حضور بچه ها در اماکن شلوغ ممنوع

به گزارش مجله سرگرمی، پزشک فوق تخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: والدین از حضور بچه ها در مراکز خرید و سایر اماکن شلوغ جلوگیری نمایند.

حضور بچه ها در اماکن شلوغ ممنوع

به گزارش خبرنگاران از بهداشت نیوز، دکتر قاسم بیانی اظهار کرد: در گذشته تصور بر این بود بچه ها کمتر به کووید 19 مبتلا می شوند درنتیجه رعایت پروتکل ها بین آنها به حداقل رسیده است درحالی که در استان، موارد مثبتی از ابتلای بچه ها و نوزادان به کرونا گزارش شده است.

وی کرونا را یک بیماری چند چهره خواند و گفت: علائم ویروس کرونا در بچه ها کاملا نهفته و به تدریج بروز می نماید و در بیشتر بچه ها نیز این ویروس بدون علائم است بنابراین کودکی که تب، سرفه و تنگی نفس، دل درد، سر درد، اسهال و استفراغ داشته باشد مشکوک به کرونا می باشد.

دکتر بیانی اعلام نمود: علائم کرونا در بچه ها، به شکل حساسیت فصلی و آلرژی نیست بنابراین نباید منتظر علائم تنفسی برای بچه ها باشیم اگرچه ممکن است فرد آبریزش بینی و دیگر علائم معمول مثل تهوع، استفراغ، اسهال، تنگی نفس و ... را نیز داشته باشد.

وی بر ضرورت استفاده از ماسک و آموزش محافظت فردی به بچه ها تاکید نمود و گفت: والدین از حضور بچه ها در مراکز خرید و سایر اماکن شلوغ جلوگیری نمایند و جز در مواقع ضروری، بچه ها را از خانه خارج ننمایند و در اجتماعات حاضر نشوند.

دکتر بیانی با اشاره به این که بسیاری از خانواده ها بدون در نظر دریافت بیماری کووید 19، رفت و آمدهای خانوادگی را شروع نموده اند، گفت: مهمانی های خانوادگی باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خواهد شد و بچه ها همراه با بزرگسالان در حال ابتلا به این بیماری هستند همچنین هر کودک می تواند یک ناقل کرونا برای دیگران به ویژه افراد میانسال باشد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135180

به "حضور بچه ها در اماکن شلوغ ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بچه ها در اماکن شلوغ ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید