میلیارد تومان اصل مالیات به همراه جریمه آن برای ما منظور شده است. این مسئله اتفاق بدی است و مسئله ای بزرگ. هرچند وزارت ورزش در حال حل این مسئله است اما مشکل حل نشده و به نتیجه نرسیدیم. ما در تلاشیم خارج از جهت وزارت ورزش این مسئله را حل کنیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. چرا که این مسئله می تواند برای ما یا حتی بعضی از فدراسیون ها چالش ایجاد کند.

پاکدل در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مسائل لیگ برتر در فصل گذشته تأکید کرد: ما در اکثر رشته های سالنی شاهد تنش هستیم و این مسئله مختص هندبال نیست. تمام برنامه ریزی های ما این است که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. تمهیدات سال جاری شدید تر خواهد بود. مسائل اخلاقی و انضباطی خط قرمز ما خواهد بود. با مدیران باشگاه ها و استان ها صحبت کردیم و هیچ گونه اغماضی در این خصوص نخواهیم داشت.

در ادامه نشست خبری رئیس فدراسیون هندبال با خبرنگاران، وی پیرامون حضور باشگاه ها در رقابت های باشگاه های آسیا گفت: در بخش خانم ها قرار نیست تیمی در مسابقات باشگاه های آسیا حضور پیدا کند البته این مساله دو وجه دارد یکی مسائل مالی که باشگاه ها با این مساله رو به رو هستند علیرغم اینکه توانستیم با رایزنی تخفیف 100 دلاری به ازای هر بازیکن در هر روز بگیریم اما هر سه باشگاه ما در بخش بانوان حاضر به حضور در این رقابت ها نشدند دومین مشکل ما در بخش شرکت تیم های بانوان در مسابقات باشگاه های آسیا بحث منطقه ای بودن آن بود سه دوره از این رقابت ها برگزار شده و هر سه دوره در قزاقستان بوده و هر سه تیم اول آن از این کشور بوده است. سال جاری نیز این مسابقات قرار است در قزاقستان برگزار گردد و این مساله جاذبه ای برای دیگر کشورها و همینطور ما ندارد.

وی ادامه داد: اما در بخش مردان رایزنی نموده ایم تا نماینده ای در جام باشگاه های آسیا داشته باشیم. باشگاه فولاد سپاهان اعلام آمادگی نموده و خوشبختانه هیات مدیره این باشگاه نیز مصوب کرد که در جام باشگاه های آسیا شرکت کند که جا دارد از آنها تشکر کنم همین طور امروز تیم زاگرس اسلام آباد به صورت شفاهی برای شرکت در مسابقات باشگاه های آسیا اعلام آمادگی کرد.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آقای توکلی رئیس اسبق کمیته داوران هندبال ایران و عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی چه مسئولیتی در فدراسیون هندبال دارد، گفت: ما از هر کسی که به فدراسیون یاری کند تشکر می کنیم در فدراسیون برای هر کسی باز است و مسئله ای از این بابت نداریم. آقای توکلی یک یاری 20 روزه به ما کردند و در حال حاضر سمتی در این مجموعه ندارند و از ارتباط ایشان با فدراسیون جهانی نیز اطلاع ندارم در حال حاضر ایشان یک ماه است که ارتباطی با مجموعه فدراسیون هندبال ندارند و برای ایشان در هر مسندی آرزوی موفقیت می کنم. به طور قطع هر کسی که بتواند به هندبال یاری کند استقبال می کنیم اما در حال حاضر ایشان هیچ پستی در مجموعه ما ندارند اما اگر لازم باشد از تجربیات ایشان استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور چند شغله ها از جمله رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال نیز گفت: به طور تعیین سه شغل ندارند ایشان رئیس هیات هندبال آذربایجان شرقی بوده و رئیس کمیته داوران ما نیز می باشد و همینطور کار قضاوت انجام می دهند از نظر من قضاوت یک شغل محسوب نمی گردد اما همزمانی داوری، نظارت و رئیس هیات و رئیسه کمیته داوران برای من نیز مشکل دارد این مساله حتماً لحاظ می گردد که با ایشان به چه شکلی ادامه همکاری دهیم ما گزینه ای می خواهیم که تمام وقت در جامعه هندبال و بخش داوری باشد.

قرار است کلاس مربیگری بدنسازی با هزینه ای بالغ بر یک میلیون و 700 هزار تومان به میزبانی فدراسیون هندبال برگزار گردد با توجه به شرایط مالی امروز آیا متقاضیان توان پرداخت این هزینه را برای این دوره آموزشی دارند؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: دریافت این هزینه متشکل از بحث اسکان، غذا، پرداخت حق الزحمه مدرس، البسه و دیگر امکانات برگزاری دوره آموزشی است به طور قطع اگر فردی قصد داشت کسی در این دوره آموزشی که به مسئولیت آسیا برگزار می گردد شرکت کند باید 15 میلیون تومان هزینه می کرد اما با این مبلغ باید در این دوره شرکت کند البته ما هماهنگی را با استان ها انجام داده ایم که اگر فردی میخواهد در این دوره شرکت کند چنانچه مشکل مالی دارد شامل تخفیف شده و ممنوعیتی برای حضور وی نباشد.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد عدم ثبات در تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر نیز بیان داشت: تمام رشته های ورزشی امروز در بحث باشگاهی مشکل دارند زیرساخت درستی در استان ها نداریم و مسائل مالی در اکثر باشگاه ها وجود دارد نفت و گاز گچساران یکی از تیم های خوب ما امروز با مسائل مالی روبرو است. ما شرایطی را برای تیم ها پذاشته ایم که به هر قیمتی هر تیمی را در تیم نداشته باشیم فرصتی به باشگاه ها داده ایم تا تکلیف حضور خود را در لیگ تعیین نمایند اگر لیگ با 8 تیم برگزار گردد که پویا و باکیفیت باشد خیلی بهتر از این است که لیگی با 12 تیم باشد که وسط راه رقابت ها را ترک نمایند و مسائل قبلی برای ما به وجود بیاید.

پاکدل پیرامون انصراف تیم های بانوان هم گفت: ما در سال های قبل نماینده در این بخش داشتیم البته چند سالی هم غیبت داشتیم به ما اعلام کردند که تیم ها تا زمان مسابقات به مرز آمادگی نمی رسند و نتایجی که شایسته ایران باشد دریافت نمی نمایند فقط مسائل مالی در عدم اعزام این دو تیم دخیل نبوده هر چند بحث مالی مطرح بود اما بیشتر از آن آمادگی دو تیم برای ما ملاک نهاده شد. ما این دو تیم را رها نخواهیم کرد قصد داریم تیم نوجوانان را که به زودی از رده سنی خود خارجی می شوند در رده جوانان زیرپوشش قرار داده و اردوی های آمادگی آنها را تشکیل دهیم. یکی از بحث های ما بحث تغییر ساختاری و پایه هندبال کشور است ما در بحث ساختاری در هندبال کشور مشکل داریم و قصد داریم با شکل جدیدی کار کنیم باید قبول کنیم فاصله ما با آسیا زیاد است.

به گزارش خبرنگاران، در حاشیه نشست خبری رئیس فدراسیون هندبال و کادر مدیریتی اش سلوکی سرپرست نایب رئیسی بانوان، رجبی دبیر فدراسیون، حبیبی مربی تیم ملی هندبال سالنی و قشقایی مربی تیم ملی هندبال ساحلی به ارائه توضیحاتی درباره هندبال بانوان، آینده پیش روی هندبال، وضعیت برگزاری مرحله دوم اردوهای تیم ملی و نحوه اعزام و آماده سازی تیم ملی هندبال ساحلی به مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کردند.

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27810

به "فدراسیون هندبال مشکل مالیاتی دارد، از تمام ظرفیت استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون هندبال مشکل مالیاتی دارد، از تمام ظرفیت استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید