تصمیمات مهم در مجلس برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم گلمکانی، با بیان اینکه روز گذشته جلسه ای به دعوت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس مجلس، وزیر بهداشت، سرپرست وزارت رفاه و معاون ارزی بانک مرکزی مجلس برگزار گردید، گفت: این جلسه با موضوع دارو و تجهیزات پزشکی و تاثیر تحریم ها و چالش های پیش رو در ماه های آینده برگزار گردید و چند نفر از نمایندگان در ابتدای جلسه دیدگاه ها و دغدغه های خود را در این مورد بیان کردند.

تصمیمات مهم در مجلس برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد: وزیر بهداشت به تبیین وضع کنونی دارو و تجهیزات پزشکی پس از نوسانات ارزی اخیر پرداخت و ضمن بیان اقدامات دنبال گردیده و تصمیمات کمیته تدابیر ویژه، راهکارها و انتظارات از مجلس و دستگاه های اجرایی و چالش های پیش رو را به تفضیل بیان نمود و پس از بیان نظرات و دغدغه های سرپرست وزارت رفاه و همچنین مسئولان ارزی، این جلسه با جمع بندی رییس مجلس سرانجام یافت.

گلمکانی، کمبود نقدینگی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی و تامین ارز مورد احتیاج برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه را دو چالش مهم حوزه سلامت در شرایط کنونی دانست و گفت: در زمینه حل چالش نقدینگی شرکت های دارویی برای تامین دارو مقرر شد سازمان تامین اجتماعی نسبت به اجرای تکلیف بند ز تبصره 7 قانون بودجه سال 97 اقداماتی صورت داده و ظرف مدت یک هفته اقدامات انجام گردیده را گزارش کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، از طرح پیشنهاد جدیدی در خصوص حل مشکل نقدینگی شرکت های دارو و تجهیزات پزشکی در جلسه مذکور اطلاع داد و توضیح داد: پس از آنالیز و طرح چالش های پیش رو، پیشنهاد شد باقیمانده اعتبار بند ه تبصره 5 از محل اسناد خزانه بیمه سلامت به صورت نقد پرداخت گردد تا بتواند نقدینگی شرکت های دارویی را تامین کند. از این رو مجلس تصمیم نهایی در این مورد را منوط به طرح و موافقت شورای عالی اقتصادی کل قوا کرد.

گلمکانی ادامه داد: در صورتی که این پیشنهاد به تصویب شورای اقتصادی کل قوا برسد، اتفاق خوبی در حوزه سلامت در راستای تامین نقدینگی و ارز مورد احتیاج حوزه دارو و تجهیزات پزشکی رخ خواهد داد، زیرا بیمارستان ها می توانند بدهی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را به صورت نقدی پرداخت نمایند و مشکلات نقدینگی در زنجیره تامین حل خواهد شد.

وی به تصمیمات گرفته گردیده در زمینه تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی اشاره نمود و اضافه نمود: براساس تصمیمات گرفته گردیده مقرر شد بانک مرکزی در تامین ارز دارو با سرعت بیشتری عمل کند و قبل از اینکه چالش جدی در زنجیره تامین پیش بیاید ارز به میزان کافی تامین گردیده باشد.

گلمکانی در سرانجام اضافه نمود: همچنین مقرر شد موضوع نحوه پرداخت ارز به شرکت های دارویی در جلسه دیگری با حضور مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان های بیمه گر در کمیسیون بهداشت هرچه سریع تر تشکیل و آنالیز گردیده و نتیجه نهایی به ریاست مجلس منعکس گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1254

به "تصمیمات مهم در مجلس برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات مهم در مجلس برای تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید