بیانیه 7 کشور اروپایی درباره کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس

به گزارش مجله سرگرمی، هفت کشور اروپایی با صدور بیانیه ای از کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.

بیانیه 7 کشور اروپایی درباره کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس

به گزارش تسنیم، هم زمان با شروع نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هفت کشور اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوانی، اسپانیا و سوئد با صدور بیانیه مشترکی از کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس در جهت متقاعد کردن ایران برای ادامه اجرای کامل تعهداتش در برجام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از مسائل اجرای بخش مالی برجام مطلع هستیم و با انگلیس، فرانسه، آلمان، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا همکاری می کنیم تا کانالی را برای تسهیل تجارت مشروع و عملیات مالی با ایران ایجاد کنیم.

بیانیه یاد شده، سازوکار ویژه مالی اروپا موسوم به اینستکس را یکی از بهترین ابتکارات اجرا شده در این زمینه نامید و اضافه نمود: این مهم است که جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل تعهداتش در برجام پایبند باشد و به تمامی مفاد و مقررات این توافق احترام بگذارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر آدینه در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 به ریاست هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین شروع به کارکرد.

اشمید این نشست را دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام خواند که با هدف ادامه مذاکرات حیاتی درباره اجرای برجام در حال برگزاری است.

پیش از این سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه ای هدف از این نشست را اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و گفتگو درباره راه های مقابله با چالش های ناشی از خروج و اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران مطرح کرد. همچنین تصمیم ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، از دیگر اهداف این نشست عنوان شده است.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29917

به "بیانیه 7 کشور اروپایی درباره کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه 7 کشور اروپایی درباره کوشش ها برای عملیاتی کردن سازوکار اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید