MC20 مازراتی و رقابت با خودروهای اسپرت

به گزارش مجله سرگرمی، خودروساز ایتالیایی برای اولین بار پس از بیش از دو دهه، یک موتور کاملا جدید برای ماشینش ساخته است. موتور شش سیلندر MC20 که در پشت سر راننده قرار گرفته است، 630 اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

MC20 مازراتی و رقابت با خودروهای اسپرت

حداکثر سرعت ماشین 325 کیلومتر در ساعت اعلام شده است

برای فردایی بهتر

مازراتی، خودروساز ایتالیایی با رونمایی از یک مدل جدید به نام MC20 از شروع دورانی تازه در تاریخ این کارخانه اطلاع داد.مازراتی در چند سال گذشته بیشتر یک خودروساز لوکس بوده تا سازنده ماشین های اسپرت، اما با MC20 چهره عوض نموده و حالا لامبورگینی و فراری را به رقابت دعوت نموده است.

ظاهر ماشین با خطوطی ساده طراحی شده تا به گفته طراحش کلاوس بوسه از مد روز پیروی ننموده و قدیمی نگردد. طراح آلمانی این ماشین را به مجسمه ای ایتالیایی تشبیه می نماید که روی پلتفرمی واقع شده است که با فن آوری مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده است.

خودروساز ایتالیایی برای اولین بار پس از بیش از دو دهه، یک موتور کاملا جدید برای ماشینش ساخته است. موتور شش سیلندر MC20 که در پشت سر راننده واقع شده است، 630 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین زیر سه ثانیه است و حداکثر سرعتش بیش از 325 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

برای سبک تر شدن ماشین، شاسی و بخش های مختلف اتاق با فیبر کربن ساخته شده است

مازراتی می گوید پس از عرضه MC20 در سال آینده، یک مدل روباز و یک مدل تمام الکتریکی از این ماشین هم خواهد ساخت.

مازراتی سابقه بسیار درخشانی در مسابقات اتومبیلرانی دارد، اما در سال های گذشته در مجموعه فیات-کرایسلر بیشتر بر جنبه لوکس بودن این مارک تاکید شده است. این شرکت حالا با MC20 می خواهد دوباره به مسابقات اتومبیلرانی بازگشته و افتخارات گذشته اش را یادآوری کند.

MC20 همچنین بخشی از پروژه عظیم تر فیات-کرایسلر برای احیای مازراتی است. فیات-کرایسلر به زودی با گروه خودروسازی پی اس ای، مالک پژو و سیتروئن ادغام می گردد و مازراتی قرار است نقش مهمی در شرکت جدید بازی کند.

کسب و کار مازراتی در چند سال گذشته رونق زیادی نداشت و بحران کرونا ضربه سختی به شرکت زده است. درآمد کارخانه در شش ماه اول امسال 439 میلیون یورو (520 میلیون دلار) بود که در مقابل درآمد 42 میلیارد یورویی (حدود 50 میلیارد دلار) مرسدس-بنز رقمی بسیار ناچیز است.

MC20 در کارخانه بازسازی شده مازراتی در شهر مودنا در ایتالیا ساخته می گردد

مازراتی قرار بود تا سال 2022 سالانه صد هزار دستگاه ماشین فراوری نموده و سهمی 15 درصدی از سود فیات-کرایسلر را تامین کند. اما فروش شرکت در شش ماه اول امسال میلادی حدود هفت هزار دستگاه بود.

بعید است MC20 با قیمت پایه 250 هزار دلاری اش به افزایش فروش کارخانه یاری زیادی بکند. این ماشین بیشتر نمادی از تغییر در کارخانه و هدفش جلب توجه خریداران است. مازراتی می گوید در چهار سال آینده سیزده مدل جدید به بازار عرضه خواهد نمود.

در تعقیب مرسدس-بنز

لوسید ایر با هر بار شارژ تا 832 کیلومتر حرکت می نماید

لوسید موتورز، خودروساز نوپای آمریکایی از اولین مدل خود رونمایی کرد. لوسید ایر (Lucid Air) یک سدان لوکس الکتریکی است که به گفته کارخانه با هر بار شارژ می تواند تا 832 کیلومتر حرکت کند. لوسید موتورز در سال 2007 با نام آتیه وا (Atieva) کار خود را شروع کرد. این شرکت ابتدا یک قطعه ساز خودرو های الکتریکی بود، اما در سال 2016 با تغییر نام به لوسید اظهار داشت میخواهد خودرو های لوکس الکتریکی بسازد.

پیتر لارینسون، مدیر این شرکت، قبلا سرمهندس تسلا بوده و مدل S. که اولین مدل جدی تسلا است با مدیریت او ساخته شد. او می گوید همه لوسید ایر را با تسلا مقایسه می نمایند، اما خودش تسلا را رقیب اصلی نمی داند و هدفش رقابت با مرسدس-بنز، ب ام و و آئودی است.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی یکی از سرمایه گذاران اصلی این شرکت است. این صندوق پارسال بیش از یک میلیارد دلار در لوسید سرمایه گذاری کرد و گفته می گردد بیش از نیمی از سهام شرکت را در اختیار دارد.

اتاق ماشین با الهام از هواپیمای خصوصی طراحی شده است

بدنه ماشین لوکس و آیرودینامیک طراحی شده است. کاهش مقاومت در برابر هوا باعث افزایش مسافتی می گردد که ماشین می تواند با هر بار شارژ حرکت کند و همینطور صدای باد در داخل اتاق را کاهش می دهد. موتور الکتریکی ماشین تا حد امکان کوچک طراحی شده تا جا برای سرنشینان بیشتر گردد. لوسید می گوید ابعاد ماشین در حد یک بنز متوسط است، اما ماشین به اندازه عظیم ترین مدل بنز جا دارد.

داخل ماشین با الهام از هواپیما های خصوصی طراحی شده است. جایگاه عقب ماشین را می توان به شکل یک تخت درآورد تا سرنشینان راحت تر استراحت نمایند. علاوه بر صندوق عقب یک محفظه برای بار زیر کاپوت ماشین واقع شده است که به گفته لوسید از مجموع صندوق جلوی پورشه، جگوار و تسلا جادارتر است.

مدل بعدی لوسید یک شاسی بلند الکتریکی لوکس است

فراوری ماشین از بهار آینده در کارخانه ای در ایالت آریزونای آمریکا شروع خواهد شد. سری اول ماشین با موتوری به قدرت 1080 اسب بخار ساخته می گردد. با این موتور شتاب صفر تا 97 کیلومتر در ساعت لوسید 2.5 ثانیه است. این ماشین با قیمت پایه 169 هزار دلار فروخته می گردد.

لوسید در ماه های بعد مدل های دیگری از ماشین را با قدرت و قیمت کمتر به بازار عرضه خواهد نمود. ارزان ترین مدل این سدان دو سال دیگر و با قیمت پایه 80 هزار دلار فروخته خواهد شد. پیتر لارینسون می گوید هدفش در سال اول پیدا کردن هشت هزار مشتری است، اما کارخانه اش می تواند سالانه تا چهارصدهزار دستگاه ماشین فراوری کند.

لوسید می گوید برای عرضه مدل های جدید برنامه ای ده ساله دارد و پس از ایر، یک شاسی بلند به نام گراویتی به بازار عرضه خواهد نمود.

کوروت الکتریکی؟

شورلت هنوز به طور رسمی ساخت کوروت الکتریکی را تایید ننموده است

حرف های جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به حدس رسانه ها درباره مدل جدید شورلت دامن زده است.

بایدن در جمع طرفدارانش در ایالت میشیگان گفته است که یک ماشین باز است و بی صبرانه منتظر سوار شدن بر شورلت کوروت الکتریکی است که قرار است ساخته گردد. این در حالی است که کارخانه جنرال موتورز به طور رسمی هنوز ساخت این مدل را تایید ننموده است.

این دومین باری است که بایدن از مدل جدید کوروت حرف می زند. او یک ماه پیش در یک فیلم تبلیغاتی که در آن شورلت کوروت کلاسیک خود را نشان می داد، گفت که شنیده است یک کوروت الکتریکی در حال ساخت است و حداکثر سرعتش 210 مایل در ساعت (330 کیلومتر در ساعت) خواهد بود.

رسانه های آمریکایی می گویند حرف های بایدن ممکن است بر اساس اطلاعاتی باشد که کارخانه آمریکایی هنوز نمی خواسته علنی گردد. بعضی هم می گویند شاید اشاره او به شرکتی است که شورلت های کوروت قدیمی را به باتری مجهز نموده و آن ها را به ماشین الکتریکی تبدیل می نماید.

شایعه درباره کوروت الکتریکی مدت ها است از قول منابعی در داخل کارخانه شنیده می گردد. گفته می گردد نسل جدید ماشین طوری طراحی شده که بتواند به قوای محرکه الکتریکی مجهز گردد و به زودی مدل جدیدی از کوروت با قوای محرکه هیبرید عرضه خواهد شد.

دیدار محبت آمیز دو رقیب

ایلان ماسک هنگام بازگشت از آلمان در فرودگاه با مدیر فولکس واگن دیدار کرد

هربرت دی اس، مدیر گروه فولکس واگن بعد از انتشار فیلمی از دیدارش با ایلان ماسک هرگونه پیشنهاد همکاری بین دو شرکت را تکذیب کرد. در این فیلم که توسط خود دی اس منتشر شده بود، ایلان ماسک در حال رانندگی با اولین مدل الکتریکی فولکس واگن دیده می گردد.

ایلان ماسک که برای سرکشی به کارخانه جدید تسلا در نزدیکی برلین به آلمان سفر نموده بود، هنگام برگشت در فرودگاهی در نزدیکی شهر ولفسبورگ توقف کوتاهی کرد تا با مدیر کارخانه رقیب دیدار کند. در فیلم ماسک در حال رانندگی فولکس واگن ID3 در باند فرودگاه نشان داده می گردد و از آقای دی اس درباره ماشین می پرسد.

مدیر فولکس واگن پس از انتشار این فیلم در توضیحی از ایلان ماسک به خاطر این دیدار تشکر کرد و گفت: ما فقط گپی زده و با ID3 یک دوری زدیم. هیچ معامله یا همکاری در کار نیست.

دی اس همچنین نوشته: رانندگی ID3 با تو تجربه خیلی خوبی بود. تو خیلی از گشتاور ماشین در سرعت های بالا انتقاد کردی و من گفتم درست است که ما در باند فرودگاه هستیم، ولی قرار نیست پرواز کنیم. این یک ماشین اسپرت نیست.

معلوم نیست هدف از این دیدار و انتشار فیلم از سوی دی اس چیست. با اینکه تسلا از رقبای اصلی فولکس واگن به شمار می آید، هربرت دی اس همواره به این کارخانه و ایلان ماسک نگاهی محترمانه داشته است.

او در سخنرانی هایش برای کارمندان فولکس واگن، تسلا را به شرکت اپل و فولکس واگن را به نوکیا تشبیه نموده و هشدار داده اگر فولکس واگن تغییر نکند ممکن است به سرنوشت نوکیا در بازار تلفن های همراه دچار گردد.

dubairo.ir: تور دبی ارزان قیمت، تور لحظه آخری امارات، تور ابوظبی

ecods.ir: کد الکترونیک | مجله تکنولوژی، گردشگری، موفقیت، پزشکی، خانواده

encaria.ir: دانشنامه آریایی | مجله خبری، استارتاپ و موفقیت کسب و کار ها

منبع: فرادید
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109882

به "MC20 مازراتی و رقابت با خودروهای اسپرت" امتیاز دهید

1 کاربر به "MC20 مازراتی و رقابت با خودروهای اسپرت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "MC20 مازراتی و رقابت با خودروهای اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید