برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تسهیل در اشتغال زایی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی آن است که خروجی آموزش عالی کسانی باشند که به راحتی جذب بازار کار می شوند.

برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تسهیل در اشتغال زایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، گفت: میزبانی 1400 نفر و 300 گروه کار دشواری است، جشنواره امروز در مقایسه با نخستین دوره برگزاری تغییرات زیادی نموده است، سال آینده نیز میزبان مسابقات اصلی فیراکاپ هستیم.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی بخشی از فعالیت آموزشی ما در دانشگاه است، در سرفصل های دروس کارشناسی بازنگری کردیم و بازنگری سرفصل های دروس ارشد و دکتری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معتمدی با بیان اینکه بر آن هستیم تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر را جزء دانشگاه های نسل سه و ایفانماینده نقش در چرخه اقتصاد قرار دهیم، گفت: 110 گروه دانشجویی و 190 گروه دانش آموزی در این جشنواره شرکت می نمایند و هدف اصلی آن است که خروجی آموزش عالی کسانی باشند که به راحتی جذب بازار کار می شوند.

وی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور و با بیش از 14 هزار دانشجو در برج فناوری ابن سینا نیز میزبان طرح های فعال ابتدا در مرحله پیش رشد و رشد و در مرحله بعد به عنوان شرکت دانش بنیان پذیرای طرح های دانش بنیان خواهد بود.

معتمدی اضافه کرد: در حال حاضر 140 شرکت تحت حمایت ما هستند، این در حالی است که طی 4 الی 5 سال گذشته تعداد واحدهای تحت پوشش از 10 واحد به 140 واحد افزایش پیدا نموده است و در برنامه سال 98 نیز این ظرفیت به دو برابر خود خواهد رسید.

معتمدی گفت: با توجه به بحثی که درباره اقتصاد مقاومتی مطرح شده، مهمترین محور، اقتصاد دانش بنیان است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهایت کوشش خود را در این عرصه ارائه نموده و امیدوار است شرکت نمایندگان جشنواره بین المللی رباتیک در آینده بتوانند در شکوفایی اقتصاد نقش آفرین باشند.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14244

به "برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تسهیل در اشتغال زایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تسهیل در اشتغال زایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید