حرکت قانونمند سازمان بیمه سلامت در مسیر برنامه ششم توسعه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هادی قوامی در دومین روز اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت با رویکرد پایش و نظارت گفت: در بند 7 و 10 سیاست های کلی سلامت، تفکیک وظایف تولیت و تامین مالی و تدارکات خدمات با هدف پاسخ گویی، تحقق عدالت و ارائه خدمات درمانی آمده است.

حرکت قانونمند سازمان بیمه سلامت در مسیر برنامه ششم توسعه

این نماینده مجلس ادامه داد: مدیریت منابع نظام سلامت از طریق بیمه اهمیت بسیاری دارد. برخی از بیمه گردیده ها خودشان حق بیمه را پرداخت می نمایند و حق بیمه برخی دیگر توسط دولت پرداخت می گردد. وقتی می خواهیم خدمات را تامین کنیم، بهای تمام گردیده خدمت نباید در بخش خصوصی و دولتی متفاوت باشد.

وی با اشاره به بند 10 سیاست های کلی سلامت، اضافه کرد: شفاف سازی منابع و مصارف در بخش خصوصی و دولتی و عمومی مهم است و اگر تفاوت ها در این سه بخش زیاد باشد به گیرنده خدمت اجحاف می گردد.

قوامی بیان نمود: وضع عوارض بر محصولات و مواد آسیب رسان به سلامت نیز در راستای تامین منابع مالی اهمیت دارد. موضوع دیگر نیز پرداخت یارانه به حوزه سلامت و هدفمندسازی یارانه ها است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تقدیر از حرکت قانونمند سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر برنامه ششم توسعه گفت: علت ناکارآمدی بیمه درمانی به دلیل قرار نداشتن در صندلی واقعی است. بیمه ها باید سلامت نگر باشند و به میزان کافی نسبت به ایجاد هزینه های غیرضروری چه از طرف ارائه نماینده و چه از طرف گیرنده خدمت حساس باشند تا به هدف نهایی یعنی گسترش سلامت رسید.

این نماینده مجلس اظهار کرد: الزامی شدن راهنماهای بالینی، جذب حق بیمه از روستاییانی که وضعیت مالی خوبی دارند، استقرار نظام ارجاع، بازنگری بسته های خدمتی متناسب با منابع موجود، جابه جایی برنامه های هدفمندی در راستای افزایش منابع مالی و خرید راهبردی خدمات سلامت از جمله مواردی است که می تواند به مدیریت هزینه های بیمه سلامت یاری کند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در ادامه بیان نمود: برای آنالیز منابع و مصارف در نظام سلامت باید بدانیم متوسط مراجعه افرادی که با دفترچه طی سال به مراکز درمانی مراجعه می نمایند چه میزان است و حتی چقدر از نسخه هایی که نوشته می گردد اشتباه است.

قوامی ادامه داد: در گذشته چیزی حدود 15 تا 17 ماه بدهی از طرف سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی وجود داشت که در سال 97 وضعیت به مراتب بهتر از سال های گذشته گردیده و این نشان دهنده کوشش ها در حوزه بیمه سلامت است. البته عواملی بر کسری منابع سازمان تاثیر دارد. به طور مثال اجرای شتاب زده و بدون زیرساخت های لازم برای پوشش رایگان جمعیت 10 میلیونی که قبلا حق بیمه پرداخت می کردند از این جمله است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف نظام سلامت، ارتقای سلامت است. در نتیجه باید برای جلوگیری از بیمار شدن افراد بیشتر از درمان هزینه کرد تا بتوانیم جامعه سالم تری داشته باشیم. کوشش ما در مجلس، تامین منابع مالی پایدار برای نظام سلامت است و از طرفی انتظار ما از بیمه، بهینه خرج کردن این منابع مالی است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2520

به "حرکت قانونمند سازمان بیمه سلامت در مسیر برنامه ششم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت قانونمند سازمان بیمه سلامت در مسیر برنامه ششم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید