تداوم حمایت های همه جانبه رسانه ملی از بخش کشاورزی
به گزارش مجله سرگرمی، دکتر علی عسکری امروز در نشستی با وزیر و معاونان وزارت جهاد کشاورزی بر تداوم همکاری های رسانه ملی با این وزارتخانه برای حمایت از فراوری و همچنین تبیین توانمندی های کشور درزمینه کشاورزی تاکید نمود.

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در این نشست با اشاره به ویژگی ها و تنوع اقلیم در کشورمان که موجب رویش گیاهان متنوع شده است، گفت: فرصت بی نظیر کنونی برای رشد صنایعی که وابسته به نفت نیست، می تواند موجب خودکفایی و اشتغال زایی در این صنایع گردد.
وی اضافه کرد: صنعت کشاورزی ظرفیت بالایی برای استفاده از فرصت کنونی در جهت رشد و همچنین اشتغالزایی دارد و رسانه ملی می تواند در همه زمینه ها از آن حمایت کند.
دکتر علی عسکری با ارائه پیشنهادی مبنی بر ایجاد شرکت هایی در زمینه مشاوره کشاورزی گفت: رسانه ملی قادر است این شرکت ها را که به مردم در زمینه کشاورزی مشاوره می دهند، معرفی و تبلیغ کند. این شرکت ها می توانند از مباحث کلان تا مشاوره های تخصصی به کشاورزان خدمات مشاوره ای ارائه دهند و موجب رشد این صنعت شوند.
تصویرسازی مناسب از کشاورزان و فرهنگ سازی
رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه برای تصویرسازی مناسب از شغل کشاورزی باید استانداردهایی تعریف گردد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید نمونه سازی از مشاغل کشاورزی و دامداری را انجام دهد تا رسانه ملی با استفاده از این نمونه و الگوها، تصویری مناسب از این مشاغل را به مردم ارائه دهد.
دکتر علی عسکری از توانایی رسانه ملی برای معرفی مشاغل کوچک فعال در حوزه کشاورزی سخن گفت و اضافه کرد: این امکان وجود دارد که در قالب بسته های کوچک در دل برنامه های شاخص صداوسیما این اقدام صورت گیرد. وزارت جهاد کشاورزی می تواند خودش این بسته ها را فراوری و یا در فراوری آن مشارکت کند.
وی همچنین از آمادگی کامل رسانه ملی برای فرهنگ سازی در جهت کمک به تشویق و ارتقای کشاورزی و در همین حال رعایت الگوی مصرف اطلاع داد و تأکید کرد: باید به گونه ای فرهنگ سازی گردد که صاحبان این مشاغل به آن افتخار نمایند و در همین حال، مردم هم متوجه شوند اگر اشتغال در این حوزه به درستی انجام گیرد، مشاغلی سودآور و افتخارآمیز در عرصه فراوری کشور هستند.
رئیس سازمان صداوسیما سپس با اشاره به ویژگی های شبکه های استانی رسانه ملی گفت: کشاورزی به طور ذاتی اقلیمی است و شبکه های استانی می توانند در هر اقلیمی فعالیت و مشارکت گسترده ای در کمک به کشاورزی داشته باشند.
آمادگی برای ساخت مستند و سریال با موضوع کشاورزی
دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه موضع سازمان، پیشرفت مداری است، گفت: ما برای آرامش بخشی به جامعه و تبیین توفیقات کشور از هیچ خدمتی فروگذار نمی کنیم.
وی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست سوژه های موردنظرشان را برای فراوری برنامه و مستند ارائه دهند و اضافه کرد: اگر این برنامه ها خوب کار شوند، می توانند توانایی های کشور ما را به خوبی به جهان معرفی نمایند.
رئیس سازمان صداوسیما از ظرفیت سریال سازی هم به عنوان امکانی برای ارائه مباحث کشاورزی یاد کرد و از این وزارتخانه خواست تا اگر قصه یا سوژه ای در این زمینه دارند، ارائه دهند.
دکتر علی عسکری از شبکه ایران کالا هم به عنوان امکان دیگری برای تبلیغ و معرفی توفیقات کشاورزی یاد کرد و گفت: این شبکه می تواند شرکت ها و صنایع پیروز داخلی را به طور رایگان معرفی کند و وزارت جهاد کشاورزی می تواند هر شرکتی را که چه در ارائه خدمات و چه در ارائه محصولات پیروز بوده، به ما معرفی کند تا در این شبکه یا با ارائه مصاحبه یا پخش تیزر تبلیغاتی معرفی گردد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این می توان زمان تعیینی را در این شبکه به بخش کشاورزی اختصاص داد تا به طور منظم به این موضوع بپردازد.
راه اندازی روستا بازار
کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست خبر خوش راه اندازی روستا بازار را برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزان در بازار پایتخت بیان کرد و خواهان حمایت رسانه ملی از این ابتکار وزارت جهاد کشاورزی شد.
وی گفت: تا دو ماه آینده روستا بازار در تهران به صورت آزمایشی راه اندازی می گردد تا کشاورزان بتوانند به صورت مستقیم انواع محصولات خود را در یک یا دو روز تعیین با قیمت های بسیار مناسب به مردم عرضه نمایند.
وی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل کشاورزی در کشور گفت: در اوضاع کنونی و تحریم های ظالمانه مردم باید بدانند که کشاورزی در کشور ما ظرفیت های بی بدیلی دارد و می تواند کشور را از همه فشارها حفظ کند.
وی با ابراز امیدواری در این باره که رسانه ملی بیش از گذشته در این آرامش بخشی و ایجاد اعتماد به این صنعت سهیم گردد و به این وزارتخانه کمک دهد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با کمک صداوسیما می تواند افق روشنی برای سرمایه گذاران در این بخش ایجاد کند و این عرصه را عرصه ای امن برای سرمایه گذاری معرفی کند.
وزیر جهاد کشاورزی سپس از برنامه های مفید ارائه شده در رسانه ملی یاد کرد و از دبیر ستاد جهش فراوری و ساعات اختصاص داده شده در شبکه آموزش سیما و شبکه های رادیویی به برنامه های کشاورزی قدردانی کرد.
در این نشست همچنین معاونان وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی درباره پیشرفت ها در این بخش، خواهان تعامل بیشتر رسانه ملی با این وزارتخانه شدند.
معرفی طرح های ملی در بخش کشاورزی نظیر انتقال آب به استان های غرب و شمال غرب، معرفی میراث فرهنگی چون قنات و قدمت آن، تبیین رشد زراعی در کشور، ارائه کلیپ های مرجع در زمینه های مختلف کشاورزی برای برطرف ابهامات و شایعاتی که برای مردم در فضای رسانه ای درزمینه کشاورزی ایجاد می گردد، اصلاح الگوی مصرف با فرهنگ سازی، تهیه خبر از توانمندی بخش کشاورزی در فراوری جوجه یک روزه و تبیین مزایای سرمایه گذاری درزمینه پرورش مرغ با نژاد داخلی، فرهنگ سازی برای حفظ منابع آب وخاک به عنوان منابع بین نسلی، تبیین شرایط موجود کشاورزی در کشور و امید افزایی، معرفی پیشرفت های پژوهشی در بخش کشاورزی، فرهنگ سازی برای تکریم مشاغل کشاورزی و دامداری به عنوان مشاغل فراوریی، ترویج فراوری مبتنی بر اقلیم کشور و پیشنهاد برای معرفی کارشناسانی که درزمینه محتوا به برنامه سازان با موضوع کشاورزی کمک نمایند، ازجمله مباحث و درخواست هایی بود که در این نشست مطرح شد.
معاونان رسانه ملی نیز در این نشست خواهان تعامل بیشتر این وزارتخانه برای ارائه دیدگاه های کارشناسی و معرفی توانمندی های کشور در این بخش شدند و بر آمادگی کامل رسانه ملی برای همکاری با این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور تاکید کردند.
منبع: جام جم آنلاینbanima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت