آشنایی با کشور اسپانیا و مناطق بسیار دیدنی آن

به گزارش مجله سرگرمی، کشور اسپانیا یکی از کشورهای با تمدن قدیمی در جنوب غربی اروپا واقع شده است. در این گزارش شما را با تاریخچه و مکان های گردشگری و جاذبه های دیدنی کشور اسپانیا آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با کشور اسپانیا و مناطق بسیار دیدنی آن

آشنایی با کشور اسپانیا

  • پایتخت:مادرید
  • زبان رسمی:اسپانیایی
  • نوع حکومت:پادشاهی مشروطه
  • مساحت:504٬782کیلومتر مربع (50ام)
  • جمعیت:50٬000٬000

-

تاریخچه اسپانیا

اسپانیا (به اسپانیایی:España [esˈpaɲa]) با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول 1214 کیلومتر) طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

اسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه یافته و نوزدهمین اقتصاد عظیم جهان از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو است.

تاریخچه کشور اسپانیا

جاذبه های کشور اسپانیا

اسپانیا محبوب توریستان است. آلمانی ها به شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم خود می دانند. هر سال میلیون ها نفر به اسپانیا سفر می کنند و امسال نیز بر تعداد توریستان نیز افزوده خواهد شد. چرا همه عاشق اسپانیا هستند؟ در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی ها در حال برگزاری جشن های گوناگونی هستند. گرچه بیشتر این جشن ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس های سنتی به این جشن ها زیبایی خاصی می بخشند.

اسپانیا محبوب توریستان است

توریستان مزه تاپاس (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می گردد، فراموش نخواهند کرد. تاپاس جمع لفظ تاپا است و به انواع خوراک های کوچک حاضری گفته می گردد. البته مجموع آن ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می گردد.

تاپاس (Tapas) از غذاهای ملی کشور اسپانیا محسوب می گردد

آلمانی ها می گویند:اسپانیا، جشنی برای حواس پنج گانه است. بدون تردید در کنار غذا های لذیذ، موسیقی، آواز و پایکوبی فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت های اسپانیا است.در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی ها در حال برگزاری جشن های گوناگونی هستند.

سن سباستین، مرکز استان باسک نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است. این شهر در سال 2016 یکی از پایتخت های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال هاست که بهشت موج سواران از سراسر جهان است.

اسپانیا کشوری محبوب بین توریستان

مادرید پایتخت اسپانیا

مادرید را بی جهت پایتخت اسپانیا نمی نامند. این شهر بسیار زیبا ترکیبی از مدرنیته و سنت، با غنای فرهنگی- هنری است که دربرگیرنده مراکز مهم سیاسی، اقتصادی، خدماتی اسپانیا می باشد.

مادرید را با دو تیم معروفش یعنی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به ورزش دوستان معرفی می کنیم، اما علاقه مندان به هنر هم در مادرید بی نصیب نخواهند بود.

موزه دلپرادو کشور اسپانیا

موزه دلپرادو یکی از عظیمترین موزه های اسپانیا با تابلو های نقاشی، مجسمه ها و آثار بی نظیر از گذشته و از استادکاران ماهر که تعجب و تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد.

گالری آنلاین این موزه یکی از فرصت های بی نظیری تکرار نشدنی از خرید شاهکارهای هنری است.

موزه دلپرادو در کشور اسپانیا

بارسلونا

بارسلونا شهر بندری و افسانه ای اسپانیا که یکی از مناطق اسپانیاست که مدعی استقلال است، اوج این مسئله را در بازی دو تیم رئال مادرید و بارسلونا می توان مشاهده کرد.

موزه پیکاسو، پارک های زیبای بارسلونا، کلیسای ناتمام Sagrada Familia ، منطقه Barrio Gotico و پارک مدرن و شگفت انگیز Guell ،همه از مناطقی است که هر ساله توریستان را به سمت خود می کشاند.

بارسلونا کلیسای ناتمام

برای دیدن این شهر و مناظر زیبایش اگر یک روز تمام، از صبح هم وقت بگذارید خواهید که آفتاب غروب می کند و هنوز شما نتوانسته اید از هزارتوی این شهر بازدید کنید.

کاستا براوا

کاستا براوا در امتداد یک ساحل رمانتیک خودنمایی می¬کند و بسیار جذاب است. سرزمین کوهستانی مسیرهای راهپیمایی فوق العاده¬ای را پیشنهاد می¬دهد. در حالی که در کناره دریا سواحل شنی نرم و دریای آبی گرم علاقه¬مندان آب را از سراسر اروپا جذب می¬کند.

شهر تفریحگاهی نزدیک بارسلونا، موزه سالوادور دالی و باغ¬های انگور قرار گرفته است و آن را به یک مکان عالی برای مسافران مبدل نموده است.

کاستا براوا در امتداد ساحلی رمانتیک

کالنگ از جاذبه های توریستی اسپانیا

کالنگ را به عنوان نهمین جاذبه توریستی اسپانیا معرفی میکنیم که در امتداد ساحل کاستا براوا قرار گرفته است. این شهر یک تفریحگاه ساحلی با یک شهر قدیمی قرون وسطایی بر بالای تپه است. بیشترین بخش¬های معماری فراموش نشدنی کاخ مدیوال، کلیسای سنت مارتی و شبکه¬ای از خیابان¬های باریک هستند که مغازه¬ها و کافه¬های کوچک زیادی را نشان می¬دهند. این شهر سواحل شنی عالی را برای حمام آفتاب به نمایش می¬گذارد، اما خلیج¬های کوچک پنهانی وجود دارند که می¬توانند توسط توریستان ماجراجو کشف شوند.

بادهای اقیانوسی موج¬های عظیمی را ایجاد می¬کند که موج سواران را به شهر جذب می¬کند. مسیرهای راهپیمایی بر روی صخره¬ها فرصت¬های پیاده¬روی شگفت¬آور و مناظری را برای ستایش غروب آفتاب بوجود می¬آورد.

سان سباستین

شهر ساحلی زیبا به کشور باسک تعلق دارد و نزدیک به خلیج بیس کی (در اقیانوس اطلس) قرار گرفته است. گاهی در میان بهترین شهرهای تفریحگاهی اروپایی قرار می¬گیرد:زمین¬های شنی نرم پر پیچ و خم آن سواحل فوق العاده¬ای را برای حمام آفتاب و شنا در آب گرم فراهم نموده است. اگرچه بازدیدکنندگان ماجراجو می¬توانند از ورزش¬های آبی متنوعی بهره ببرند ازجمله:کایک سواری، موج سواری و اسکی روی آب.

سان سباستین همچنین به دلیل غذای محلی متمایزش معروف است:پینتکساس یک غذای ویژه محلی است- پیش غذایی که از سبزیجات تازه، انواع گوشت و غذای دریایی تهیه می¬گردد. همچنین، این شهر میزبان اتفاقات متعددی است، مشهورترین آن¬ها جشنواره فیلم سن سباستین و جشنواره موسیقی جاز است.

سان سباستین شهر ساحلی بسیار زیبا

قصر سلطنتی اسپانیا

قصر سلطنتی مادرید،محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است،همچنین محلی برای جشن ها و مراسم دولتی نیز هست.قصر سلطنتی بین سال های 1738 تا 1755 سخته شد و شاه کالوس سوم در سال 1764 در این مکان اقامت گزید.

فرار از گاوهای وحشی

پامپلونا،شهری که هر ساله شاهد برگزاری فستیوال سن فرمین از 6 تا 14 جولای است.مراسم جالب و خطرناکی که در این فستیوال برگزار می گردد،فرار کردن از حدود 10-12 گاو وحشی رها شده در خیابان های شهر است.

لا کونچا از شهرهای ساحلی در اسپانیا

لا کونچا یکی از بهترین شهرهای ساحلی،نه تنها در اسپانیا بلکه در اروپاست.توریستان در این شهر به موج سواری میپردازند و در تفرجگاههای زیبای ساحلی و رستوران های عالی از مناظر زیبای ساحلی لذت میبرند.

یکی از بهترین شهرهای ساحلی در اسپانیا

قنات سگویا از آثار تاریخی موجود در اسپانیا

قنات سگویا یکی از بهترین آثار تاریخی حفاظت شده به جا مانده از رومی ها در اسپانیا است.این قنات باستانی که از 24000 بلوک عظیم گرانیت ساخته شده، مسافت 16 کیلومتر آب را از رودخانه فریو به سگویا انتفال میدهد.نکته بسیار قابل توجه اینجاست که با وجود این قدمت هنوز هم در قرن بیستم این قنات آب شهر را تهیه میکند.

کوئنکا از شهرهای جالب اسپانیا

شهر کوئنکا بین والنسیا و مادرید در قسمت های تند شیب دار کوه قرار گرفته است و یکی از حیرت آورترین نمونه های شهرهای قرون وسطایی است. بسیاری از خانه ها بر لبه صخره ساخته و این امر کوئنکا را به یکی از جالب توجه ترین شهرهای اسپانیا تبدیل نموده است.

کوئنکا شهری بسیار جالب در اسپانیا

ایبیزا در بین سواحل اسپانیا

ایبیزا یکی از جزایر دریای مدیترانه در بین سواحل اسپانیا و از پرطرفدارترین سواحل کل اروپا می باشد. در روزهای تابستان، جمعیت جزیره دو برابر شده و دسته های توریستانی که برای خوشگذرانی و رستوران های ساحلی و زیبا به ایبیزا می آیند در همه جای جزیره دیده می شوند.

ساگرادا فامیلیا از جاذبه های توریستی اسپانیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا از عظیم ترین کلیساهای کاتولیک قرون وسطی در بارسلونا و یکی از پر بازدیدترین جاذبه های توریستی اسپانیا به شمار می رود. طرح معماری این کلیسا متعلق به Antoni Gaudí معمار کاتالان است که 40 سال روی این پروژه کار کرد که تا زمانی که در سال 1926 مرگش فرا رسید.

شهرک های سفید اندالوسیا

شهرک های سفید اندالوسیا (Andalucia) که در ناحیه جنوبی این منطقه به شکل یک نوار سفید رنگ ساخته شده اند، نه تنها زیبایی خاصی دارند بلکه تاریخچه غنی این منطقه را هم به توریستان نشان می دهند. این شهرک ها در سمت غرب ناحیه جبل الطارق (Gibraltar) و در میان چند ناحیه کوهستانی ساخته شده اند.

یکی از این شهرک ها آرکوس د لا فرونترا (Arcos de la Frontera) نام دارد که با یک کلیسا و میدان زیبا در بالای یک صخره به ارتفاع 137 متر ساخته شده است. توریستان می توانند در این مکان نمای زیبایی از باغ های پرتقال، زیتون و بادام را ببینند. خیابان های سنگی، کافه های زیبا، مغازه های صنایع دستی و یک قلعه اسلامی تنها برخی از مکان های زیبای آرکوس د لا فرونترا هستند.

شهرک های سفید اندالوسیا بسیار زیبا

ال تیدی، تنریف در کشور اسپانیا

آتشفشان ال تیدی (El Teide) مرتفع ترین نقطه در کشور اسپانیا است. این آتشفشان قدیمی ولی روشن، یکی از زیبایی های منحصر بفرد طبیعی اروپا محسوب می گردد. پیکو د تیدی (Pico de Teide) و کالدرا د لاس کاناداس (Caldera de las Cañadas) در مرکز جزیره تنریف قرار دارند و پارک ملی تیدی (Teide National Park) را تشکیل می دهند. سازمان یونسکو در سال 2007 میلادی نام این پارک را در منابع خود ثبت کرد.

پارک ملی ال تیدی راه های زیادی را برای گشت و گذار در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد. توریستان می توانند با استفاده از خودرو یا از طریق پیاده روی، به داخل کالدرا رفته و از سطح مخروطی شکل ال تیدی بالا بروند، اگرچه امکان استفاده از تله کابین هم برای توریستان وجود دارد و می توانند از بالاترین نقطه ال تیدی، در یک روز آفتابی نمایی زیبا از مناطق اطراف و همچنین نمایی زیبا از جزایر قناری (Canary Islands) را ببینند.

کاخ الحمرا گرانادا در اسپانیا

مهم نیست که شما چه اندازه درباره کاخ گرانادا (The Alhambra and Generalife Gardens) مطالعه نموده و یا چقدر عکس از آن دیده اید، اولین بار با دیدن این کاخ در شمال آفریقا نفس در سینه تان حبس خواهد شد. کاخ سلطنتی دودمان نصریان نمونه برجسته هنری معماری اسلامی است. الحمرا مجموعه ای شامل چندین ساختمان، برج ها، دیوار ها، باغ ها، و یک مسجد است که محل اقامت خلفای مسلمان شهر غرناطه (گرانادا) در جنوب اسپانیا بوده است. پیشینه اصل بنای کاخ الحمرا به سده 13 برمی گردد. قصر الحمرا در منطقه تاریخی آندلس اسپانیاست و یکی از بناهای تاریخی ثبت شده این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می رود.

کاخ الحمرا گرانادا در کشور اسپانیا

سواحل کوستا دل سول

سواحل کوستا دل سول (Costa del Sol Beaches) با کسب عنوان پر آفتاب ترین مکان در اروپا، جای تجب نیست که مقصد همه کسانی باشد که می خواهند تعطیلات را در کنار آفتاب و شن و ماسه بگذرانند. این منطقه در جنوب اسپانیا قرار گرفته است. در طول این ساحل آفتابی شهرهای متعدد و جذاب، سواحل گسترده، و مناظر زیبا وجود دارد. این مکان که به سواحل خورشید معروف است، از جمله مکان هایی است که مورد علاقه توریستان تور اروپا می باشد.

خیابان لارامبلا بارسلونا

قدم زدن در خیابان لارامبلا (La Rambla Barcelona) در یک شب تابستانی، می تواند بسیار رویایی باشد. بلوار پهنی مخصوص پیاده ها که پنجره ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان است؛ دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن های تئاتر و ساختمان هایی می بینید که معماری شان خیره کننده است. لارامبلا، خیابانی شلوغ و دیدنی و در مرکز شهر است که پر از دست فروش، نقاش و دکه های سوغاتی و گل فروشی است. نوازندگان دوره گرد گیتار به دست را خواهید دید با کلیساها و ساختمان های قدیمی زیبا، خیابان های باریک و سنگ فرش شده و مغازه ها و رستوران های محلی و توریست ها. طرف دیگر خیابان لارامبلا، به منظره زیبای قایق های پارک شده در آبی مدیترانه می رسد. لارامبلا از آن خیابان هایی ست که روز ها شلوغند و شب ها زنده و بیدار؛ پر از دکه های سوغاتی فروشی، نقاش های خیابانی، پانتومیست های دوره گرد و البته کلی رستوران و کافه جور واجور که شب ها پر از جمعیت می شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه شان شوید.

خیابان لارامبلا در شهر بارسلونا

تئاتر رومی مریدا در اسپانیا

این سالن در مریدا امروزی واقع در اسپانیا است و از ساختمانی چشم نواز مربوط به قرن 15 قبل از میلاد برخوردار است. این تئاتر ظرفیت حدود شش هزار تماشاچی را دارد.

تئاتر خیره کننده مریدا جایی مناسب امپراتور است و یا لااقل در گذشته چنین بوده است. به عنوان یک مستعمره سابق امپراتوری روم، اسپانیا حاوی تعداد زیادی از اماکن دیدنی شگفت انگیز برای علاقه مندان تاریخ باستان و تئاتر مریدا می باشد. در حال حاضر این بنا به خوبی حفظ و نگهداری شده است و دیوار های نیم دایره ای، صحنه نمایش و ستون های دو لایه آن هنوز باقی مانده اند.

مطمان باشید که اگر دیدن تئاتر مریدا حس کنجکاوی شما را نسبت به آن دوران تحریک کند، شما به بازدید برخی دیگر از جاذبه های باستانی اسپانیا، بویژه Lugo Roman walls و the Segovia Aqueduc خواهید رفت.

شهر متروکه BELCHITE

جنگ داخلی اسپانیا یکی از آشفته ترین و غم انگیزترین دوره ها در تاریخ اخیر اسپانیا بوده است. این جنگ باعث ویرانی برونته شد و نابودی و ویرانی یک شهر در طول درگیری و نزاع، غم انگیزترین موضوع حائز اهمیت است. پیکاسو در شاهکار خود، اثر گوئرنیکا، بوضوح نشان داده است که جنگ داخلی اسپانیا اولین مورد بمب گذاری هوایی عمدی در جمعی از شهرها و شهرستان های غیر نظامی و تخریب بنای یادبود Belchite بوده است. در کنار شهری مدرن به همین نام، شهر ارواح شامل چندین کلیسا و صومعه که از این واقعه باقی مانده اند، قرار گرفته است. با وجود تمام غم انگیز بودن آن، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی اسپانیا محسوب می گردد.

جاذبه های توریستی کشور اسپانیا

به کوردوبا (Cordoba) بروید

کوردوبا در ناحیه آندولس و جنوب اسپانیا واقع شده است.

محله تاریخی کوردوبا، مجموعه ای از خیابان های باریک قرون وسطایی، و میدان ها است که همگی به دور یک جاذبه ستاره مانند به نام مزکوئیتا (Mezquita) گرد آمده اند.

مزکوئیتا ابتدا به عنوان مسجد ساخته شده بود و هم اکنون به کلیسایی با شکوه با حفظ معماری اصلی تبدیل شده است. ستون های این مسجد و یا کلیسا به رنگ قرمز سفید و به شیوه ای اسلامی ساخته شده اند و یاداوری کننده افتخارات قرون وسطایی هم هستند. علاوه بر آن کوردوبا مرکز جهانی مطالعات فلسفه، پزشکی و ادبیات نیز بوده است.

این کلیسا-مسجد، یکی از مناطقی است که باید حتما ساعاتی در آن وقت بگذارید. در این مسجد، فیلم کوتاهی از چگونگی تشکیل و گسترش این بنا در طی قرن ها وجود دارد که به نحو زیبایی تدوین شده است. در حقیقت معماری مسجد و کلیسا در اینجا با هم تلفیق شده است.

مدینا آزهارا (Medina Azhara):

مدینه الزهرا، شهری باشکوه در دوره حکومت موریه بوده است که امروزه خرابه های زیبایی از آن در خارج از شهر کوردوبا باقی مانده است. این شهر با شکوه، بر پایه کوهی ساخته شده بود و توسط دیوارهایی احاطه می شده است و خانه سلطنتی خلیفه عبدالرحمان نیز در مرکز این شهر واقع شده بوده است. زمانی که به این شهر مخروبه می رسید، می توانید فیلم تهیه شده مریوط به این شهر را نیز مشاهده کنید و با تاریخ زندگی و مردمان این شهر به طور ملموسی آشنا شوید. این شهر مجموعه ای از قلعه ها، باغ ها، و مساجد بوده است و در طول جنگ های داخلی و در قرن 11ام تخریب شد. برای بازدید از این شهر مخروبه حداقل به زمانی سه ساعته نیاز دارید.

به casa de Sefarad سری بزنید:

این خانه قدیمی در مرکز بخش یهودی نشین شهر کوردوبا قرار گرفته است و خانه ای مربوط به قرن 14ام است و به صورت شگفت انگیزی، تا به امروز سالم باقی مانده است. امروزه این خانه، به نمایشگاهی برای انواع هنر موسیقی اسپانیایی و دیگر اثار هنری اسپانیا تبدیل شده است و به طرز زیبایی با انواع گل و گیاه تزیین شده است. این خانه به شکل خصوصی اداره می گردد و بلیط ورودی آن هزینه کمی دربردارد.

موزه پیکاسو از آثار اسپانیا :

یکی از عظیمترین مجموعه های موجود از آثار پابلو پیکاسو هنرمند قرن بیستم اسپانیا است. این موزه یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین موزه های بارسلون می باشد و از پنج ساختمان کنار هم متعلق به قرون وسطی تشکیل شده است.

موزه پیکاسو در کشور اسپانیا

موزه میرو در اسپانیا :

این موزه نگهدارنده آثار هنرهای معاصر و هنرمندی به نام خوآن میرو است. خوان میرو، نقاش، مجسمه ساز و سفالگر اسپانیایی میباشد که در سال 1983 میلادی چشم از جهان گگردد. در این موزه بیش از هزاران آثار هنری زیبا از این هنرمند در معرض دید است و بیشتر آنها در سبک سورئالیسم، فوویسم، کوبیسم و انتزاعی میباشند. بیشترین مجسمه ها و نقاشی های این هنرمند در موزه میرو جمع آوری شده اند و برخی از آنها تا چند میلیون دلار نیز قیمت گذاری شده اند. ساختمان موزه نیز خود به تنهایی جزو زیبا و دیدنی موزه محسوب میگردد. معماری این موزه که به نوعی تلفیق بین معماری مدرن و کلاسیک میباشد، بازدیدکننده را مسحور خود میکند.

آکواریوم بارسلونا :

آکواریوم بارسلونا یکی دیگر از جاذبه های توریستی بارسلونا از مشهورترین و عظیم ترین آکواریوم های جهان است. این آکواریوم عظیم از 35 آکواریوم مجزا تشکیل شده است و حدود 11 هزار نوع و 450 گونه مختلف از ماهی ها و جانوران آبزی در آن زندگی می کنند. در این آکواریوم انواع حیوانات و جانوران آبزی زندگی میکنند. جذابیت آن این است که مردم می توانند وارد تونل های شیشه ای آکواریوم بشوند و از نزدیک این ماهی ها و جانوران را تماشا کنند. تنوع گونه های مختلف موجودات یکی از دلایل شهرت آن در جهان است. این آکواریوم یکی از بهترین دیدنیهای بارسلونا و جاذبه های توریستی اسپانیاست.

آکواریوم بارسلونا از جاذبه های توریستی

صومعه پادشاهی لاانکارناسیون مادرید :

صومعه لاانکارناسیون که در شهر مادرید (پایتخت اسپانیا) واقع شده است، یکی از شاهکارهای هنر معماری اسپانیاست که حدود 400 سال قدمت دارد. ملکه مارگارت همسر فیلیبس سوم اسپانیا دستور ساخت این بنا را که متعلق به بانوان نجیب این شهر بود در قرن 17صادر کرد.دیوار ها و پیکرتراشی های این بنا بسیار زیبا و تماشای است و ان را به پرستشگاهی مهم در این شهر تبدیل نموده است.معمارفرای البرتودلامارده دیوس که ان را بین سالهای 1611تا1616 با سردری بسیار ساده ساخته است.

کلیسای جامع پالماد مایورکا

اگر تحمل دوری از سواحل پر زرق وبرق و فوق العاده مایورکا را دارید، زمان رفتن به کلیسای جامع پالما د مایورکا فرا رسیده است. این کلیسا یک ساختمان گوتیک با شکوه در مرکز جزیره پالما ست که برای بالا بودن از سطح دریا دارای دیوار های سنگ ماسه ای و طاق های مایلی که به دیوار ساختمان تکیه داده شده اند و آن را نگه می دارند است.

بهتر است بدانید که در معماری گوتیک که سبکی مذهبی بوده و همیشه در خدمت کلیسا بوده است، نوع ارتباطات به صورت عمودی بوده است که تمام ابعاد و جنبه های زندگی را در جهت خدا و برای خدا تعریف می نموده اند. این الگو در معماری خود را به صورت فلش های رو به بالا (به سمت خدا) نشان داده است و یکی از ویژگی های آن، قوس نوک تیز است.

شهر باستانی کلودیا در جنوب اسپانیا

BAELO CLAUDIA نام یک شهر باستانی روم، واقع در 22 کیلومتری خارج از Tarifa، در نزدیکی روستای Blonia در جنوب اسپانیا است. این شهر واقع در ساحل تپه های وحشی در برابر نواری شفاف از دریای نیلی Azure قرار گرفته است که با دیدن این شهر باستانی تمام تصورات و ذهنیات شما بهم خواهد خورد. اگر به قرن دوم قبل از میلاد برگردیم، متوجه خواهیم شد که در آن زمان، این شهر به اندازه کافی ثروتمند و پیروز بوده است که از طرف امپراتور کلادیوس عنوان شهر را به خود گرفته است. پس از آن به دلیل زمین لرزه ها و حملات مختلف این شهر رو به نابودی و ویرانی رفت و تا قرن ششم میلادی که منجر به رهایی آن شد ادامه داشت. با وجود بازسازی، این اثر هرگز شکوه سابق خود را به دست نیاورد.

با اینکه این شهر باستانی در لیست ده جاذبه برتر توریستی اسپانیا قرار گرفته است، اما نباید فراموش کرد که هنوز هم ارزش آن را به اندازه ای که هست قدر نمی دانند.

بسیاری از مناطق شهری همچون انجمن ها، معابد، قنات ها و مخازن هنوز هم می تواند ساخته گردد. طبیعت زیبای و منحصر بفرد ویرانه های باستانی و دریای آبی همیشه زیبای آن، این شهر را به جاذبه ای یونیک و بی همتا تبدیل نموده است.

کلودیا در جنوب کشور اسپانیا

ال اسکوریال نماد نهایی سابق اسپانیا

EL ESCARIOL نماد نهایی شکوه و عظمت دولت سلطنتی سابق اسپانیا واقع در 50 کیلومتری خارج مادرید است. این مجموعه سلطنتی که در لیست یونسکو نیز ذکر شده است، به دستور پادشاه فیلیپ دوم در سال های 1563 و 1567 ساخته شده است. سبک آن در حال حاضر به عنوان Herrerian شناخته شده است که در زمان خود بسیار نوآورانه و خلاق بوده است و ارزش این را دارد که تنها برای دیدن آن یک روز راهی سفر به مادرید شوید. لازم است این را بدانید که بسیاری از پادشاهان اسپانیایی در میان دیوار های گرانیتی عظیم و با ابهت این اثر دفن شده اند. بازدید از نمایشگاه حدود 1600 اثر نقاشی در این اقامتگاه سلطنتی را حتم به خاطر داشته باشید.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: نمناک
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 81827

به "آشنایی با کشور اسپانیا و مناطق بسیار دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کشور اسپانیا و مناطق بسیار دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید