افزایش 2 برابری شرکتهای دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر در سال آینده

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران را بخشی از فعالیت آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: طی چهار الی پنج سال ظرفیت شرکتهای دانش بنیان تحت پوشش ما از 10 شرکت به 140 شرکت افزایش پیدا نموده و سال آینده نیز این ظرفیت دو برابر خواهد شد.

افزایش 2 برابری شرکتهای دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر در سال آینده

به گزارش خبرنگاران، سید احمد معتمدی در افتتاح هشتمین جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید، با اشاره به اینکه میزبانی 1400 نفر و 300 گروه کار دشواری است، خاطر نشان کرد: جشنواره امروز در مقایسه با اولین دوره برگزاری تغییرات زیادی نموده و فاصله بسیاری با اولین دوره دارد. سال آینده نیز میزبان مسابقات اصلی فیراکاپ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی بخشی از فعالیت آموزشی ما در دانشگاه است، اظهار کرد: در سرفصل های دروس کارشناسی بازنگری کردیم و بازنگری سرفصل های دروس ارشد و دکتری نیز در دستور کار قرار گرفته است. این از آن جهت است که به مهارت نوآوری و کارآفرینی توجه ویژه ای داریم و بر آن هستیم تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر را جزو دانشگاه های نسل سه و ایفاکننده نقش در چرخه اقتصاد قرار دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر از فعالیت 110 گروه دانشجویی و 190 گروه دانش آموزی در جشنواره فوق اطلاع داد و گفت: هدف اصلی آن است که خروجی آموزش عالی کسانی باشند که به راحتی جذب بازار کار می شوند.

معتمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان قدیمی ترین دانشگاه صنعتی کشور و با بیش از 14 هزار دانشجو در برج فناوری ابن سینا نیز میزبان طرح های فعال ابتدا در مرحله پیش رشد و رشد و در مرحله بعد به عنوان شرکت دانش بنیان پذیرای طرح های دانش بنیان خواهد بود.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 140 شرکت تحت حمایت ما هستند، این در حالی است که طی 4 الی 5 سال گذشته تعداد واحدهای تحت پوشش از 10 واحد به 140 واحد افزایش پیدا نموده است و در برنامه سال 98 نیز این ظرفیت به دو برابر خود خواهد رسید.

معتمدی در خاتمه گفت: با توجه به بحثی که درباره اقتصاد مقاومتی مطرح شده، مهمترین محور، اقتصاد دانش بنیان است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهایت کوشش خود را در این عرصه ارائه نموده و امیدوار است شرکت کنندگان جشنواره بین المللی رباتیک در آینده بتوانند در شکوفایی اقتصاد نقش آفرین باشند.

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14106

به "افزایش 2 برابری شرکتهای دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری شرکتهای دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید