ادامه رکود گردشگری تا سال 2023
به گزارش مجله سرگرمی، گردشگری ، صنعتی که از سال 2010 به سرعت رشدی تصاعدی را طی نموده و در سال های اخیر پیروز شده که خود را به یکی از سه صنعت عظیم دنیا مبدل سازد؛ حال با همه گیری کرونا در دنیا شاهد رکود وحشتناکی است.

ایسنا: صنعتی که به گفته کارشناسان دنیای بیش از هر صنعت دیگری در دنیا از کرونا لطمه دید و به سرعت سبب رکود صنعت توریستی در دنیا شد و بیش از میلیون ها نفر در معرض خطر از دست دادن شغل خود و بسیاری از شرکت های مرتبط با آن در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.
یک استاد و فعال حوزه توریستی در کردستان گفت: توریستی اولین صنعت متضرر یافته از کرونا است و خسارت هایی که کرونا بر نعت توریستی وارد نموده بیش از فواید آن است.
سوران احمدی زاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به خسارت 80 درصدی توریستی در دوران کرونا اظهار کرد: توریستی به اسم 3 صنعت عظیم دنیا حدود 80 درصد دچار خسارت و زیان ناشی از کرونا شده است و یکی از عواملی که جبران این خسارت را با مشکل روبه رو می سازد این است که توریستی، صنعتی چند بخشی است و بخش های مختلف مالی باید دست به دست هم بدهند تا این صنعت رشد پیدا کند.
وی با اشاره به بخش های مختلف توریستی اسم کرد: این بخش ها شامل رستوران داری، هتل داری، حمل و نقل، کشاورزی، سینما، بخش های مختلف فرهنگی و سازمان های دولتی است که به علت اینکه هرکدام از این بخش ها باید به تنهایی و به صورت جداگانه بازسازی شوند سبب به تعویق انداختن بازسازی صنعت توریستی می گردد.
احمدی زاد در مورد خسارت های وارد شده ناشی از کرونا به صنعت توریستی اضافه نمود: حوزه حمل و نقل در توریستی بیش از هر حوزه دیگری متضرر شده است و در بخش هوایی هم موجب تعدیل نیرو و کاهش پروازها شده و در حوزه دریایی و ساحلی هم در کشورهایی همچون ایران از قبل رونق چندانی نداشته است.
وی در مورد محدودیت های کرونایی در حوزه حمل ونقل زمینی ادامه داد: به علت عدم حضور توریستان در اتوبوس ها و میدل باس ها به مدت زمان طولانی، تورهای عظیم توریستی قابل برگزاری نیستند و باتوجه به اینکه حتی در قطارها هم پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد همه این ها نمایانگر تضرر یافتن حمل و نقل زمینی ناشی از کرونا است.
احمدی زاد اعلام کرد: این صنعت در دیگر حوزه ها همچون اقامت های توریستی و هتل ها مجبور به تعدیل نیرو و همین امر سبب بیکار شدن منابع انسانی در این حوزه شده است.
وی در مورد خسارت وارد شده به بخش رستوران داری در دوران کرونا اضافه نمود: در این دوران که رستوران ها قادر به پذیرش مشتری نیستند و غذاها معمولا به صورت پیک برای مشتری فرستاده می گردد، مانع ورود توریست و تورهای توریستی در رستوران ها شده که همین امر به یکی از دغدغه های اصلی جذب توریست در حال حاضر تبدیل شده است.
این فعال و کارشناس حوزه توریستی در ادامه سخنان خود توضیح داد: در حوزه هتل داری هم آن دسته از هتل هایی که در جذب تورهای توریستی فعال بودند بسیار متضرر شدند و در حال حاضر بیشتر توریستانی که به این هتل ها مراجعه می نمایند شامل توریستی مایس هستند یعنی آن دسته از مسافرانی که با هدف دیدار های تجاری، کنفرانس ها، رویدادها و … مسافرت می نمایند به این مراکز جذب می شوند.
سوران احمدی زاد با اشاره به دو جاذبه طبیعی و مصنوعی اظهار کرد: جاذبه های توریستی مصنوع شامل مراکز تفریحی، مجتمع های خرید، مراکز تفریح هستند که در دوران کرونا این حوزه از توریستی بسیار دچار زیان شده است.
وی به مسائل به وجود آمده در حوزه جاذبه های طبیعی اشاره و اسم کرد: از آنجایی که حضور توریست در اماکن تاریخی و طبیعی در دوران کرونا با مشکل روبرو است؛ روستاگردی هم همچون سایر بخش ها از رونق افتاده است.
احمدی زاد اذعان کرد: به طور کلی توریستی در دوران کرونا و در طول یک سال اخیر رکود عجیبی را تجربه نموده است که بعد از جنگ دنیای دوم چنین رکودی در این صنعت رخ نداده و پیش بینی می گردد که تا سال 2023 این رکود توریستی ادامه داشته باشد.
وی در مورد مزیت های کرونا بر توریستی اذعان کرد: بعد از کرونا شاهد انقلاب و انفجاری در حوزه توریستی خواهیم بود و توریستی رشد تصاعدی چشم گیری خواهد داشت.
احمدی زاد یکی دیگر از مزایای کرونا را بهداشتی شدن توریستی و توریستان دانست و گفت: کرونا در همه جوانب زندگی انسان ها را به سمت بهداشتی تر زندگی کردن راهنمایی نموده است.
به عقیده وی کرونا سبب شد انسان معاصر گذر زمان را بیش از پیش احساس و سعی کند که از راستا زندگی به برترین نحو ممکن استفاده کند و بداند که زندگی تنها رسیدن به مقصد نیست و این راستا است که باید از آن لذت ببرد؛ زیرا هر آن ممکن است یک اتفاق غیر مترقبه زندگی انسان را نابود و به چالش بکشاند.
احمدی زاد در خاتمه با اشاره به اینکه می توان از کرونا بعدها به اسم جاذبه های توریستی استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد؛ یادآور شد: بعدها می توان برای کرونا موزه هایی ایجاد کرد و یا یادبود و سالیادی را برای این دوران در نظر گرفت و یا آزمایشگاه های ساخت واکسن کرونا مورد بازدید توریستان قرار بگیرد و یا حتی بازارچه هایی که در چین وجود دارد و کرونا در آن شکل گرفت به یک جاذبه و مقصد توریستی تبدیل گردد.
منبع: توریسم آنلاینparisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه
umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب