خالق سایلنت هیل و سایرن یک بازی ترسناک غیر خطی می سازد

به گزارش مجله سرگرمی، وقتی صحبت از بازی های ترسناک و قصه گویی به زبان می آید، کئیچیرو تویاما، خالق سایلنت هیل، یک مغز متفکر واقعی است. او در مدت اخیر درگیر تأسیس و شکل گیری استودیو نو خود یعنی بوکه گیم (Bokeh Game Studio) و بعلاوه ساخت اولین بازی این استودیوی تازه تأسیس شده بوده است. اثری که قرار است در ژانر ترسناک ساخته گردد. به تازگی مدیر ارشد عملیاتی و دیگر مؤسس این استودیو یعنی کازونوبو ساتو (Kazunobu Sato) درباره استودیوی بوکه گیم و اولین بازی نو آن توضیحات جالبی ارائه داده است و اطلاعات بیشتری را از آن منتشر نموده است.

خالق سایلنت هیل و سایرن یک بازی ترسناک غیر خطی می سازد

از همان اوایل تأسیس استودیو، کانال یوتیوبی این استودیوی بازی سازی تصمیم گرفت تا مجموعه ویدیوهایی با نام Focus منتشر کند که هر کدام از آن ها با تمرکز روی یکی از اعضای کلیدی این استودیو تهیه شده است. چند ماه پیش، اولین ویدیوی این مجموعه منتشر شد که به کئیچیرو تویاما اختصاص داشت و او در آن ویدیو توضیحاتی را درباره بازی تازهشان ارائه می داد. اکنون، ویدیو تازهی از این سری منتشر شده است که به کازونوبو ساتو اختصاص دارد. او در این ویدیو درباره پروژه های فعلی اش و جهتی که او را به این نقطه راهنمایی نموده صحبت نموده و بعلاوه نیم نگاهی به پشت پرده فراوری بازی داشته است.

این ویدیو با سخنان ساتو درباره اولین باری که سعی کرد به اسم یک نوجوان یا جوان به اسم نیروی کار فعالیت کند، آغاز می گردد. او به دورانی قبل از اینکه هدف خود را در کارهای استاندارد یا امتحان کردن کار در هنرستان ها ببیند، رجوع می نماید و می گوید که خود را در تصمیم های مختلف شناور می دیده است. او به خاطر می آورد که در آن موقع وقتی داستان اسباب بازی (Toy Story) و ویرچوا فایتر (Virtua Fighter) منتشر شده بود، تصمیم گرفته است که علاقه دارد در زمینه گرافیک سه بعدی فعالیت کند اما در آن موقع هزینه بالای ابزار لازم برای موفقیت در این زمینه مانع عظیمی بوده که در مقابل او وجود داشته است. این مانع او را ترغیب نموده در دوره های کوچک مدرسه آنلاین هالیوود شرکت کند تا چیزی نمایشی و کوچک خلق کند.

سفر عظیم ساتو در این صنعت جهت او را به سوی شرکت تفریح های سونی می برد، جایی که او با تویاما آشنا می گردد. در لحظه ای خاص به یاد می آورد که خودش یکی از هواداران عظیم سایلنت هیل بوده است اما در آن موقع نمی دانسته که مردی که مقابلش نشسته همان فردی است که این ماجراجویی ترسناکِ محبوبش را خلق نموده است. از آنجایی که متوجه نشده است تویاما چه کسی بوده، ساتو توانسته مصاحبه اش را بدون کوچک ترین نگرانی و اضطراب و مانند هر مصاحبه عادی دیگر انجام دهد.

ساتو تا به امروز روی آثار عظیم و زیادی از جمله مجموعه بازی ترسناک سایرن (Siren) کار نموده است. بعدها سبک کاری او در آن اثر الهام بخشی برای شیوه خاصش در فراوری و تهیه کنندگی بازی های دیگرش شد که چگونه می خواهد بازی ها ارائه و تجربه شوند. او یادآوری می نماید که یکی از افرادی بوده که در هنگام توسعه آن بازی ها به برنامه نویسان و طراحان ارشد پیشنهادها و ایده هایی داده است. شور و اشتیاق و میل به خلق در همان موقع وجود داشت. عشق او به ساخت مجموعه بازی Siren منجر به این شد که وی درباره تجربیات خود در فرایند ساخت بازی ها فکر کند.

اکنون او به صندلی فعلی اش در استودیوی Bokeh Game رسیده است؛ جایی که با تویاما همکاری می نماید تا به ثمر رسیدن ایده هایش را ببیند. با وجود ساتو به اسم تهیه کننده و تویاما به اسم کارگردان، او می گوید: این بسیار اهمیت دارد که ما ایده های خود را با همدیگر به اشتراک می گذاریم. آن ایده ها، آن منظرههای متفاوت در طراحی کلی، چیزی است که اثر آن ها را به ترکیبی از ایده ها و منظره های منحصربه فرد و خاص تبدیل می نماید.

ساتو در ادامه اضافه می نماید که به اسم یک تهیه کننده، همیشه به این فکر می نماید که چه چیزهایی می تواند یک پروژه را بهتر کند. به این خاطر او گاهی اوقات در فرآیند ساخت بازی بین جلو بردن پروژه و راهنمایی شرکت گیر می نماید. او اشاره می نماید که همه چیز به تعادل این دو بستگی دارد و این چیزی است که ارزشش را دارد.

کازونوبو ساتو درباره ی اولین بازی استودیوی بوکه گیم می گوید که فکر بازیکنان را درگیر خود می سازد. طبق گفته او، این بازی به گونه ای انتخاب محور خواهد بود تا بازیکنان را به چالش بکشد و باعث گردد اعمال آن ها را حدس بزند. به خصوص وقتی سیستم فداکاری در بازی در نظر گرفته گردد. هر تصمیمی در بازی به شکلی طراحی شده است که بازیکن آن را هم به صورت حسی و هم به صورت روایی درک کند. این تأثیرگذاری عمیق خواهد بود و همیشه بازیکن را مجبور می نماید که هر قدم و تصمیمش را در بازی احساس کند.

اگر از هواداران پروپاقرص بازی های ترسناک و به خصوص آثاری مثل سایلنت هیل و سایرن باشید، منطقی است که برای ساخته تازه کارگردان این آثار بسیار هیجان زده باشید. با این حال، باید همچنان منتظر بمانیم تا در زمان مناسب از اولین بازی استودیوی بوکه گیم رونمایی گردد.

منبع: Game Informer

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153123

به "خالق سایلنت هیل و سایرن یک بازی ترسناک غیر خطی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق سایلنت هیل و سایرن یک بازی ترسناک غیر خطی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید