به بهانه خداحافظی کاسیاس از فوتبال در انتها فصل، حمله ابدی به قلب افسانه ها

به گزارش مجله سرگرمی، داستان مردی که فاصله نیمکت دبیرستان تا عنوان بهترین دروازه بان دنیا را در کوتاه ترین فاصله ممکن پیمود، غم انگیزتر از حد تصور به انتها رسید.

به بهانه خداحافظی کاسیاس از فوتبال در انتها فصل، حمله ابدی به قلب افسانه ها

به گزارش خبرنگاران، همه چیز از یک تلفن ساده به مدیر دبیرستانی در مادرید در اواخر هزاره قبلی شروع کرد؛ وقتی آن طرف خط استعدادیاب رئال مادرید، پسر 16 ساله دبیرستان را برای حضور در رئال مادرید می خواست و به اصرار باشگاه مامور بود مرخصی اجباری از مدرسه برای این پسر بگیرد!

ایکر کاسیاس، بی خبر از همه جا و تنها با رویای درخشش در دروازه رئال مادرید راهی کمپ مادریدی ها شد اما اتفاقات فراتر از حد تصور، او را خیلی زود به مرد شماره یک باشگاه تبدیل کرد.

از جانشینی ایلگنر تا پرواز در اروپا

وقتی رئال سال 2000 لیگ قهرمانان اروپا را برد، پسر نوجوان قصه خودش را نوشت. جوان ترین دروازه بان حاضر در تاریخ لیگ قهرمانان نام گرفت و 3 روز بعد مقابل بیلبائو اولین بازی لالیگایی اش را پشت سر گذاشت. هر چقدر در دوران انتهای فوتبالش بدشانس بود، طی سال های اولیه فوتبال علاوه بر لیاقت بالا، شانس هم داشت. سانچس در سال 2002 جای او را در ترکیب رئال گرفته بود اما در دقایق میانی فینال فصل 2002-2001 لیگ قهرمانان مصدوم شد و کاسیاس با ورود به دروازه 3، 4 موقعیت خوب دقایق انتهای بایرلورکوزن را مهار کرد تا تیمش قهرمان اروپا گردد. اشک شوق تمام نشدنی او پس از انتها بازی هنوز در خاطره ها جاری است.چند روز مانده به شروع جام دنیای 2002 شیشه ادوکلن روی پای کانیزارس، سنگربان اول اسپانیا شکست و پارگی تاندون او را رقم زد. کاسیاس به جای کانیزارس در دروازه ایستاد و شماره یک اسپانیا در طول بیش از یک دهه شد. درخشش باورنکردنی ایکر مقدس او را پس از رائول به کاپیتان و محبوب شماره 2 رئال تبدیل کرد.آن دفع توپ مقابل سویا در موقعیتی 2 به تک، هنوز یکی از بهترین دفع توپ های تاریخ به شمار می رود. کاسیاس ماند و دوره طلایی اسپانیا را هم به چشم دید. قهرمانی در یورو 2008 وقتی با اشک هایش بلافاصله پس از گل اینیستا در دقایق انتهای 15 دقیقه دوم وقت اضافه فینال جام دنیای 2010 همراه شد، جاودانگی او را نقش زد؛ اولین دروازه بان قهرمان اروپا، دنیا و لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ فوتبال! یورو 2012 هم ضمیمه افتخاراتش شد اما جلسه معارفه مورینیو به عنوان سرمربی رئال مادرید انتها تمام خوشی ها بود.

اتهام جاسوسی، توطئه بزرگ و انتها غم انگیز

در سال اول حضور آقای خاص مسئله ای بین طرفین وجود نداشت اما شخصیت مغرورو رقابت طلب مورینیو، پیغام تبریک کاسیاس به ژاوی و اینیستا پس از قهرمانی بارسلونا را برنمی تابید و همین عامل کدورتی را رقم زد که بعدها فراتر از حد تصور پیش رفت. مورینیو به اتهام ایجاد باند در رئال مادرید، کاسیاس را نیمکت نشین کرد و در توجیه فنی این اقدام و ترجیح دروازه بان ضعیفی به نام آدان به او، قد کوتاه ایکر را بهانه کرد. در ادامه با فشار سکونشینان، کاسیاس به ترکیب اصلی برگشت اما این بار آربلوا با مصدوم کردن عمدی ایکر در بازی رئال با والنسیا، کار مورد نظر مورینیو را انجام داد. مصدومیت کاسیاس همانا و دور شدن او از رئال همان! بازگشت از مصدومیت هم او را به ترکیب اصلی برنگرداند چون از شانس بد، شماره یک آن موقع رئال واقعا فوق العاده خوب کار می کرد. مورینیو با سوت و فحاشی طرفداران از رئال رفت. آنچلوتی هم فقط در لیگ قهرمانان به کاسیاس بازی می داد؛ همان لیگی که عاقبت کاسیاس به عنوان کاپیتان، آن را در فصل 2014-2013 فتح کرد و در واقع رویای لادسیما (عبارت اسپانیایی به معنای عدد 10) برای رئال مادرید با دستان کاسیاس معنا شد. ایکر اما می دانست که دیگر در رئال ارج و قرب سابق را ندارد. با چشمانی اشکبار و در شرایطی که کنفرانس خبری خداحافظی اش به اندازه انگشتان یک دست هم مخاطب حضوری نداشت از عشقش دل کند و راهی پورتو شد. آنجا چندان به چشم نمی آمد و البته کاملا بی انگیزه بود. غیر از چند دفع توپ تماشایی خبری از ایکر به دنیای فوتبال عرضه نمی شد. به عنوان اولین دروازه بان دارای صد پیروزی ملی در تاریخ فوتبال دیگر به تیم ملی اسپانیا هم دعوت نمی شد و درخشش نسل جوان مانند دخه آ را تماشا می کرد. انتها تمام آن اشک های شبانه در دوران نیمکت نشینی در رئال مادرید و همه آن حرف های ناگفته در دوران سخت با یک سکته قبلی آن هم قبل از 40 سالگی روی سرش آوار شد و پس از بهبود بیان کرد در انتها این فصل از فوتبال خداحافظی می نماید. انتها او در فوتبال نزدیک است اما از نظر طرفدارانش،انتها افسانه سازی هایش در فوتبال به نقطه انتها نخواهد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24087

به "به بهانه خداحافظی کاسیاس از فوتبال در انتها فصل، حمله ابدی به قلب افسانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه خداحافظی کاسیاس از فوتبال در انتها فصل، حمله ابدی به قلب افسانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید