5 کتاب نفرین شده که خطر خواندن شان بر عهده خودتان است!

به گزارش مجله سرگرمی، ادبیات یک دنیا تاریک و ترسناک هم دارد که کمتر کسی جرات قدم گذاشتن به درون آن را دارد. دنیای که شاید حتی نتوانید تصورش را هم بکنید.

5 کتاب نفرین شده که خطر خواندن شان بر عهده خودتان است!

همه ما دوست داریم رمانی بخوانیم که احساسات ما را برانگیزد و درباره عشق و دوستی باشد یا شگفتی عقل را به همراه داشته باشد. طبیعتا دوست نداریم کتابی به دست بگیریم که نفرین شده است و هر لحظه خطری متوجه ما است.

اما باید بدانید چنین کتاب هایی در دنیای ادبیات وجود دارند. کتاب هایی که خواندن یک برگ از آن ها شما را وارد یک فهرست سیاه می نماید. شاید سال ها بدبختی در انتظارتان باشد و شاید هم یک مرگ ناگهانی و غیرمنتظره!

کتاب های نفرین شده ای هستند که سال ها است در طاقچه کتابخانه ها و کتاب فروشی ها قرار دارند ولی هیچ کسی خطر خواندن شان را به جان نمی خرد. کتاب هایی که هر کس آن ها را ویرایش نموده؛ به کام مرگ فرو رفته یا هر کس چند صفحه از آن ها خوانده؛ وارد یک دوره تباهی و سیاهی شده است؛ انگار که طلسم و جادو شده باشد.

در ادامه می خواهیم 5 کتاب نفرین شده معرفی کنیم ولی بدانید خطر خواندن این کتاب ها صرفا بر عهده خودتان است!

تذکر: راستش ما توصیه می کنیم به جای کنجکاوی در خصوص این کتاب ها که خرافه پرستان شهرت کاذب برایشان ساخته اند، کتاب های مفید بخوانید. اما بد نیست که برای اطلاعات عمومی هم که شده به صورت مختصر بدانیم که چنین ژانری افسانه ای از کتاب ها تنها محدود به فرهنگ ما نیستند و فرنگی ها هم به نوبه خود، افسانه سازهای خوبی هستند!

داستان یتیم (Orphans Story)

طولانی ترین مدت زمانی که طول کشیده تا یک کتاب چاپ گردد؛ چند سال است؟ اولین نسخه هری پاتر 12 بار رد شد. مارکز هم برای چاپ رمان صد سال تنهایی بیش از 23 سال انتظار کشید ولی این ها در برابر 400 سال چیزی نیست.

رکورد جدیدی که به کتاب The Orphans Story اثر Martin de Leon Cardenas تعلق دارد و در قرن 1600 میلادی (بین 1608 تا 1615) نوشته شده است. رمانی از عصر طلایی رمان نویسی در اروپا که درباره یک پسر یتیم 14 ساله اسپانیایی است که در جست وجوی ثروت به امریکا می رود.

شاید تصور کنید یک رمان جذاب و هیجان انگیز است و داستانی ماجراجویی خواهید خواند. بله؛ حق با شما است ولی به شرط اینکه بتوانید کتاب را به دست بگیرید و چند صفحه بخوانید و بعد زنده بمانید.

به همین دلیل چاپ این کتاب تا سال 2018 طول کشید. هر فرد و ناشی که ویرایش و چاپ این کتاب را به دست می گرفت؛ به مرگ ناگهانی و در اثر یک بیماری مرموز از دنیا می رود و به این ترتیب وارد فهرست کتاب های نفرین شده می گردد.

پایان، بلیندا پالاسیوس از اهل پرو متن دست نوشته های این کتاب را در اعماق آرشیو انجمن اسپانیا در آمریکا در سال 1965 پیدا می نماید و کار آماده سازی آن را آغاز نموده که در سال 2018 به طور رسمی چاپ شد.

گفته می گردد نویسنده این کتاب یک کشیشی بوده که سوگند مقدسش را زیر پا می گذارد. خبر خوب اینکه هنوز بلیندا پالاسیوس زنده است و 2 سال از چاپ کتاب گذشته است.

گریمویزر بدون عنوان (Untitled Grimoires)

فکر می کنید مردم به اندازه کافی فیلم ترسناک تماشا کردند تا هرگز داستان را با یک طلسم واقعی ترسناک جادوگری اشتباه نگیرند؟

کتاب Untitled Grimoires مجموعه ای از دو کتاب دست نوشته جادویی و مرموز است که در سال 2013 توسط یک خرده فروشی آنلاین ناشناس به قیمت بسیار بالای نزدیک به 14 هزار دلار به فروش رسید.

این کتاب در دهه 1960 توسط یک کشیش زن عالی رتبه فرقه ویسکا (Wicca) به نام پرسیفون آدرساستیا ایرین Persephone Adrastea Eirene نوشته شده است. ایرین یک جادوگر بوده و وردهای جادوگری را از مادرش یاد گرفته است.

او محفل جادوگری داشته و مردم منطقه به شدت از او فرار می کردند. کتاب گریمویزر بدون عنوان مملو از وردهای جادوگری، نفرین ها، طلسم ها و شگردهای جادوگری است که مادر ایرین استفاده نموده است. آموزش هایی برای ارواح و شیاطین دارد و به موجودات غیر طبیعی اشاره می نماید و روش های ارتباط با آن ها را آموزش می دهد.

در ابتدای این دست نوشته ها، تاکید شده که اگر خواننده این دست نوشته ها به این وردها و طلسم ها اعتقاد نداشته باشد یا آن ها را سبک بشمارد، مجازات سختی در انتظارش است. همین طور، اخطار داده شده خواندن این دست نوشته ها ممنوع است.

از یک طرف، بعضی ها می گویند نویسنده این کتاب هنوز زنده است و از طرف دیگر نمی دانیم چه بلایی سر خریدار این دست نوشته ها آمده است.

کتاب جادوی مقدس از آبراملین ساحر (Book of the Sacred Magic of Abramelin the Mage)

بیشتر والدین به فرزندان خود اسباب بازی یا کتاب های داستان شیرین هدیه می دهند ولی آبراملین ساحر به فرزندش کتابی پر از وردهای ساحران اسطوره ای تقدیم نموده است.

این کتاب در سه بخش و در قرن 15 میلادی نگارش شده است. این کتاب در سال 1900 میلادی به انگلیسی ترجمه شده ولی سریعا یکی از نفرین شده ترین کتاب های دنیا لقب گرفت و همه از خواندن آن فرار کردند.

نکته نخست درباره این کتاب، آموزه هایی است که کتاب به خواننده یاد می دهد تا شیاطین را با یاری علایم مرموز و وردهای جادویی به استخدام خود درآورد و بعد کارهای غیرطبیعی بکند. خود آبراملین ساحر این اعتقاد را داشته که هر فردی درون خودش یک شیطان دارد.

نکته مهم تر اینکه هر کسی نسخه ای از جادوی مقدس آبراملین ساحر را بخواند؛ گرفتار شیاطین و اجنه ها می گردد و بدبختی سراغش می آید که پایانش قطعا مرگ است.

گریمویزر اعظم (Grand Grimoire)

ترسناک ترین کتاب در دنیای ادبیات است و به نام های جادونامه اعظم و انجیل شیطان نیز شناخته می گردد. هیچ کس دوست ندارد آن را بخواند و بهتر است شما هم هرگز آن را نخوانید!

گفته می گردد توسط فردی نوشته شده که شیطان جسم اش را به طور کامل در اختیار خود درآورده است. در قرن شانزدهم میلادی نوشته شده و به افکار و امیال شیطانی اشاره دارد که حتی نمی توانید فکرش را بکنید.

آموزش هایی برای احضار شیاطین دارد یا درس هایی برای زنده کردن مردگان به خواننده می دهد. گفته می گردد هر فردی که چنین کتابی را بخواند؛ باید جسم و روح اش را به شیطان تقدیم کند.

خوش بختانه، این کتاب در دسترس عموم نیست و بعید است کسی بتواند پیدایش کند. می گویند واتیکان این کتاب را در بایگانی مخفی خود نگهداری می نماید.

دست نوشته های وُینیخ (Voynich Manuscript)

این کتاب در اوایل قرن پانزدهم میلادی نوشته شده است. کتاب مرموزی است چون سراسر با رمز و زبانی عجیب و غریب نوشته شده که خواندنش برای مردم عادی غیرممکن است.

در میان رمزنگاران به کتاب قله اورست معروف است. در بخش هایی از کتاب تصاویر ترسناکی هست که دیدن شان برای قبض روح انسان کافی است.

داستان این کتاب هم مرموز است. آقای جورج بارِش (Georg Baresch) مالک این کتاب است ولی هرگز نمی داند چگونه وارد کتابخانه اش شده است و نویسنده آن کیست. یک روز به طور ناگهانی این کتاب را در قفسه کتاب هایش می بیند و پس از او هم میان چند امپراتور و اشراف زاده دست به دست می گردد.

بعضی شایعات می گویند این دست نوشته ها توسط موجودات فضایی و بیگانه ها به زمین آورده شده و نفرین مرگ باری در انتظار فرد یا افرادی است که نوشته های آن را رمزگشایی کند.

اینها تنها کتاب های نفرین شده دنیا نیستند و هنوز چند کتاب نفرین شده دیگر هم داریم. اینکه چقدر به این گفته ها و خطرات خواندن این کتاب ها اعتقاد دارید؛ به خودتان مربوط می گردد ولی پیشنهاد ما این است که در دنیا اینقدر کتاب های خوب برای خواندن هست که نیازی نباشد حتی لحظه ای به فکر خواندن کتاب های بالا باشید.

منبع

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86377

به "5 کتاب نفرین شده که خطر خواندن شان بر عهده خودتان است!" امتیاز دهید

2 کاربر به "5 کتاب نفرین شده که خطر خواندن شان بر عهده خودتان است!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کتاب نفرین شده که خطر خواندن شان بر عهده خودتان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید