7 دلیل خرابی برف پاک کن خودرو

به گزارش مجله سرگرمی، می دانید چند درصد از تصادف های جاده ای به علت عدم دید واضح راننده و خرابی برف پاک کن خودرو اتفاق می افتد؟

7 دلیل خرابی برف پاک کن خودرو

در واقع یکی از نکات رانندگی در برف و یخ استفاده از امکانات ایمنی خودرو مانند برف پاک کن است. برف پاک کن با تمیز کردن شیشه در روزهای بارانی و برفی، تضمین نماینده جان سرنشینان خودرو است و زمانی که به هر دلیلی کارایی نداشته باشد، ممکن است اتفاقات ناگواری رقم بخورد.

خرابی برف پاک کن خودرو ممکن است به دلایلی مثل، سوختن موتور و خرابی فیوز باشد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به آنالیز مهم ترین نشانه های خرابی برف پاک کن خودرو و راهکارهای جلوگیری از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

اگر برای تعمیر برف پاک کن و سایر مسائل خودرو به خدمات تخصصی با قیمت مناسب احتیاج دارید، پیشنهاد می کنیم از خدمات تعمیر خودرو در محل بهره ببرید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • هنگام برف و سرما برای جلوگیری از یخ زدگی تیغه برف پاک کن، آن را از شیشه ماشین جدا کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی برف پاک کن حداقل هفته ای یک بار از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • حرکت کند برف پاک کن روی شیشه یکی از نشانه های خرابی برف پاک کن خودرو است.

علائم خرابی برف پاک کن خودرو

همان طور که اشاره کردیم، عوامل مختلفی می توانند موجب از کار افتادن و خرابی برف پاک کن خودرو باشند. از این رو به تعدادی از این عوامل که نقش اصلی و مهمی در خرابی برف پاک کن خودرو دارند را مورد آنالیز قرار می دهیم.

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • برق و باتری خودرو
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی ها

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

تعمیر خودرو را به کارشناسان خبره خبرنگاران بسپارید.

  • شارژ گاز کولر ماشین
  • تعویض روغن، فیلتر، لنت، شمع و وایر خودرو
  • خدمات مکانیکی ماشین
  • صافکاری و نقاشی، جوش پلاستیکی سپر
  • برق و باتری خودرو
  • تعمیر موتور سیکلت و رفع خرابی ها

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم خبرنگاران

1. حرکت کند برف پاک کن روی شیشه

یکی از مهم ترین علائم خرابی موتور برف پاک کن، حرکت کند آن روی شیشه یا شکستگی آن است. برای پیگیری بیشتر دلیل کندی آن می توانید از تعمیرکاران بخواهید تا این مشکل را آنالیز نمایند.

2. یکسره شدن و خرابی برف پاک کن خودرو

اگر در سیستم الکتریکی و موتور برف پاک کن مشکل ایجاد شده باشد، معمولاً به طور اتوماتیک کار می نماید و متوقف نمی گردد. چنانچه به موقع این مشکل را پیگیری نکنید، ممکن است روی عملکرد سایر قسمت های خودرو تأثیر بگذارد و موجب آسیب های مالی بیشتری گردد.

یکی از مسائل شایعی که در خودرو پراید مشاهده می شوید همین مشکل یکسره شدن برف پاک کن پراید است که ناشی از اختلالات سیستم الکتریکی خودرو است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

3. ایجاد صدای ناهنجار روی شیشه

یکی از علائم خرابی برف پاک کن خودرو شنیده شدن صداهای ناهنجار و غیرمعمول است. معمولاً زمانی صدای ناهنجار برف پاک کن را روی شیشه می شنوید که تیغه برف پاک کن قدیمی شده باشد. برای از بین رفتن این صدای آزاردهنده بهتر است در اسرع وقت تیغه برف پاک کن را تعویض کنید تا در نهایت به شیشه آسیبی وارد نگردد.

4. سوختن فیوز برف پاک کن

اگر برف پاک کن ماشین را برای مدت طولانی روشن گذاشته باشید فیوزش دچار مشکل می گردد. توان مصرفی این قسمت زیاد نیست و در صورت استفاده بیش از میزان کارایی خود را از دست می دهد. برای مراقبت بیشتر از فیوز برف پاک کن بهتر است بعد از چند دقیقه، آن را خاموش کنید تا خنک گردد و از خرابی برف پاک کن خودروی خود جلوگیری کنید.

5. ایجاد اختلال در چشمی برف پاک کن

امروزه خودروهای نسل تازه موجود در بازار به سنسور باران مجهز هستند. در سیستم این خودروها معمولاً برف پاک کن با توقف کوچکی کار می نماید که همین موضوع از آسیب و ایجاد اختلال در آن جلوگیری می نماید.

توجه داشته باشید هنگامی که با وقفه طولانی در سنسور باران روبرو شدید در اسرع وقت مشکل را پیگیری کنید تا در نهایت باعث خرابی برف پاک کن خودرو نگردد.

6. وجود اشیاء روی شیشه ماشین

اگر ماشین را زیر درخت پارک نموده باشید، ممکن است برگ یا قسمتی از شاخه روی شیشه باشد و مانع از حرکت برف پاک کن گردد. با توجه به این موضوع بهتر است قبل از آغاز رانندگی به دقت شیشه جلوی ماشین را آنالیز کنید تا به برف پاک کن آسیبی وارد نگردد.

تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه ای خبرنگاران

7. شل بودن مهره های برف پاک کن

دسته های برف پاک کن به واسطه مهره هایی که به آنها متصل شده، حرکت می نمایند. در مواردی ممکن است این مهره ها شل شوند. در این هنگام برف پاک کن قادر به تمیز کردن شیشه ها نیست و در عملکرد آن با مشکل روبرو می گردد.

در این هنگام اگر به تنهایی نتوانستید مهره ها را سفت کنید بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید تا مشکل را رفع کند تا همین عامل کم اهمیت موجب خرابی برف پاک کن خودرو نگردد.

بیشتر بخوانید: قوانین و نکات استفاده مناسب از بخاری ماشین در زمستان

چه زمانی باید برای تعویض برف پاک کن اقدام کنیم؟

در حالت کلی زمان خاصی برای تعویض برف پاک کن وجود ندارد. معمولاً هنگامی که با وجود اختلال در برف پاک کن روبرو شدید، بهتر است که به فکر تست موتور برف پاک کن باشید و در نهایت اگر متوجه خرابی برف پاک کن خودرو و زغال موتور برف پاک کن, شدید به گونه ای که قابل تعمیر نباشد، در واقع زمان تعویض برف پاک کن فرا رسیده است.

راه های ساده برای جلوگیری از خرابی برف پاک کن خودرو

با توجه به اهمیت نقش برف پاک کن خصوصا در روزهای بارانی و برفی، در این قسمت تصمیم گرفتیم برای داشتن یک رانندگی ایمن به آنالیز راهکارهای ساده برای جلوگیری از خرابی برف پاک کن خودرو بپردازیم.

1. تیغه های برف پاک کن را چک کنید

برای اطمینان از عدم وجود شکستگی و شکاف بین تیغه های برف پاک کن، بهتر است مداوم آنها را چک کنید. در روزهای بارانی، هفته ای دو یا سه بار تیغه های برف پاک کن را چک کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.

توجه داشته باشید زمانی که این تیغه ها سالم نباشند خطوط مختلفی را روی شیشه ماشین ایجاد می نمایند و باعث آسیب دیدگی آنها می شوند.

2. حواستان به تمیزی تیغه ها باشد

اگر می خواهید به دام خرید تیغه های تازه گرفتار نشوید، بهتر است که از تمیز کردن برف پاک کن نترسید. با توجه به ظرافت تیغه های برف پاک کن بعضی افراد بر این باورند که با تمیز کردن آنها باعث فرسودگی می گردد.

ما به شما می گوییم که این باور غلط است. گردوخاک و آلودگی باعث فرسودگی بیشتر تیغه ها می گردد. از این رو سعی کنید هفته ای یک بار تیغه ها را تمیز کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

3. هنگام برف و یخبندان برف پاک کن را جدا کنید

در برف و یخبندان زمستان بهتر است که تیغه های برف پاک کن را از شیشه جلو جدا کنید. این کار از یخ زدگی و چسبیدن برف پاک کن به شیشه جلوگیری می نماید و در طولانی مدت به بازوی برف پاک کن آسیبی وارد نمی نماید.

توجه داشته باشید فن رهایی که در برف پاک کن ماشین به کار رفته است قابلیت تحمل تنش در حالت ایستاده را دارد.

سخن آخر

برف پاک کن یکی از مهم ترین اجزای ماشین است و کارکرد صحیح آن از خطرهای زیادی هنگام رانندگی جلوگیری می نماید. از این رو توجه به دلیل کار نکردن برف پاک کن خودرو یکی از موارد مهم هنگام رانندگی است.

ضروری است که علائم خرابی برف پاک کن خودرو را به خوبی بشناسید و با مشاهده آن علائم، به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید.

سؤالات متداول

علائم خرابی برف پاک کن خودرو چیست؟

کند کار کردن، ایجاد صدای ناهنجار روی شیشه، یکسره کار کردن برف پاک کن از جمله نشانه های شاخص خرابی برف پاک کن هستند.

چگونه می توان از برف پاک کن مراقبت کرد تا آسیب نبیند؟

بهتر است هفته ای یک بار از سالم بودن آن مطمئن شوید، حواستان به حرکت برف پاک کن روی شیشه باشد و سعی کنید هنگام برف و یخ زدگی تیغه برف پاک کن را از شیشه جدا کنید.

در برف و یخبندان چگونه باید از برف پاک کن مراقبت کرد؟

سعی کنید برف پاک کن را از شیشه جلویی ماشین جدا کنید. تیغه آن به گونه ای طراحی شده است که در این زمان آسیب نمی بیند.

منبع: آچاره
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164478

به "7 دلیل خرابی برف پاک کن خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 دلیل خرابی برف پاک کن خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید