هایپر اسکرین؛ داشبورد لمسی در مدل جدید بنز

به گزارش مجله سرگرمی، هایپر اسکرین برخلاف نمایشگر های کنونی منو ندارد و همه اطلاعات در یک صفحه نشان داده می شود. هوش مصنوعی ماشین با مطالعه عادت ها و سلیقه راننده اطلاعاتی را که او نیاز دارد نمایش می دهد و بیشتر دستور ها را شفاهی دریافت می کند.

هایپر اسکرین؛ داشبورد لمسی در مدل جدید بنز

نمایشگر جدید مرسدس-بنز در برنامه ای از طریق اینترنت رونمایی شد

داشبورد لمسی

مرسدس-بنز چند ماه پیش از رونمایی سدان لوکس الکتریکی خود، نمایشگر این ماشین را رونمایی کرد. این نمایشگر که بنز آن را هایپر اسکرین نامیده، مجموعه ای از سه نمایشگر است که با طول 142 سانتی متر تمام داشبورد ماشین را پوشانده است. مجموع ابعاد نمایشگر های هایپراسکرین 56 اینچ است. بزرگترین آن ها در وسط داشبورد حدود 18 اینچ است و دو نمایشگر دیگر، روبروی راننده و سرنشین کناری قرار گرفته است.

هایپر اسکرین برخلاف نمایشگر های کنونی منو ندارد و همه اطلاعات در یک صفحه نشان داده می شود. هوش مصنوعی ماشین با مطالعه عادت ها و سلیقه راننده اطلاعاتی را که او نیاز دارد نمایش می دهد و بیشتر دستور ها را شفاهی دریافت می کند.

این فناوری هوش مصنوعی می تواند تنظیم های هفت نفر را جداگانه ذخیره کند و هر کدام سوار ماشین شد، تنظیم های ویژه او را بارگذاری کند. اطلاعاتی نظیر ماساژ مورد علاقه راننده، یادآوری جلسه ها و تلفن ها، تنظیم دمای ماشین از جمله کار هایی است که هوش مصنوعی با بررسی راننده به مرور یاد می گیرد.

هایپر اسکرین منو ندارد و همه اطلاعات در یک صفحه به راننده نمایش داده می شود

کامپیوتری که این هوش مصنوعی و نمایشگر را کنترل می کند، یک پردازنده هشت هسته ای با 24 گیگابایت حافظه دارد و بنز می گوید پهنای باند پردازش اطلاعات این پردازنده 46/4 گیگابیت در ثانیه است.

صفحه نمایشگر با فن آوری OLED ساخته شده که وضوح بسیار بالایی دارد و ماشین با کمک حس گر و دوربین، نور آن را به طور اتوماتیک تنظیم می کند. برای اینکه راننده بتواند دکمه های لمسی را راحت تر پیدا و کنترل کند، پس از لمس صفحه، نمایشگر کمی می لرزد و به فشار انگشت واکنش نشان می دهد.

سرنشین کناری می تواند هنگام حرکت ماشین فیلم ببیند. در این صورت برای اینکه حواس راننده پرت نشود، صفحه روبروی او طوری تنظیم می شود که راننده نتواند محتوای این نمایشگر را ببیند. با همه پیچیدگی فن آوری های به کار رفته در این نمایشگر، بنز می گوید کارکردن با آن آنقدر ساده است که در کمتر از ده دقیقه می توان استفاده از آن را یاد گرفت.

مرسدس-بنز EQS بر اساس کانسپت ویژن EQS طراحی و ساخته شده است

هایپر اسکرین برای اولین بار به عنوان یک امکان سفارشی در مدل جدید EQS استفاده خواهد شد و بنز می گوید که آن را دست کم در دو مدل دیگر هم عرضه خواهد کرد. کارخانه درباره قیمتی که خریداران برای این نمایشگر باید بپردازند حرفی نزده، اما مدیر کارخانه در مراسم رونمایی آن گفت که اگر کسی نگران قیمت هایپر اسکرین باشد، مشتری EQS نیست.

EQS لوکس ترین مدل الکتریکی بنز خواهد بود و قرار است تا چند ماه دیگر رونمایی شود. به گفته کارخانه این ماشین با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت می کند.

دهه جدید، آرم جدید

آرم جدید کیا در مراسم بزرگ آتش بازی در شهر اینچئون کره جنوبی رونمایی شد

کیا با برگزاری یک مراسم بزرگ آتش بازی از آرم جدید خود رونمایی کرد. این نشان تازه بخشی از استراتژی کارخانه کره ای است که می خواهد هویتی تازه برای خود تعریف کند.

این استراتژی تازه برنامه S نامیده شده و قرار است جزییات آن به زودی اعلام شود. در چارچوب این برنامه، کیا می خواهد مردم این کارخانه را به جای تولید کننده ماشین های ارزان به چشم یک شرکت پیشرو در فن آوری ببینند. حرکت به سمت ساخت ماشین های الکتریکی هم بخش دیگری از این برنامه است. قرار است کیا در پنج سال آینده یازده مدل الکتریکی تولید کند.

در نشان جدید حلقه بیضی برداشته شده و حروف نام شرکت با خطوطی موازی، نشان جدید را شکل داده اند. کیا می گوید این لوگو تناسب و ریتم را به ذهن می آورد. همزمان کیا شعار پیشین خود نیروی غافلگیر کردن را هم عوض کرده و شعار تازه جنبش الهام بخش را انتخاب کرده است.

هفته گذشته کارخانه جنرال موتورز هم پس از چند دهه نشان خود را تغییر داد. در 113 سالی که از تاسیس جنرال موتورز می گذرد، این پنجمین باری است که این شرکت لوگوی خود را تغییر می دهد. جنرال موتورز بار قبل در سال 1964 نشانش را عوض کرده بود.

جنرال موتورز کماکان حروف اول نام خود را در نشان تازه نگه داشته، اما این بار به جای حروف بزرگ از حروف کوچک استفاده کرده و خطی که در آرم قدیمی زیر این دو حرف کشیده شده بود، حالا تنها زیر حرف m است. در نشان جدید، طیف آبی کمرنگ نمایانگر آسمان است که در آینده به خاطر استفاده از ماشین های الکتریکی پاکیزه خواهد بود. استفاده از حروف کوچک و گرد شدن گوشه های مربع هم حس مدرن و صمیمی بودن را به بیننده می دهد.

هدف جنرا ل موتورز از تغییر نشان، نمایش تحول بزرگی است که در این کارخانه در جریان است. برنامه جدید کارخانه این است که با شکست دادن تسلا به بزرگ ترین تولید کننده خودرو های الکتریکی در آمریکا تبدیل شود.

جنرال موتورز برای رسیدن به این هدف قصد دارد 27 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند و تولید خودرو های الکتریکی خود را تا سال 2025 به یک میلیون دستگاه در سال برساند. در چارچوب این برنامه قرار است سی ماشین الکتریکی در زیرمجموعه های این شرکت تولید شود.

بزرگ ترین مانع برای رسیدن به این هدف، علاوه بر تسلا، شرکت فولکس واگن است. کارخانه آلمانی با هدفی مشابه به سرعت در حال عرضه ماشین های الکتریکی است و می گوید تا سال 2022 به فروش یک میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

تسلا هم قرار است تا پنج سال آینده یک مدل ارزان تر به بازار عرضه کند و برنامه هایش برای ورود به بازار های جهانی را به سرعت پیش می برد. ایلان ماسک، مدیر این کارخانه، هفته گذشته به خاطر افزایش قیمت سهام تسلا ثروتمندترین فرد جهان شد.

تشخیص کارواش

سیستم کارواش اتوماتیک برای شرکت های کرایه ماشین طراحی شده است

تویوتا اختراع تازه ای برای شستن ماشین های خودران ثبت کرده که با آن نیازی نیست راننده ماشین را به کارواش ببرد. در این فن آوری، هوش مصنوعی با بررسی شرایط آب و هوا و جاده تشخیص می دهد که ماشین کثیف شده و به شستن نیاز دارد.

تویوتا نام این سیستم را تشخیص کارواش گذاشته است. با این سیستم در آینده ماشین های خودران می توانند پس از تشخیص کثیف بودن از کارواش وقت گرفته و خود برای شستشو به کارواش بروند. این سیستم برای تعیین زمان شستن ماشین اطلاعات سفر را بررسی می کند و تنها زمانی به کارواش می رود که از ماشین استفاده نمی شود و این کار وقت سرنشینان را تلف نمی کند.

هدف این سیستم بیشتر از ماشین های شخصی، ارائه خدمات به شبکه ماشین های کرایه ای است. ماشین هایی که شرکت های اجاره ماشین استفاده می کنند، معمولا پس از مصرف در کنار خیابان پارک می شود و برای شستن لازم است تا یکی از کارمندان شرکت سراغ ماشین برود. با این اختراع، شستن ماشین بر عهده خود ماشین خواهد بود و دیگر نیازی به نیروی انسانی نیست.

پورشه بیابان رو

سینگر ASC با الهام از ماشین های رالی پورشه طراحی شده است

کارخانه آمریکایی سینگر از یک مدل پورشه رونمایی کرده که برای مسابقات رالی ساخته شده است. تخصص سینگر که کارگاهش در ایالت کالیفرنیا است، بازسازی و برداشتی مدرن از مدل های کلاسیک پورشه است. این کارخانه به دقت زیاد در جزییات مشهور است و معمولا قیمت ماشین هایی که می سازد چند صد هزار دلار است.

نام این پورشه جدید ASC است و با الهام از ماشین های مسابقات رالی پورشه در دهه هشتاد میلادی طراحی شده است.

بخش های فنی ماشین از یک پورشه 911 مدل سال 1990 میلادی گرفته شده است. موتور ماشین شش سیلندر است. سینگر می گوید حداقل قدرت موتور 450 اسب بخار است و راننده می تواند قدرت موتور را با توجه راستا مسابقه تنظیم کند. نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود.

تنها دو دستگاه از پورشه ASC ساخته شده است

برای ساخت بخش های فنی، سینگر از ریچارد توسیل بریتانیایی کمک گرفته که تخصصش آماده کردن ماشین های شرکت پورشه برای مسابقات رالی است. آقای توسیل می گوید ماشین فقط ظاهر مسابقات رالی را ندارد و واقعا برای سخت ترین مسابقات آماده است.

ماشین به سفارش یک مشتری ساخته شده که سینگر می گوید از مشتریان قدیمیش است. قرار است فعلا دو دستگاه از آن ساخته شود، اما سینگر اجازه گرفته تا برای ساخت مدل های بیشتر سفارش قبول کند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: فرادید
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128856

به "هایپر اسکرین؛ داشبورد لمسی در مدل جدید بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایپر اسکرین؛ داشبورد لمسی در مدل جدید بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید