6 شهر از چند فرهنگی ترین های دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، با شهرهای چند فرهنگی جهان آشنا شوید

شهرهای بسیار زیادی در کشورهای مختلف از جمله استرالیا، برزیل، سنگاپور و آمریکا وجود دارند که چند فرهنگی هستند و توریست ها می توانند در آنها به سیاحت بپردازند. با خبرنگاران همراه باشید تا در زیر به 6 مورد از بهترین های آنها نگاهی اندازیم.

6 شهر از چند فرهنگی ترین های دنیا

آمستردام

آمستردام به عنوان شهری که پذیرای مهاجران و پناهندگان است شناخته می گردد، بزرگترین شهر هلند و دارای جمعیتی گونا گون است. این شهر تقریبا 178 زمینه متفاوت فرهنگی، آمیزه ای از مردمی مهربان که از سرتاسر جهان به این شهر آمده اند. آمستردام یک شهر بین المللی محسوب می گردد که خیلی از مردم چندزبانه را در خود جای داده است. همچنین برای ساکنان جدیدی که نمیتوانند به زبان هلندی صحبت نمایند نیز کلاسهای زبان برگزار می گردد که بیشتر آنها مجانی هستند. آمستردام همچنین سالانه وقایع فرهنگی بسیار زیادی را میزبانی می نماید و این موضوع به این شهر اعتبار جهانی می بخشد. جشن درونگو (DRONGO Festival) که برای چند زبانها در کتابخانه عمومی آمستردام برگزار میگردد، یکی از این رخدادهای فرهنگی است.

لندن

لندن بزرگترین شهر در انگلستان به شمار می رود و یکی از متنوع ترین جمعیت ها را به لحاظ نژادی در خود جای داده است. در این شهر افرادی از هند گرفته تا جامائیکا، غنا و کشورهای دیگر حضور دارند و به این ترتیب چشم اندازی از جمعیت جهان در این شهر زنده و پرتحرک نمایان است. تقریبا یک سوم لندنیها در خارج بجهان آمده اند و با این وجود که زبان رسمی آنها انگلیسی است. خیابانهای لندن مملو از افرادی است که به زبانهای مختلف صحبت می نمایند و مردم به حدود 200 زبان مختلف در این شهر تکلم می نمایند. لازم به ذکر است؛ درحالیکه بسیاری از افراد لندن را برای محل سکونت جدیدشان انتخاب نموده اند، ولی هنوز عاشق فرهنگ خودشان هستند و به اشاعه آن نیز مبادرت می نمایند. آنها سعی می نمایند که غذاهای خوشمزه محلی خود و بعضی جشنها مانند جشن ناتینگ هیل (Notting Hill Carnival) را به دیگران معرفی نمایند.

پاریس

مهاجرت به فرانسه نیز برای بسیاری از مردم جهان اهمیت دارد و به این ترتیب، پاریس به عنوان پایتخت این کشور از جمعیتی متنوع با فرهنگ های جهانی مختلف برخوردار است. اگرچه معین شمار دقیق خارجیهایی که در پاریس زندگی مینمایند سخت است (با توجه به این موضوع که بر اساس قوانین فرانسه پرسیدن درباره قومیتها در سرشماری ها ممنوع است)، گزارش های مستقل اعلام نموده اند که 14 تا 20 درصد از جمعیت مهاجران از خارج از اروپا به پاریس می آیند. توریستها میتوانند مناطق زنده و پویایی را در پاریس پیدا نمایند، برای مثال، محله چینیها در ناحیه 13 جمعیتی است از فرهنگهای متنوع آسیایی در حالی که بلویل (Belleville) که شامل ناحیه 10،11،19 و20 پاریس است، مکانی زیبا و چند فرهنگی به شمار می رود که از اقوام آفریقای شمالی، یهودی و آسیایی تشکیل شده است.

نیویورک

نیویورک نیز یکی از شهرهای بزرگ بین المللی و یک کلان شهر مهیج به شمار می رود که در ساحل شرق آمریکا قرار گرفته است. نیویورک از 5 بخش تشکیل شده است که کوئینز (Queens) به لحاظ جمعیتی متنوع ترین بخش آن است و در آن برای مثال مردمی از هند، کره و برزیل زندگی می نمایند. دوستداران مهاجرت، دفتر شهردار مربوط به امور مهاجرت را در این شهر تاسیس نموده اند که چند دستور اجرایی و قانون را برای یاری به آنهایی که از خارج آمده اند -حدود 36% توده مردم- ایجاد نموده است.

سنگاپور

سنگاپور، شهری در جنوب شرقی آسیا و یک شهر چند فرهنگی منحصر به فرد است که نه تنها یک دولت-شهر به شمار می رود بلکه بسیار جوان است؛ زیرا در سال 1965 استقلال پیدا کرد. این کشور جزیره ای، به فرهنگ ها و ادیان متنوعش که محبت آمیز با یکدیگر زندگی می نمایند، افتخار می نماید. در حالیکه بیشتر ساکنان سنگاپور چینی هستند، 40% دیگر اقوام مانند مالاییها، هندیها و اروپاییها در خارج متولد شدهاند و جمعیت کمتری شامل مردمی از ایالات متحده و کانادا میشوند. برای اطمینان از برقراری روابط راحت، در این شهر 4 زبان اصلی شامل انگلیسی، مالزیایی، چینی و تامیل وجود دارد.

تورنتو

از آنجا که نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از این کشور متولد شده اند، این شهر به عنوان متنوع ترین شهر از نظر فرهنگی در جهان شناخته می گردد. حتی اگر تورنتو متنوع ترین شهر به لحاظ فرهنگی در جهان نباشد قطعاً یکی از متنوعترین شهرها است. تورنتو که در کانادا واقع شده است، 200 گروه قومی را شامل میگردد که مسلط به 140 زبان جهان هستند. برای مثال مردمی از انگلستان، ایرلند، چین و ایتالیا در این شهر زندگی می نمایند که تعدادشان زیاد است، امّا، گروههای قومی کوچکتر شامل مردمی از ایران، هلند، نپال و رومانی نیز در این شهر ساکن هستند. تورنتو همچنین مکانهای قومی بسیار زیادی دارد که توریست ها می توانند به آنجا سفر می نمایند. در این ارتباط به طور مثال می توان به محله چینیها و یونانیها، روستای رونسسوالس (Roncesvalles Village) که همان لهستان کوچک است، ایتالیای کوچک و هند کوچک اشاره نمود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47897

به "6 شهر از چند فرهنگی ترین های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 شهر از چند فرهنگی ترین های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید