لس آنجلس: تاریخچه و فهرست کامل جاهای دیدنی لس آنجلس

به گزارش مجله سرگرمی، لس آنجلس، کلان شهری با وسعت زیاد است، از این جهت، جای تعجب نیست که لیست جاهای دیدنی لس آنجلس به همان نسبت بلند بالا باشد.

لس آنجلس: تاریخچه و فهرست کامل جاهای دیدنی لس آنجلس

لس آنجلس به نام مرکز سرگرمی جهان مشهور است و علت آن هم واضح است. در این کلان شهر فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی و موسیقی هایی ساخته می شود که در سرتاسر جهان هواخواهان بسکمک دارند. با وجودی که سابقه زیاد شهر فرشتگان در صنعت سرگرمی و البته شانس دیدار بعضی از مشاهیر جهانی هنر و سینما از نزدیک، خودش علت خوبی برای هجوم گردشگران به این شهر است، ولی سواحل وسیع و مجهز با منظره های چشم نواز و تماشای، پارک های سرگرمیی شگفت انگیز با انواع امکانات مجذوب نماینده و سرگرم نماینده و هوای همواره آفتابی در تمام طول سال از دیگر مجذوب نمایندهیت های این شهر همواره شلوغ و پرهیاهو به حساب می آیند.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

مجموعه ای از موزه ها، میادین و تئاترها و سالن های نمایش در سطح جهانی به این معناست که علاقه مندان به هنر، تاریخ و ورزش می توانند جاذبه های دلخواه زیادی را در لس آنجلس بیابند. برای علاقه مندان به هوای آزاد هم در اِل.ای (LA) سرگرمیات زیادی وجود دارد. انواع و اقسام جاذبه های طبیعی و سرگرمیی برای علاقه مندان به هوای باز فراهم شده است؛ از بازی های آزاد والیبال ساحلی و اردو زدن در کوهستان های مجاور تا تماشای نهنگ ها و قایقرانی و کشتی سواری. در کالیفرنیای جنوبی پر آفتاب و داغ همواره می توان سرگرمی و سرگرمی جالب و هیجان انگیزی پیدا کرد.

کمی لس آنجلس را بیشتر بشناسید

تأسیس لس آنجلس به قرن هجدهم و سال 1781 باز می شود. در آن روزگار این شهری جزئی از کشور مکزیک بود و به طبع هم نام اسپانیایی برای شهر برگزیده شد که نام کامل آن El Pueblo de Nuestra Senora la Reina de Los Angeles de Porciuncula بود که به معنای بانوی ما ملکه فرشتگان پورسی اونکالا است. هم اکنون نام رسمی آن شهر لس آنجلس (City of Los Angeles) یا همان شهر فرشتگان است که بیشتر اوقات از مخفف آن اِل.ای (L.A) استفاده می شود. دیگر لقب شهر لس آنجلس لالا لند (La La Land ) است که احتمالا این نام با توجه به استقبال و موفقیت بی نظیر فیلم لالا لند (محصول 2016) حتما به گوش تان خورده است.

در ابتدا تنها چند خانواده در این منطقه زندگی می کردند، ولی طی سال های 1800 رفته رفته به جمعیت آن افزوده شد و تعداد ساکنان به 315 نفر رسید. کلیسای کاتولیک پلازا در سال 1822 در لس آنجلس ساخته شد. شهرک لس آنخِلس (آنطور که به زبان اسپانیایی تلفظ می شود) پیوسته در حال رشد و ترقی بود. سال 1847 بود که لس آنجلس در خلال جنگ آمریکا و مکزیک به تصرف آمریکایی ها عایدی. با کشف طلا در استان کالیفرنیا در سال 1848، آمریکایی هایی زیادی برای زندگی به این شهر و نواحی اطراف آن هجوم بردند. سال 1850 بود که لس آنجلس رسما به شهر تبدیل شد. در سال 1851 اولین روزنامه محلی در لس آنجلس چاپ شد. جمعیت شهر تا سال 1870 به 6514 نفر رسید. ولی در این بین، طی سال های 1861 و 1862 سیلی مهیب لس آنجلس را درنوردید. پس از آن نوبت به دو سال خشکسالی رسید. ولی با تمام این اوصاف، لس آنجلس توانست از پس این فجایع طبیعی بربیاید.

در اواخر قرن نوزدهم بسکمک از شهروندان شهرهای صنعتی و شلوغ آمریکا، ترجیح دادند برای سلامتی بیشتر به کالیفرنیای جنوبی مهاجرت نمایند. اعتقاد بر این بود که آب وهوای بسیار مساعد منطقه علاج بسکمک از بیماری ها است یا دستکم می تواند به بهبود آن کمک برساند. در همین حال از سال های 1870 بود که صنعت پرتقال و مرکبات کالیفرنیا رونق گرفت. در سال 1874 اولین ماشین وارد خیابان های لس آنجلس شد. دو سال بعد لس آنجلس با احداث خطوط راه آهن به سان فرانسیسکو متصل شد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم در سال 1880 تأسیس شد. در سال 1892 در لس آنجلس نفت کشف شد. کشف نفت نقطه عطفی در تاریخ منطقه بود و شهر لس آنجلس خیلی سریع رشد کرد. به طوری که جمعیت آن تا سال 1900 از مرز 100 هزار نفر گذر کرد. در این بین کار احداث ساختمان مشهور بَردبری (Bradbury Building) در سال 1893 به سرانجام رسید تا این بنای تاریخی بعدها به یکی از نمادهای شهر لس آنجلس بدل شود.

در اوایل قرن بیستم ژاپنی های زیادی به کالیفرنیا کوچ کردند. مکزیکی ها هم چنین کردند. علاوه بر این، آمریکایی های آفریقایی تبار زیادی در زمان جنگ جهانی اول برای زندگی به لس آنجلس نقل مکان کردند. آبوت کینی در سال 1904 شهر وهم را در لس آنجلس ساخت. شهر پیوسته در حال رشد و ترقی با وجود آب وهوای خشکش با مشکل تأمین آب آشامیدنی دست وپنجه نرم می کرد. بین سال های 1908 تا 1913 پل آبی لس آنجلس احداث شد تا مشکل تأمین آب منطقه مرتفع شود. سیسیل بی. دمیل، کارگردان مشهور در سال 1913 انباری را در حومه لس آنجلس که هالیوود نامیده می شد کرایه کرد تا در آنجا فیلم بسازد. طی سال های بعدی صنعت فیلم سازی در منطقه شکوفا شد.

لس آنجلس همچنان به رشد و ترقی خود ادامه داد تا اینکه در سال 1920 به لحاظ وسعت از سان فرانسیسکو پیشی گرفت. جمعیت شهر در سال 1939 از مرز 1،5 میلیون نفر هم فراتر رفت. هتل بیلتمور در سال 1923 ساخته شد. در همین سال نشان مشهور هالیوود در تپه های هالیوود نصب شد. هتل روزولت هالیوود در سال 1927 و تالار شهر هم سال بعد از آن ساخته شد.

مانند سایر نقاط جهان لس آنجلس هم از رکود اقتصادی سال های 1930 بی نصیب نماند. بین سال های 1935 تا 1939 بسکمک از اهالی اوکلاهاما که از یک دوره طوفان شن شدید فراری بودند به لس آنجلس نقل مکان کردند. لس آنجلس در طی جنگ جهانی دوم بار دیگر رونق گرفت. اگر چه در این دوران، شهروندان ژاپنی در اردوگاه های ویژه ای بازداشت شده بودند. در تابستان سال 1943 لس آنجلس شاهد ناآرامی هایی بود که در آن به مکزیکی تبارهای شهر حمله می شد. در سال 1965 هم ناآرامی های دیگری در شهر به وقوع پیوست. این ناآرامی پس از درگیری پلیس با یک آمریکایی آفریقایی تبار به وجود آمد و در نتیجه آن 34 نفر جان خود را از دست دادند. آخرین ناآرامی ها از این نوع به سال 1992 برمی شود که بازهم جریان از درگیری پلیس با یک آمریکایی آفریقایی تبار شروع شد. در این ناآرامی 58 نفر کشته شدند. زلزله ای 6،7 ریشتری در سال 1994 لس آنجلس را لرزاند که منجر به کشته شدن 57 تن و مجروح شدن هزاران نفر شد. طبیعتا زلزله میلیاردها دلار خسارات هم به بار آورد.

ولی لس آنجلس این فاجعه طبیعی را هم پشت سرگذاشت. بسکمک از بناهای معروف لس آنجلس اواخر قرن بیستم و بعد از آن تأسیس شدند. از جمله برج واتس که در سال 1954 ساخته شد. ساختمان تیم در سال 1961 و برج یو.اس. بانک هم در سال 1989 ساخته شد. اولین قطار شهری سبک هم در سال 1990 ساخته شد. در اواخر قرن بیستم فراوری صنعتی لس آنجلس افول کرد. ولی در عوض، صنعت خدمات رونق گرفت. در حال حاضر، صنعت گردشگری در لس آنجلس شکوفا شده است. موزه مدارا (MOT) هم در سال 1993 بازگشایی شد. بعلاوه لس آنجلس از مهمترین بازارهای اقتصادی آمریکا به شمار میرود. در اواخر قرن بیستم، جمعیت اسپانیایی تبارهای لس آنجلس به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. در همین حال، از شهروندان سفیدپوست لس آنجلس کاسته شد.

در قرن بیست ویکم هم لس آنجلس همچنان به رشد و ترقی خود ادامه می دهد. کلیسای جامع بانوی فرشتگان ما در سال 2002 بازگشایی شد. یک سال بعد نوبت به افتتاح سالن کنسرت والت دیزنی رسید. شهر در سال 2015 میزبان بازی های استثنائی جهانی المپیک تابستانی بود که مخصوص معلولان است. جمعیت لس آنجلس بدون احتساب حومه آن 3،99 میلیون نفر (طبق آمار سال 2018) است. جمعیت منطقه کلان شهری لس آنجلس هم 13،3 میلیون نفر (طبق برآورد سال 2016) است.

برترین جاهای تماشای لس آنجلس

با این مقدمه برویم سراغ بعضی از تماشای ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری لس آنجلس، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید:

یونیورسال استودیوز هالیوود

تیم پارک یونیورسال استودیویز (Universal Studios Theme Park) به علت رایدها (پارک های موضوعی) دیوانه وارش که بر مبنای داستان فیلم های پرفروش ساخته شده اند معروفیت دارد. ولی یک استودیوی فیلم سازی مشغول به کار هم در این پارک سرگرمیی وجود دارد که می تواند چشم هر علاقه مند به سینمایی را خیره کند. نکته چشمگیر در خصوص رایدهای پارک تغییرات دائمی آن است که طیف وسیعی از شبیه سازها و تِرِن های هوایی را شامل می شود.

از محبوب ترین رایدهای یونیورسال استودیویز می توان به جهانی جادوگری هری پاتر، مردگان متحرک، سیمپسون ها و ترانسفورمرها اشاره نمود. جهانی ژوراسیک هم در سال 2019 به رایدهای پارک یونیورسال اضافه شد. وقتی که از رایدهای هیجان انگیز و شلوغ پارک سرگرمیی خسته شدید می توانید سری به سیتی واک (CityWalk) بزنید. سیتی واک یک مرکز سرگرمیی بزرگ مملو از مراکز خرید، رستوران ها و کافی شاپ ها و سالن های نمایش است. گزینه دیگر هم تور استودیو است که می توانید همراه با یک راهنما به گشت وگذار در پشت صحنه بعضی از مشهورترین فیلم های سینمایی جهان بپردازید.

پارک و رصدخانه گریفیتس

پارک گریفیتس (Griffith Park) که در قسمت شرقی کوه های سانتا مونیکا واقع است، 4210 هکتار مساحت دارد که از این حیث، بزرگ ترین پارک در استان کالیفرنیا به تعداد می رود. در این پارک باغ وحش لس آنجلس، رصدخانه گریفیتس، یک آسمان نما، یک تئاتر یونانی، یک پیست سوارکاری که برای بازی های المپیک 1984 احداث شده، مجموعه زمین های گلف، زمین های تنیس، مسیرهای پیاده روی و سایر جاذبه ها واقع شده است. از مسیرهای پیاده روی و رانندگی پارک گریفیتس، شهر لس آنجلس با تمام زیبایی های طبیعی و عظمتش پیداست که می تواند برای هر ببیننده ای منظره ای حیرت انگیز باشد.

رصدخانه گریفیتس یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری لس آنجلس است که بازدید از آن برای عموم مردم رایگان است. در این رصدخانه امکان سر زدن به بعضی گالری ها و نمایشگاه ها و تلسکوپ ها را دارید. یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های رصدخانه گریفیتس، تلسکوپ زایس است که می توانید از دریچه آن ماه و سیارات را ملاحظه کنید. استفاده از امکانات رصدخانه کاملا رایگان است. پارک و رصدخانه هر دو به افتخار گریفیتس جی. گریفیتس، صنعت گر و خیر مشهور آمریکایی نامگذاری شده اند. گریفیتس در سال 1896 ملکی وسیع که هم اکنون قسمت اعظم پارک را تشکیل می دهد و همینطور بودجه ساخت رصدخانه را به شهر لس آنجلس اهدا کرد.

پارک سرگرمیی دیزنی لند

دیزنی لند (Disneyland) که در حومه لس آنجلس واقع شده است، مقصدی رؤیایی برای تعطیلات خانوادگی است که از سال های 1950 توانسته به یکی از جاذبه های محبوب استان کالیفرنیا بدل شود. پارک سرگرمیی دیزنی لند با رایدها و مجموعه های سرگرمیی مضمونی خود می تواند لحظاتی سرشار از نشاط و هیجان را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. پارک ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا (Disney California Adventure Park) که طی ساخت وسازهای اخیر و در راستای طرح های توسعه احداث شده، شامل بخش های مهیج و ماجراجویانه بیشتری با هفت سرزمین برگرفته از مضامین فیلم های سینمایی پرفروش است. فراتر از رایدهای مفرح و مجذوب نماینده و شخصیت های رنگارنگی که گویی همین حالا از آن سوی پرده پای به جهانی واقعی گذاشته اند، در دیزنی لند امکانات مختلفی از هتل ، رستوران، مراکز خرید و… هم در اختیار بازتماشامایندگان قرار گرفته است.

هالیوود

نام تپه های هالیوود که یکی از مشهورترین محله های لس آنجلس است، به نوعی با هنر هفتم گره خورده است. نشان هالیوود احتمالا یکی از برجسته ترین منظره ها در تمام جهان باشد. گردشگران زیادی همه ساله به تپه های هالیوود هیلز سفر می نمایند تا بتوانند در کنار این نماد صنعت سینما عکس بگیرند. البته جاذبه های هالیوود تنها در نشان هالیوود خلاصه نمی شود، بلکه می توانید سری به بلوار هالیوود، پیاده روی مشاهیر هالیوود و تئاتر چینی آن بزنید. تنها گشت وگذار سرسری در تپه های هالیوود و اطراف آن یکی دو روز شما را پر می نماید. حتی اگر خوش شانس باشید ممکن است طی گشت وگذارهای خود به یکی دو بازیگر و سایر مشاهیر جهانی هنر و سینما بربخورید.

مرکز گتی

بر فرازِ بلندی های کوه های سانتامونیکا مرکز گتی واقع شده است. این مرکز که به وسیله ریچارد مایر طراحی شده، مجتمع بزرگی است که در زمینی به مساحت 190 هزار متر مربع ساخته شده است. ساختمان مجموعه گتی با معماری مدرن و منحصر به فرد در کنار محوطه ها و باغ های زیبای آن، محیطی بسیار چشمگیر برای بازتماشامایندگان فراهم نموده است. در این مرکز فرهنگی و هنری کلکسیون های متنوعی از نقاشی ها، مجسمه ها، آثاری از هنرهای تزئینی اروپا و بعلاوه کلکسیون هایی از عکاسی قرن نوزدهم و بیستم نگهداری می شود. مرکز گتی (Getty Center) یکی از دو پردیس موزه جی. پال گتی است که به وسیله تاجر نفت و مؤسس شرکت نفتی گتی تأسیس شده است. گتی ویلا (Getty Villa) در واقع یک خانه روستایی است که به سبک رومی بازسازی شده و در آن آثاری از عصر حجر تا اواخر امپراطوری روم در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

مرکز گتی از مشهورترین مؤسسات فرهنگی و هنری جهان است. چه بخواهید سری به هنرهای جهانی باستان بزنید یا اینکه تابلوهایی از نقاشان مشهور همانند رِنوآر و وان گوگ یا مجسمه ها و آثاری از هِنری مور یا ایسامو نوگوچی را ملاحظه کنید. البته که مرکز گتی تنها برای هنردوستان نیست؛ معماری بی نظیر و دراماتیک، با منظره ها نفس گیر آن چشمِ هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. علاوه بر این آخر هفته ها در این مرکز هنری نمایش های تئاتر و کنسرت های رایگانی اجرا می شود. در مرکز گتی محوطه ای سرسبز و بزرگ به نام باغ مرکزی وجود دارد که به وسیله رابرت اروین طراحی شده و در زمینی به مساحت 12400 متر مربع ساخته شده است. عملیات ساخت این باغ بسیار زیبا بیش از 5 سال به طول انجامیده و در آن هزارتوی تماشای با بیش از 500 گونه گیاهی واقع شده است.

موزه اتومبیل پیترسن

تماشای اتومبیل های کلاسیک و قدیمی چه در فیلم ها و سریال های قدیمی و چه در نمایشگاه ها و موزه ها یکی از محبوب ترین نوستالژی های علاقه مندان به اتومبیل است. قطعا موزه اتومبیل پیترسن (Petersen Automotive Museum) از آن جاهایی است که هیچ عشق ماشینی دوست ندارد از دست بدهد. در این موزه که دارای گالری های دائمی و موقتی است، بیش از 300 اتومبیل و موتورسیکلت از بعضی مدل های عتیقه و بسیار قدیمی اواخر قرن نوزدهمی تا مدل های مفهومی و کانسپت قرن بیست ویکمی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

موزه پترسن چند سال قبل به صورت کامل بازسازی و بازسازی شد و هم اکنون به یکی از مدرن ترین و مجلل ترین موزه های اتومبیل در جهان تبدیل شده است. نمای بیرونی موزه که کار گروه معماری کوهن پدرسون است، اثر معماری فوق العاده زیبا و چشم نوازی است. علاوه بر برنامه های عادی و تورهای معمولی، می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، از امکانات یک تور ویژه 90 تا 120 دقیقه ای بهره مند شوید و بعضی از کمیاب ترین و عجیب ترین اتومبیل های کلکسیون پترسن را ملاحظه کنید.

سانتا مونیکا از منحصر به فردترین جاهای تماشای لس آنجلس

سانتا مونیکا مقصدی بسیار مجذوب نماینده و منحصر به فرد است که از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی در بین گردشگران در کالیفرنیا و کل کشور آمریکا به شمار میرود. معمولا همواره در سانتا مونیکا خیل جمعیتی از موج سوارها، اسکیت بوردسوارها و علاقه مندان به یوگا گرفته تا نوازندگان و هنرمندان دوره گرد و خیابانی به چشم می خورد. آب وهوای بسیار مطبوع، ساحل زیبا با شن های طلایی، اسکله و چرخ وفلک معروفش، از ویژگی هایی هستند که بسکمک از گردشگران را به سانتا مونیکا می کشاند. ولی می توان از ویژگی های دیگر این شهر ساحلی لس آنجلس لذت برد.

می توانید در سفر خود به سانتا مونیکا سری به بازارها و مراکز خرید بسیار متنوع این شهر کوچک بزنید. اگر از گشت وگذار در هوای آزاد لذت می برید یا دوست دارید کمی فعالیت بدنی داشته باشید، می توانید دوچرخه سواری در حاشیه ساحل را امتحان کنید. گشت زنی و پیاده روی در خیابان سوم سانتا مونیکا هم می تواند برای هر گردشگری تجربه ای فراموش نشدنی باشد، سرتاسر این خیابان مملو از رستوران ها و کافه هایی است که تا نیمه شب باز هستند و در کنار جمعیتی پرنشاط و رنگارنگ می توانید شاهد هنرنمایی نوازندگان و خوانندگان دوره گرد و خیابانی باشید که برنامه ها و ترانه های به سبک ها و زبان های مختلف اجرا می نمایند.

موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس

موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس (Natural History Museum of Los Angeles County)، اولین موزه لس آنجلس است که در سال 1913 درهای آن به روی عموم مردم باز شد. اینک با گذشت بیش از یک قرن، این موزه تبدیل به یکی از مراکز مهم علمی، فرهنگی، طبیعی و سرگرمیی لس آنجلس شده است. در حالی که موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس گالری ها و کلکسیون های مختلفی دارد، ولی کلکسیون دایناسورهای آن معروفیتی جهانی دارد. در تالار دایناسورهای این موزه می توانید فسیل های بازسازی شده بعضی از مشهورترین دایناسورها از جمله تی رکس، تریسراتوپس و استگوسور را تماشا کنید. این موزه به تاریخ طبیعی کالیفرنیا و نواحی از سرتاسر جهان پرداخته است. در یکی از گالری های آن که لس آنجلس شدن (Becoming Los Angeles) نام دارد، کندوکاوی 500 ساله از تاریخ کالیفرنیا پیش روی چشم بازتماشامایندگان قرار گرفته است. مرکز اکتشاف و باغ وحش حشرات از دیگر بخش های محبوب موزه تاریخ طبیعی شهرستان لس آنجلس هستند که خصوصا برای نوجوانان و خردسالان می تواند بسیار جالب توجه باشد.

مرکز علمی کالیفرنیا

بازدید از مرکز علمی کالیفرنیا (California Science Center) برای عموم مردم کاملا رایگان است. در این مرکز علمی شاتل فضایی اِندور (Space Shuttle Endeavour) به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است. در غرفه ساموئل اوشین مرکز علمی کالیفرنیا علاوه بر شاتل فضایی ناسا می توانید گنجینه ای از ابزارها و وسایل به کار رفته در ماموریت های فضایی را از نزدیک تماشا کنید. به جز هوا و فضا، سایر گالری های موضوعی مرکز علمی کالیفرنیا به جهانی زنده، فناوری و زیست بوم اختصاص یافته اند. در گالری زیست بوم امکان بازدید از یک جنگل کِلپ، گیاهان و حیوانات و ماهی های مختلف را دارید.

موزه برود

موزه برود (The Broad) به محض افتتاح در سال 2015 به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کرد. در موزه برود که در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع ساخته شده، بیش از 2 هزار اثر هنری نگهداری می شود. موزه برود دارای دو گالری در کنار پلازایی تماشایی با فضای سبز است. الی و ادیت برود، کارآفرین و میلیاردهای آمریکایی با بودجه ای حدود 140 میلیون دلار موزه برود را تأسیس نموده اند. بازدید از نمایشگاه های عمومی موزه برود رایگان است، ولی در بیشتر مواقع باید از قبل بلیط را رزرو کنید. بعلاوه معمولا با توجه با تقاضای زیاد برای بازدید به خصوص در ایام تعطیل و آخر هفته ها، صف های انتظار طولانی پشت درهای موزه شکل می گیرد. برای تماشای گالری های خاص موزه برود هم باید ورودی بپردازید.

بازار کشاورزان لس آنجلس

بازار کشاورزان لس آنجلس (The Los Angeles Farmers Market) برای اولین بار در سال 1934، یعنی در دوران رکود بزرگ شروع به کار کرد. در آن روزگار و در اوج نابسامانی های اقتصادی، 18 کشاورز گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند در قطعه زمینی نزدیک بلوار ویلشایر، غرفه هایی برپا نمایند و محصولاتشان را مستقیما به مشتریان بفروشند. ایده کشاورزان موفقیت آمیز بود و این بازار کوچک به سرعت توسعه پیدا کرد. در آن موقع، این بازار تنها به میوه و تره بار اختصاص داشت، ولی به مرور رشد و ترقی نموده و فروشندگان آن هم روز به روز بیشتر و بیشتر شدند.

امروزه این بازار مملو از غرفه ها و دکه هایی است که در آن انواع و اقسام میوه و سبزیجات و سایر خوراکی ها فروخته می شود. علاوه بر این در بازار رستوران ها و کافه ها و بعلاوه غرفه هایی وجود دارد که اجناس مختلف از انواع زیورآلات و جواهرات تا لوازم و وسایل آشپزخانه و اسبا ب بازی ها می فروشند. به جز این، بازار کشاورزان لس آنجلس شب ها میزبان برنامه های سرگرمیی و سرگرمی های مختلفی از جمله کنسرت های شبانه رایگان در شب های آدینه تابستان است.

موزه هنر شهرستان لس آنجلس

موزه هنر شهرستان لس آنجلس (Los Angeles County Museum of Art) از بزرگ ترین موزه های هنری در غرب کشور آمریکاست. در این موزه بیش از 130 هزار اثر هنری از دوران باستان تا دوران حاضر به نمایش گذاشته شده است. از برجسته ترین کلکسیون های هنری موزه هنر شهرستان لس آنجلس می توان به آثار هنری از آسیا، آمریکای لاتین و هنر اسلامی اشاره نمود. موزه هنر شهرستان لس آنجلس متشکل از مجموعه ای بزرگ بوده و شامل چندین ساختمان مجزاست که طی سال های گذشته به مجموعه موزه افزوده شده اند. جدیدترین طرح توسعه موزه مربوط به ساختمان های جدیدی در ضلع غربی پردیس می شود که به وسیله شرکت معماری رنتسو پیانو طراحی شده اند. موره هنر شهرستان لس آنجلس در کنار قیرچاله های لابریا واقع شده است.

ساحل وهم

ساحل وهم (Venice Beach) از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری لس آنجلس است. اگرچه کلِ منطقه دارای طبیعت و آب وهوای بسیار مطبوع و منحصر به فرد است، ولی گشت وگذار در این قسمت از ساحل با پیاده رویی که همواره مملو از جمعیتی است که در حال قدم زدن، دوچرخه سواری، رول اسکیت سواری و دویدن هستند، قطعا می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برای هر گردشگری بسازد. در امتداد ساحل تا چشم کار می نماید، مغازه های متنوع و نوازندگان و خوانندگان خیابانی دیده می شود.

در پارک اسکیت هم که کنار ساحل واقع شده است، بعضی از برترین اسکیت بردسواران گرد هم می آیند و مهارت های خود را به رُخ یکدیگر می کشند. ساحل عضله (Muscle Beach) که نام گذاری بسیار بامسمایی دارد، محل دائمی برای انجام ورزش ها و تمرینات قدرتی است. در این مکان احتمالا به مقدار تمام زندگی خود ورزشکاران پرعضله و خوش اندام را یکجا بینید که در فضای باز و زِیر آفتاب کالیفرنیا در حال وزنه زدن یا فیگور گرفتن هستند. غرفه ها و اغذیه فروشی های زیادی هم که خوراکی های مختلفی از بستنی یخی تا پاپ کرن و کیک قیفی می فروشند، باعث می شود گاهی فکر کنید که پای به یک یک بازار مکاره گذاشته اید. به جز این غذاخوری ها و رستوران هایی هم در این بین وجود دارد که می توانید برای میل کردن یک وعده غذای خوشمزه به آنجا بروید.

موزه نبردناو آیووا

موزه نبردناو آیووا (Battleship Iowa Museum) در نزدیکی ساحل بندر لس آنجلس می تواند یک برنامه خانوادگی بسیار خوب باشد. می توانید در طول گردش خود در این نبردناو بزرگ، با زندگی و وظایف دریانوردان و ملوانانی که بر روی عرشه کار می کردند آشنا شوید. به همراه ورودی یک تور بدون راهنما از تاریخچه نبردناو در اختیار شما قرار می گیرد. می توانید سری به تسلیحات سنگین نبردناو به خصوص توپ های بزرگ الجثه کالیبر 16 اینچ (406 میلی متری) آن بزنید. علاوه بر این با پرداخت مبلغ اضافی می توانید از مزایای تور ویژه موزه برخوردار شوید که شامل گشت وگذار در بخش های مختلف نبردناو از جمله موتورخانه، دیگ بخار و مرکز کنترل و فرماندهی آن می شود.

لانگ بیچ

لانگ بیچ (Long Beach) یکی دیگر از شهرهای لس آنجلس است که می توانید طی سفر خود به آنجا هم سری بزنید. لانگ بیچ در جنوب لس آنجلس واقع است و حدود 32 کیلومتر با داون تاون در مرکز شهرستان فاصله دارد. می توانید در گذر خود از لانگ بیچ از کشتی اقیانوس پیمای مشهور کوئین مِری (Queen Mary) تماشا کنید که اکنون به هتل و موزه تبدیل شده است. سر زدن به آکواریوم پسفیک و شورلاین ویلیج هم از دیگر کارهایی است که می توانید در لانچ بیچ انجام دهید. شورلاین ویلیج، دهکده ای تجاری است که مملو از فروشگاه ها و رستوران های رنگارنگ با منظره ساحلی بسیار زیبا است. می توانید با کشتی های کاتالینا اکسپرس از لانگ بیچ به جزیره سانتا کاتالینا هم بروید.

قیرچاله های لابریا

قیرچاله های لابریا (La Brea Tar Pits) در هنکاک پارک واقع شده است و می تواند فرصتی مغتنم برای تماشای بعضی از بی نظیرترین فسیل های عصر یخبندان در اختیار بازتماشامایندگان قرار دهد. در نواحی نفت خیر، نفت خام از شکاف ها و درزها و یا در امتداد گسل ها به بالا راه پیدا می نماید. در این بین در بعضی موارد نفت خام ممکن است به سطح زمین هم برسد. در چنین مواردی اجزای سبک نفت بخار شده و اجزای سنگین آن به صورت قیرچاله و حوضچه روی سطح انباشته می شوند. به مرور قیرچاله ها خاصیتی شبیه به کپسول زمان پیدا نموده و در آن فسیل ها و سنگواره های پستانداران، پرندگان و حشرات مختلفی که در آن به دام افتاده بودند کاملا دست نخورده باقی می مانند.

در موزه قیرچاله های لابریا (موزه پیچ سابق) فسیل های بازسازی شده مختلفی که بعضی از آن ها بیش از 40 هزار سال قدمت دارند از جمله از ماموت ها، ببرهای دندان خنجری، گرگ وحشت و سایر حیوانات منقرض شده به نمایش گذاشته شدند. در محوطه بیرون موزه و در فضای باز ماکت هایی در مقدار واقعی از حیواناتی که روزگاری در این منطقه زندگی می کردند به نمایش گذاشته شده است.

کلکسیون نِترکات

در لیست مکان های تماشای برای علاقه مندان به اتومبیل های عتیقه و کلاسیک، کلکسیون نِترکات (The Nethercutt Collection) جایگاه ویژه ای دارد. در این موزه، کلکسیونی از برجسته ترین اتومبیل های عتیقه و قدیمی آمریکایی و اروپایی از سال های 1890 تا 1990 به نمایش گذاشته شده است. تروتمیزی و تقریبا دست نخوردگی بسکمک از اتومبیل های به نمایش گذاشته شده در کلکسیون نِترکات واقعا برق از چشم بازتماشامایندگان نمایشگاه می پراند!

در کنار هر اتومبیل تاریخچه و بعلاوه اطلاعاتی از صاحبان قبلیشان ذکر شده است. در این موزه گالری به جایگاه ها و ضبط و پخش های قدیمی و سایر وسایل اتومبیل های عتیقه اختصاص یافته است. در محوطه بیرونی موزه هم یک لوکوموتیو بخار و یک خودروی ریلی بازسازی شده قرار گرفته است.

هدا بلاگ: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

گیگابلاگ: گیگابلاگ | با سیستم مدیریت محتوای گیگابلاگ همه وبسایت دارن

منبع: علی بابا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151857

به "لس آنجلس: تاریخچه و فهرست کامل جاهای دیدنی لس آنجلس" امتیاز دهید

1 کاربر به "لس آنجلس: تاریخچه و فهرست کامل جاهای دیدنی لس آنجلس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لس آنجلس: تاریخچه و فهرست کامل جاهای دیدنی لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید