در پنجمین نمایشگاه دریایی آسیا رقم می خورد؛ همکاری صنایع دریایی ایران با کشور های آسیایی

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به ظرفیت و موقعیت استراتژیک ایران 15 هزار نفر از فعالان صنایع دریایی آسیا در پنجمین نمایشگاه و کنفرانس دریابی آسیا که سوم تا ششم شهریور در ایران برگزار می گردد، حضور پیدا می نمایند.

در پنجمین نمایشگاه دریایی آسیا رقم می خورد؛ همکاری صنایع دریایی ایران با کشور های آسیایی

به گزارش ، ایران با داشتن سواحل وسیع در مهم ترین منطقه دریانوردی دنیا (خلیج فارس و دریای عمان) و همچنین بزرگترین دریاچه دنیا (دریای خزر) با تاریخ چند هزار ساله دریانوردی با پتانسیل های فراوان به منظور سرمایه گذاری و توسعه امور دریایی و دریانوردی یکی از کشور های منحصر به فرد منطقه محسوب می گردد.

پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه و کنفرانس دریایی و صنایع فراساحل آسیا با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ها، نهادها، انجمن ها و شرکت های بخش خصوصی از تاریخ 3 تا 5 شهریور سال جاری به مناسبت روز دنیای دریانوردی برگزار می گردد.

قله نمایی صنعت دریایی و دریانوردی کشور، ترویج فرهنگ دریا محور و جذب سرمایه گذاران خارجی همراه با تکنولوژی نوین دریای با حفظ توانمندی های داخلی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و بومی کردن صنعت دریایی کشور، ارتباط موثر و رو در رو با حوزه دریایی آسیا و استفاده از توانمندی ها و دستاورد ها با ارائه خدمات از اهداف نمایشگاه پنجم است.

غلامرضا رضاییان، مدیر اجرایی گفت: نمایشگاه پنجم از لحاظ زمانی از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و این نمایشگاه می تواند آزمون جدی به جهت ارائه دستاورد ها و توان دریایی جمهوری اسلامی ایران باشد.

نمایشگاه پنجم در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، تجسس و نجات دریایی، محیط زیست دریایی، گردشگری و تفریحات دریایی، مناطق آزاد و ویژه مالی، انجمن ها و اتحادیه های و دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی و علوم وفنون دریایی، هوشمند سازی دریایی و استارت آپ ها، ایده ها و فن بازار های دریایی است.

از برنامه های جانبی نمایشگاه، برگزاری دو کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری دریایی ایران و کفرانس دریایی آسیا است که با حضور مقامات ارشد کشور های دریایی آسیا و سرمایه گذاران خارجی در محل نمایشگاه برگزار می گردد.

برگزاری این کنفرانس و همچنین جلسات چهره به چهره تجاری B2B و Gap Business در کنار آن با امضای موافقت نامه ها و تفاهمنامه های تجاری بازرگانی نوید آینده ای روشن در زمینه توسعه همکاری های بین المللی در حوزه دریایی باشد.

از بخش های دیگر برگزاری استارت آپ ویکند دریایی به منظور ارائه دستاورد ها و توانمندی های شرکت های نوپا و استارت آپی کشور همراه با جذب سرمایه گذار برای این شرکت های است.

دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با مساحت 20000 متر مربع و پیش بینی بازدید 15000 کارشناس و متخصص از آسیا یکی از مهمترین رویداد های دریایی منطقه به جهت ایجاد فرصت های همکاری فی مابین کشور های آسیایی محسوب می گردد که با ایجاد فضایی مناسب جهت ملاقات، آشنایی و ارائه محصولات و خدمات به کشور های آسیایی، ایجاد ارتباط موثر جهت پیشبرد اهداف و کسب اطلاعات روز در حوزه دریایی، تقویت و ارتقای صندلی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه همکاری های مالی، تجاری، علمی و فرهنگی حوزه دریایی است.

رضاییان توضیح داد: به منظور مشارکت حداکثری حوزه دریایی کشور از تمامی انجمن ها، اتحادیه ها و صاحب نظران جهت مشارکت و حمایت دعوت بعمل می آید، زیرا با همدلی و مشارکت کلیه ذینفعان دریایی کشور کوشش می گردد این نمایشگاه بعنوان قطب نمایشگاه های دریایی در منطقه مطرح گردد تا حضور گسترده شرکت های داخلی و بین المللی را در این نمایشگاه به دنبال داشته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25901

به "در پنجمین نمایشگاه دریایی آسیا رقم می خورد؛ همکاری صنایع دریایی ایران با کشور های آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پنجمین نمایشگاه دریایی آسیا رقم می خورد؛ همکاری صنایع دریایی ایران با کشور های آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید