شروع واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در مجارستان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مجارستان بعنوان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا از امروز طرح واکسیناسیون شهروندان خود را با اسپوتنیک وی ساخت روسیه شروع کرد.

شروع واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در مجارستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیسیلیا مولر مدیر اداره بهداشت و سلامت ملی مجارستان گفت: امروز واکسن اسپوتنیک وی را ما در مراکز واکسن کشور شروع نموده ایم. هم اکنون، 2 هزار و 800 دوز واکسن اسپوتنیک وی در اختیار مجارستان قرار گرفته است.

مجارستان اولین کشوری است که در ماه ژانویه مجوز اضطراری این واکسن را صادر کرد. این کشور حدود 2 میلیون دوز واکسن به روسیه سفارش داده است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بار ها از اتحادیه اروپا که فرایند مجوز و خرید واکسن را به آهستگی انجام می دهد، انتقاد نموده است. بوداپست در اواخر ماه ژانویه بعنوان اولین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که واکسن چینی سینوفارم را حدود 5 میلیون دوز سفارش داده است.

پس از آنکه نشریه پزشکی معتبر لانست انگلیس، کارآمدی واکسن روسی اسپوتنیک را تایید کرد، این واکسن به شدت مورد استقبال کشور ها قرار گرفته است. بر اساس اعلام نشریه لانست، این واکسن تا 91 و شش دهم درصد در مبارزه با ابتلا به ویروس کرونا کارآمدی دارد. در روسیه نیز تا به امروز دو میلیون روس با این واکسن واکسینه شده اند. اتحادیه اروپا نیز به زودی این واکسن را تایید می نماید.

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 132465

به "شروع واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون با اسپوتنیک وی در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید