همه آنچه که باید از شهر مورسیا در اسپانیا بدانید

به گزارش مجله سرگرمی، مورسیا در اسپانیا

شهر مورسیا در اسپانیا مجموعه ای فراوانی موزه های تاریخی، ساختمان های زیبا، گالری ها، مراکز خرید و بوتیک ها دارد که مطمئنا به شما برای لذت بردن از این شهر شگفت انگیز یاری خواهد کرد. راهنماهای ویژه ای در این شهر وجود دارند که شما را به مناطق مختلف و کمتر شناخته شده این شهر برای توریست ها و خرید می برند. مجله خبرنگاران شما را با یکی از زیباترین، قدیمی ترین شهر در جنوب شرقی این کشور به نام مورسیا در اسپانیا آشنا می کند.

همه آنچه که باید از شهر مورسیا در اسپانیا بدانید

خرید در مورسیا اسپانیا

پریمارک مورسیا (Primark Murcia) یک فروشگاه خرید بسیار محبوب است که به خاطر اجناس مختلف و قیمت های مناسب اش شناخته شده است. تورهای پیاده روی تعیین شده ای برای بازدید از مناطق مختلف مورسیا وجود دارد که به فرهنگ و تاریخ باستانی این شهر می پردازد.

یکی از بهترین فعالیت هایی که در مورسیا انتظار شما را می کشد، بازدید از سواحل عالی و توریستی این شهر است. اگر به فعالیت های ورزشی و تفریحات ساحلی علاقه دارید، شهر مناسبی را انتخاب کرده اید. فعالیت هایی مانند شنا، غواصی، اسنورکلینگ، کایاک سواری، موج سواری و غیره را در دریا و ساحل کوچک مار منور (Mar Menor) می توانید بیابید.

جاذبه های مورسیا در اسپانیا

پس از آن به سمت باغ وحس طبیعی د ترا ناتورا مورسیا (the Terra Natura Murcia zoo park) بروید. اگر به حیوانات علاقه دارید، این باغ وحش مکان و جاذبه گردشگری مناسبی برای شما خواهد بود. همچنین در کنار این باغ وحش مرکز تفریحی و پارک آبی قرار گرفته است. در این پارک آبی با نام آکوا ناتورا مورسیا (Aqua Natura Murcia) می توانید سرسره آبی سوار شده و تفریح کنید. یادتان باشد که در این سفر لباس های مناسب برای چنین تفریحاتی را به همراه داشته باشید. ضد آفتاب نیز یادتان نرود.

یادتان باشد که حتما به دیدن بنای منحصر به فرد کلیسای جامع این شهر بروید. در میان این بنای تاریخی قدم بزنید و معماری و طراحی بی نظیر را در آن مشاهده کنید.

برای اینکه نمای کامل و جامعی از تمام شهر داشته باشید به میرادور دل ابیسپو (Mirador del Obispo) بروید. در اینجا معماری فوق العاده پالاسیو اپیسکوپال (Palacio Episcopal) هر بیننده و گردشگری را مجذوب خود می نماید. در این کوه و تپه نه تنها می توانید یک روز خود را به طبیعت گردی و کوهنوردی بپردازید بلکه از معماری مدرن و باشکوه پالاسیو هم دیدن می کنید. در واقع با یک تیر دو نشان زده اید. برای بازدید از این جاذبه حداقل نصف روز را زمان بگذارید. در این منطقه اقامتگاه هایی صمیمی و دلربا وجود دارند که می توانید در آن ها اتاقی رزرو کرده و بهترین شب خود را در این آب و هوای بی نظیر مورسیا در اسپانیا بگذرانید.

به دیدن نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی که از جنس سرامیک و سنگ هستند، بروید. از فروشگاه این مکان، می توانید برای خود ظروف سفالی و یا سنگی بسیار خواستنی را بخرید.

اگر به ورزش های هیجانی علاقه دارید، خود را به رودخانه سگورا (Segura River) برسانید. رفتینگ های این رودخانه بسیار مشهور بوده و تجربه به یاد ماندنی و بی نظیری را برای شما رقم می زند.

برای کسانی که به دیدن مسابقات فوتبال در ورزشگاه علاقه دارند، پیشنهاد می دهیم که به دیدن یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه نوئوا کوندومینا (Nueva Condomina) بروند. هیجان درون ورزشگاه هر گردشگر و تماشاچی را به هیجان انداخته و شوری در آن ها می اندازد.

برای افرادی که به موزه و آثار تاریخی علاقه مند هستند، موزه ریل مازینو دو مورسیا در اسپانیا را پیشنهاد می دهیم. تمام اشیا و آثاری که در این موزه قرار گرفته اند، شامل مجسمه ها و نقاشی ها، بسیار جذاب بوده و شاید برای دیدن هر اثری حداقل 5 دقیقه ای را بمانید و ببینید. حتی بنای این موزه ظریف کاری ها و نماهای بسیار منحصر به فردی دارد که به تنهایی شما را مجذوب خود می نماید. شاید شاعت ها به کاشی کاری ها و پنجره ها خیره شوید و اصلا متوجه گذشت زمان نشوید. در این موزه ، فضایی را به عنوان رستورن آماده کرده اند که می توانید بر روی جایگاه های شیشه ای نشسته و ناهار خود را سفارش دهید.

در کنار رود گلوریا دو اسپانا (Glorieta de Espana) قدم زده و از فواره ها و مجسمه های آن دیدن کنید.

برای صرف شام به شما پیشنهاد می دهیم که به میدان لاس فلورس (Plaza de Las Flores) بروید. رستوران های شلوغ این ناحیه مکان مناسبی برای استراحت و گذراندن اوقات شام شماست. بهترین غذاهای اسپانیایی را در این رستوران ها سفارش دهید. در زیر سایبان های میدان و در کنار رستوران مورد نظر خود بنشینید. برای ناهار هم اگر به این میدان بیابید، زیبایی های متفاوتی را خواهید دید. بیشتر گردشگران و توریست هایی که وارد مورسیا در اسپانیا می شوند، حتما به دیدن این میدان می آیند و یک وعده غذایی خود را در رستوران های پر از گل و رنگارنگ این میدان، سفارش می دهند. در اطراف آن نیز کلیسا و دیگر جاذبه های مورسیا قرار گرفته است که پس از آن و با کمی پیاده روی، می توانید به دیدن آن ها بروید. در ساعات بعد از ظهر این میدان بسیار شلوغ تر از هنگام ظهر می گردد.

دسترسی از سه شهر مهم اسپانیا به مورسیا

همانطور که گفتیم مورسیا در اسپانیا شهری کوچک در ناحیه جنوب شرقی است. از آن جایی که این ناحیه از اسپانیا عموما جهتهای قفل شده ای دارند، مورسیا می تواند جهت راهنمایی نماینده شما به سمت سواحل زیبای اسپانیا در جنوب و یا جنوب شرقی باشد. مخصوصا اگر بتوانید یک پرواز و بلیط هواپیما ارزان به مقصد فرودگاه مورسیا برسانید.

فرودگاه مورسیا یک فرودگاه بین المللی در کنار این شهر است که از تمام نقاط اسپانیا و حتی از دیگر شهرهای اروپا به آن پرواز وجود دارد. هر چند که بیشتر این پروازها فصلی هستند.

یک نکته و اینکه از شهر مالاگا به مورسیا هیچ گونه پروازی وجود ندارد.

از فرودگاه تا مرکز شهر، تنها 3 اتوبوس وجود دارد که در ساعت های محدودی به سمت مرک شهر حرکت می نماید. اگر هنگامی که از فرودگاه خارج شدید هیچ اتوبوسی را ندید، به جای اینکه منتظر اتوبوس بعدی شوید، پیشنهاد می دهیم که حتما تاکسی بگیرید. هزینه تاکسی از فردگاه مورسیا به سمت مرکز شهر، بین 30 تا 40 یورو خواهد شد.

چطور از مادرید به مورسیا بروید

  • با قطار و اتوبوس

در طول روز، حدود 3 الی 4 قطار هستند که از مادرید به سمت مورسیا در اسپانیا حرکت می نمایند (یا برعکس). برای سوار شدن به این قطار باید به ایستگاه آتوچا (Atocaha) بروید. هزینه قطار بین 45 یورو خواهد بود.

اتوبوس هایی که بین مادرید تا مورسیا حرکت می نمایند، عموما بین 4 ساعت و نیم تا 6 ساعت و نیم (بسته به نوع اتوبوس) این جهت را طی می نمایند. هزینه اتوبوس ها ارزان تر از قطار و هواپیما (بین 30 تا 40 یورو) است. برای سوار شدن به این اتوبوس ها می بایست خود را به ایستگاه اتوبوس مندز آلوارو (Mendez Alvaro) برسانید.

  • با ماشین

جهت مادرید تا مورسیا در اسپانیا 400 کیلومتر است که با ماشین شخصی حدود 4 ساعت طول می کشد. این جهت چندان جهت زیبا و دلچسبی نیست. اگر جهت شهر کوئنسا (Cuenca) را پیش بگیرید، اگر چه سفر شما یک ساعت بیشتر خواهد شد اما با جاذبه ها و مناظر زیباتری روبرو می شوید. حتی در بین راه می توانید به دیدن والنسیا هم بروید. اگر چه باید 90 دقیقه بیشتر رانندگی کنید.

چطور از بارسلونا به مورسیا بروید

  • با اتوبوس، قطار و ماشین

قطاری که از بارسلونا به سمت مورسیا در اسپانیا می رود، حدود 7 ساعت در راه بوده و هزینه ای حدود 60 یورو برایتان تمام می گردد. اگر می خواهید این جهت را با قطار طی کنید، باید از ایستگاه بارسلونا سنتس (Barcelona Sants station) سوار شوید.

طی جهت بین این دو شهر با اتوبوس 9 ساعت زمان برده و هزینه ای در حدود 50 یورو برایتان تمام می گردد. برای سوار شدن به اتوبوس ها در بارسلونا به ایستگاه های بارسلونا نورد (Barcelona Nord) و سنتس (Sants) بروید.

رانندگی بین دو شهر با ماشین شخصی 6 ساعت طول می کشد. مسافت بین بارسلونا با مورسیا در اسپانیا 600 کیومتر است. از سمت جاده the AP-7 road این جهت را طی نمایید.

  • نکته: جهت بین بارسلونا تا مورسیا دارای نقاط جذاب و جاذبه های گردشگری بسیاری است. به شما پیشنهاد می دهیم که در بین راه توقف کرده و به طور مثال از شهر والنسیا هم دیدن کنید.

چطور از مالاگا به مورسیا بروید

  • با اتوبوس و قطار

اتوبوس هایی که از مالاگا به مورسیا در اسپانیا می روند، تقریبا 30 یورو هزینه داشته و حدود 6 ساعت طول می کشد. در این جهت اتوبوس های هستند که سرعت کمتری دارند اما هزینه کمتری را شامل می شوند.

هیچ قطار مستقیمی از مالاگا به مورسیا در اسپانیا وجود ندارد.

جهت بین مالاگا و مورسیا حدود 400 کیلومتر بوده که 4 ساعت طی این جهت زمان می برد. در بین راه کمی هم در گرانادا توقف کرده و استراحت نمایید.

منبع: opodo.co.uk

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18863

به "همه آنچه که باید از شهر مورسیا در اسپانیا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید از شهر مورسیا در اسپانیا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید