جشنواره توکیو با نمایش گریه کن ماچو ایستوود شروع به کار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- امروز شنبه 30 اکتبر (8 آبان) سی و چهارمین جشنواره بین اللمللی توکیو با نمایش فیلم گریه کن ماچو آخرین ساخته کلینت ایستوود، بعد از مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.

جشنواره توکیو با نمایش گریه کن ماچو ایستوود شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگاران، در افتتاحیه این جشنواره ارکستر بزرگی فقط با حضور زنان موزیسین شور غریبی به جشنواره بخشیدند. بعد از آن فیلم های بخش های گوناگون معرفی گردید که در قسمت مسابقه اصلی و بین اللملی آن آخرین اثر بهمن قبادی (چهار دیوار) قرار گرفته است. این فیلم در ترکیه و به زبان ترکی تهیه شده که جدا از بازیگران سینمای ترک، امیر آقایی نیز در آن بازی نموده است. درطول جشنواره اما خود کارگردان و عوامل به علت مسائل پروتکل های بهداشتی ناشی از کرونا، حضور نخواهند داشت؛ اما جشنواره با قبادی و عوامل فیلم ارتباط اینترنتی برقرار خواهد نمود و این ارتباط با داوران و تماشاگران به اشتراک گذاشته خواهد شد. تهیه کننده فیلم روژه واترز، موزیسین مشهور و تهیه کننده است. سال جاری در این جشنواره خانم شهره گلپریان که سالهاست با آن همکاری می نماید، نیز حضور دارد. در بخش مسابقه اصلی 15 فیلم انتخاب شده اند. بخش دیگر این جشنواره به سینمای آینده آسیا اختصاص داده شده و بخش گالا، بعلاوه بخش کارتون فیلمهای ژاپنی، سینمای تازه ژاپن، جدا از این بخش سینمای کلاسیک ژاپن هم در برنامه گنجانده شده و دیگر بخش جشنواره فوکوس بر سینمای جهانی و غیره است.

در افتتاحیه هیات داوران بخش های مختلف جشنواره معرفی گردیدند و درنهایت برای بخش مسابقه بین اللمللی، پنج داور شامل سه خانم و دو مرد، به ریاست ایزابل هوپر بازیگر مشهور فرانسوی، حضور داشتند که هرکدام صحبت های کوتاهی درباره سینما کردند. تمام حضار در سالن بزرگ با رعایت مسایل بهداشتی و با ماسک شرکت نموده بودند. قراراست در روزهای آینده درجشنواره، سه تن از مسئولان جشنواره های اروپایی کنفرانسی راجع به آینده صنعت سینما برگزارکنند، که شامل کریستیان ژون (جشنواره کن)، کارلو شاتریان (جشنواره برلین) و فدریک بویه (ترایبکا) هستند. جشنواره هشتم نوامبر (17 آبان) به سرانجام می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163922

به "جشنواره توکیو با نمایش گریه کن ماچو ایستوود شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره توکیو با نمایش گریه کن ماچو ایستوود شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید