داستان تولد ماتوریتی : چگونه با خیال راحت خرید اینترنتی کنیم؟
به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- اسفند 98 بود که تصمیم گرفتممدلvivobook-s431لپتاپ ایسوس رو بخرم. قیمتش توی دیجیکالا 12 میلیونو صد بود. روز بعد پول هام رو جمع و جور کردم و اومدم که سفارشش بدم؛ دیدم قیمتش شده 12 میلیون و هفتصد. 600 تومان افزایش قیمت به فاصله کمتر از 24 ساعت! طبیعتایکمسختم بود. به خاطر همین رفتم توی سایت ترب و این لپ تاپ رو سرچ کردم؛ با یه فروشگاهی آشنا شدم که اونجا قیمتش 11 تومن بود. خریدمش اما هیچ محصولی برام نیوردن! خلاصه اینکه بعد 20 روز و 2 بار مراجعه حضوری تازه تونستم اصل پولم رو پس بگیرم.

تو همین فاصله قیمت توی دیجیکالا شده بود 13 میلیون و پونصد! دوباره رفتم توی ترب و سرچ کردم. این بار با یه سایت دیگه آشنا شدم که کمترین قیمت رو داشت. زنگ زدم و قرار بر این شد که برای راحت شدن خیالم توی سایت سفارش بدم و در خونه پول رو پرداخت کنم. 3 هفته از اون سفارش هم گذشت و بازم خبری نشد. بعد اینکه تماس گرفتم گفتند:این مدل رو توی انبار تموم کردیم و دو مدل دیگه بهم پیشنهاد دادن. قیمت اون لپ تاپم هر روز بالا می رفت! شد 14 میلیون و ششصد!
من اون زمان قید خرید اون لپ تاپ رو زدم و الان قیمت همون لپ تاپ توی دیجیکالا 27 میلیون و هفتصده!
بعد این جریان بود که برام یه سوال بزرگ پیش اومد:چطوری می شه قبل خرید اینترنتی از یه سایت نو، از کیفیت خدماتش مثل ارسال و پشتیبانیش مطمئن شد؟یا اینکه کسی هست که بتونه جواب این سوال رو بده؟
بعد از فکر کردن به گزینه ای بهتر از تجربه های مشتریان قبلی اونجا نرسیدم.
و فقط مشتریانی که قبلا از اون فروشگاه خرید نموده بودن میتونستن بدون هیچ سوگیری ای بگن که خوب بوده یا نه.
واینطوریبود که بعد از حدود یه سال از اون جریان، ماتوریتی به دنیا آمد.
ماتوریتی چیست؟
ماتوریتی بستری آزاد و رایگان برای اشتراک گذاری تجربه های خرید اینترنتی است. در این بستر با خوندن و یاری گرفتن از تجربه های خرید بقیه، می توان خرید بهتر و لذت بخش تری داشت.
بعلاوه می توانیم تجربه های خرید خودمان رو به گوش هزاران نفر برسانیم و به آن ها هم حس خوب بعد از یک خرید لذت بخش را هدیه بدیم یا حداقل از تکرار یه تجربه بد برای بقیه جلوگیری کنیم.
در واقع ماتوریتی راوی قدرت تجربه ها است. تجربه هایی که پشت هرکدام قصه ای ارزشمند وجود داره که هنگام خرید به تصمیم گیری مطمئن تر ما یاری بسیار زیادی خواهند کرد.
نوشتن تجربه روی کسب و کارها هم تاثیری دارد؟
کسب وکارها هم با استفاده از ابزارهای ماتوریتی میتوانند حرف های مشتریانشان را بشنون، به آن ها پاسخ بدن و با تحلیل ها و اطلاعاتی که در اختیارشان قرار داده می گردد به طور مستمر بهبود داشته باشند.
در نتیجه این اتفاق ها، اعتماد در فضایی شفاف و بدون سوگیری و فیلترینگ به وجود خواهد آمد. و ما حس خوب بعد خریدهای لذت بخش را به فراوانی تجربه خواهیم کرد.
چگونه با استفاده از ماتوریتی خیالم از یک خرید مطمئن راحت است؟
در حال حاضر بیش از 6 هزار تجربه در 10 دسته بندی توی سایت ماتوریتی (matority) وجود دارد که یاری می نماید تا با استفاده از تجربه بقیه در خصوص خرید از یک فروشگاه تصمیم بگیریم یا با فروشگاه هایی که برترین تجربه ها را برای مشتریان خود به وجود آورده اند آشنا شویم.
برای مشاهده تجربه های بقیه از یک فروشگاه خاص کافیست نام آن را در سایت جست وجو کنیم و برای آشنایی با برترین فروشگاه ها با استفاده از دسته بندی ها و برچسب های برندها با کیفیت ترین فروشگاه را در یک دسته بندی یا محصول خاص پیدا کنیم.
چگونه با به اشتراک گذاشتن تجربه خریدمان، نجات بخش هزاران نفر دیگر می شویم؟
با استفاده از دکمه نوشتن تجربه در سایت می تونید به راحتی تجربه خریدتون از یک فروشگاه را با بقیه به اشتراک بزارید. بعلاوه در صورتی که اون فروشگاه جزو حدود 1000 فروشگاه موجود در ماتوریتی نباشد، می توانید به راحتی آن فروشگاه را ثبت و تجربه خود را در خصوص آن به اشتراک بگذارید.
در نتیجه اگر تجربه بدی را در سایت ثبت کنیم و آن را در اختیار دیگران بذاریم، هم از تکرار یک اتفاق بد جلوگیری کردیم و هم صدایمان را به گوش کسب و کار مورد نظر رسانده ایم.
در رگ های ماتوریتی، آزادی در جریان است!
همانطور که گفته شد، ماتوریتی بستری آزاد و مستقل است. در ماتوریتی برخلاف بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، هیچگونه فیلتری روی تجربه های شما اعمال نمی گردد. اگر نظر شما حاوی موارد سیاسی یا کلمات رکیک نباشد، بلافاصله بعد از ثبت در سایت قرار می گیرد و نفع و ضرر هیچ کسب و کاری در تجربه های شما تاثیری نخواهد داشت! بنابراین در رگ های ماتوریتی آزادی در جریان است و ما تمام کوشش مان ایجاد بستری بی طرف است که در آن هم کسب و کارها و هم مشتریان همزمان برنده میدان نبرد علیه تجربه بد و تلخ باشند!
با تمام قوا در برابر تقلب می ایستیم!
سوال مهمی که این وسط پیش می آید این است که اگر کسی تجربه غیرواقعی ثبت نموده باشد، تکلیف چه خواهد بود؟
در جواب باید گفت که این کاملا طبیعی است که هر برندی تعدادی وفادار و تعدادی ناراضی داشته باشند. حتی برترین برندهای جهان هم مشتریان ناراضی ای دارند.
بنابراین کاملا ممکن است کسی تجربه منفی برای یک برند بنویسد و برند ادعا کند که این تجربه تقلبی و کار برند رقیب است و اصلا خریدی اتفاق نیفتاده است. در این صورت هر برند با پنلی که در اختیار دارد تجربه را پرچمگذاری میکند و آن تجربه مخفی می گردد. یک پیغام برای نویسنده پیغام ارسال می گردد که با توجه به ادعای برند از او میخواهیم پیغامکی، تصویری مبنی بر اینکه نشان دهنده خرید از آن برند باشد، برای کارشناسان ماتوریتی ارسال کند. 3روز هم به نویسنده وقت داده میگردد و اگر در3روز ثابت شد تجربه مجددا نمایش داده می گردد و اگر مدرکی ارسال نگردد، تجربه حذف خواهد شد.مورد دیگری هم که هست مثال کاربری تجربه خوب یا بد نوشته و برند تصمیم به تشکر یا دلجویی می گیرد. یک دکمه ای هست به نام پیداکردن نویسنده که از او می خواهد شماره تماس یا پیگیری خود را در صورت تمایل برای برند ارسال کند و برند بر اساس سیاست ها مشتری مداری مجموعه خودش می تواند از نویسنده دلجویی کند.
منبع: https://matority.com/
منبع: خبرگزاری آریاnamasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت
cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها