5 کارت شبکه PCI بی سیم برتر برای کامپیوتر و لپ تاپ

به گزارش مجله سرگرمی، اگرچه این روزها همه لپ تاپ ها و کامپیوترهای پی سی از ابتدا دارای کارت شبکه بی سیم هستند ولی باز ممکن است احتیاج پیدا کنید یک کارت شبکه PCI برای سیستم خود بخرید.

5 کارت شبکه PCI بی سیم برتر برای کامپیوتر و لپ تاپ

دلایل این کار متعدد و متنوع است. مثلا، پی سی شما یک کارت شبکه تک بانده 802.11n دارد و شما می خواهید یک وای فای دو بانده سریع ترین و قوی تری داشته باشید. احتمال دیگر این است که کارت شبکه بی سیم PCI شما روی لپ تاپ یا کامپیوتر خراب گردد؛ بسوزد یا نیم سوز گردد و تعمیرگاه به شما گزارش دهد که باید یک کارت شبکه وای فای جدید بخرید.

ارتقای کارت شبکه وای فای در پی سی و لپ تاپ یکی از اصلی ترین دلایل خرید این تجهیزات است. گاهی اوقات هم خودتان می خواهید یک پی سی گیمینگ برای خودتان ببندید و دنبال بهترین کارت شبکه اترنت و بی سیم در بازار می گشت.

به هر حال، در نقطه ای هستیم که می خواهیم یک کارت شبکه بی سیم برای پی سی یا لپ تاپ خود خریداری کنیم. بیایید ابتدا نسل های وای فای در سال 2021 را آنالیز کنیم تا ببینیم به روزترین استاندارد و کارت شبکه وای فای کدام است؟

در سال 2021، آخرین استاندارد وای فای Wi-Fi 6E است که البته هنوز برای آن کارت شبکه PCI یا حتی دانگل USB به قدر کافی وارد بازار نشده است و عملا خرید آن غیرممکن است. روترها و دستگاه های وای فای هم هنوز به این نسل ارتقا پیدا نکردند.

استاندارد بعدی که در سال 2020 محبوب و پرفروش و پرطرفدار شد؛ وای فای 6 یا همان 802.11ax است که الان جریان اصلی بازار در کشورهای پیشرفته است. برای این نسل از وای فای، مودم، روتر، گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت، پی سی، کارت شبکه PCI و دانگل USB به وفور یافت می گردد ولی متاسفانه کمتر وارد ایران می شوند. اگر بخواهید یک کارت شبکه PCI وای فای 6 پیدا کنید؛ باید کل بازار را بگشت و احتمالا سراغ فروشگاه هایی بروید که خاص فروش هستند.

پس از وای فای 6، باید سراغ وای فای 5 (استاندارد 802.11ac) برویم که تقریبا در جهان دارد منسوخ می گردد ولی در ایران تازه محبوب شده و همه دنبال رفتن به سوی آن هستند. به همین دلیل هم در بازار انواع کارت شبکه و دانگل 802.11ac یافت می گردد.

اگر یک کاربر عمومی باشید؛ احتمالا باید یک کارت شبکه PCI از نسل وای فای 5 انتخاب کنید. گیمرها و مالتی مدیاکارها هم می توانند مدل های رده بالای این کارت شبکه ها را انتخاب و خریداری نمایند.

استاندارد 802.11n هم که اگرچه هنوز در ایران زنده است و به قدرت و قوت به کارش ادامه می دهد؛ چون مردم توانایی ارتقای نسل وای فای خود را ندارند یا توانایی خرید یک مودم دو بانده را از دست دادند؛ اما در جهان دیگر کسی سراغ اش را نمی گیرد. برای ترافیک اینترنت امروزی، کارت شبکه 802.11n تک بانده مرده است.

نکات مهم خرید کارت شبکه PCI بی سیم

اولین نکته مهم، استاندارد کارت شبکه بی سیم است که در بالا مفصل درباره اش صحبت کردیم. بهتر است این روزها یک کارت شبکه بی سیم از نسل وای فای 5 و وای فای 6 خریداری کنید.

نکته دوم سرعت یک کارت شبکه است. شما می توانید کارت شبکه ای از رده AC750 یا AC1200 یا AC1300 یا AC1700 یا AC1900 و حتی بالاتر خریداری کنید. مسلما هر چقدر سرعت کارت شبکه بیشتر گردد؛ قیمت آن بالاتر خواهد رفت ولی نرخ انتقال داده های شما با روتر یا مودم هم افزایش پیدا می نماید. شاید یک کاربر معمولی با کارت شبکه AC1200 کارش راه بیفتد ولی قطعا یک گیمر به کارت شبکه AC1900 و بالاتر احتیاج پیدا خواهد نمود.

تعداد آنتن های کارت شبکه بی سیم نیز اهمیت دارد. کارت شبکه های PCI حداقل دو آنتن و معمولا سه آنتنه هستند. البته، کارت شبکه هایی با 4 آنتن مانند ایسوس PCE-AC88 هم داریم. آنتن کارت شبکه می تواند جداشدنی یا جدانشدنی باشد. می تواند مستقیما به کارت شبکه وصل گردد یا اینکه از یک پایه برخوردار بوده و با کابل مخصوص آنتن به پشت کیس وصل گردد.

نکته دیگر اینکه شما می توانید یک کارت شبکه اترنت و بی سیم با هم خریداری کنید. گزینه های پیشرفته تر می توانند دارای کلیدهای روشن/خاموش وای فای، کلید ریست، کلید پاور و WPS هم باشند؛ دقیقا مانند یک مودم یا روتر بی سیم!

بحث پشتیبانی از سیستم عامل ها دیگر کم رنگ شده است؛ چون این روزها غالب کارت های شبکه از انواع نسخه های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می نمایند.

معرفی 5 کارت شبکه PCI بی سیم پر فروش

با این سخنان، می خواهیم سراغ معرفی 5 کارت شبکه PCI پرفروش بازار ایران برویم. 4 کارت شبکه برای پی سی و 1 کارت شبکه برای لپ تاپ معرفی می کنیم. باز 4 کارت شبکه از نسل وای فای 5 یا 802.11ac و به ناچار یک کارت شبکه از نسل 802.11n معرفی خواهیم کرد؛ چون باور داریم شاید کاربرانی باشند که توانایی خرید کارت شبکه بی سیم دو بانده را نداشته باشند.

ایسوس PCE-AC88

قیمت: حدودا 2.300 میلیون تومان

سری کارت های شبکه بی سیم PCI ایسوس، بهترین مدل های بازار هستند. متاسفانه دو سالی می گردد این کارت های شبکه در ایران یافت نمی شوند وگرنه برای کاربران گیمر، مالتی مدیا، فراوری محتوا و ویرایش فیلم بهترین گزینه هستند.

سرآمد این کارت های شبکه PCE-AC88 است که در رده AC3100 بوده و از 4 آنتن خارجی برخودار است که می توانند مستقیما به کارت شبکه وصل شوند یا به وسیله یک پایه و کابل ها در ارتباط باشند.

جایگزین این کارت شبکه می تواند PCE-AC56 و PCE-AC68 باشد که باز جزو قوی ترین کارت های شبکه PCI هستند.

تی پی لینک Archer T9E

قیمت: 1.840 میلیون تومان

برند تی پی لینک هم چند مدل کارت شبکه بی سیم با اسلات PCI دارد. می توانیم به دو مدل برتر Archer T9E با سرعت AC1900 و Archer T6E با سرعت AC1300 اشاره کنیم.

مدل Archer T9E پرچم دارترین کارت شبکه تی پی لینک در وای فای 5 است و از سه آنتن خارجی سود می برد. مدل Archer T6E دارای دو آنتن خارجی و مقداری ضعیف تر است. این آنتن ها قابل جدا شدن هستند.

این دو کارت شبکه با کمی اغماض برای کاربران گیمر و فراوری محتوا مناسب بوده و برای یک کاربر عمومی گزینه عالی و فراتر از انتظار محسوب می شوند.

دی لینک DWA-582

قیمت: 888 هزار تومان

یک کارت شبکه بی سیم دو بانده در رده AC1200 است. بهترین گزینه برای کاربران خانگی و عمومی تا روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 867 مگابیتی داشته باشند.

کارت شبکه ساده و جمع وجوری با آنتن خارجی جداشدنی است. قیمت نسبتا معقول و خوب آن هم باعث می گردد بیشتر در کانون توجه کاربران عمومی قرار بگیرد.

تی پی لینک TL-WN881ND

قیمت: 389 هزار تومان

ما خرید یک کارت شبکه بی سیم تک بانده 802.11n را در سال 2021 توصیه نمی کنیم ولی اگر مودم یا روتر شما هنوز وای فای تک بانده سری N دارد یا سیستم شما از کارت شبکه دو بانده 802.11ac پشتیبانی نمی نماید و یا نمی توانید هزینه زیادی برای خرید یک کارت شبکه به روز بکنید؛ خرید این مدل کارت شبکه PCI بی سیم تی پی لینک را پیشنهاد می کنیم.

یک کارت شبکه N300 با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه روی فرکانش 2.4 گیگاهرتز و دو آنتن خارجی جداشدنی. تقریبا همه کاربران از این کارت شبکه در زمان خودش راضی و خوشنود بودند و یک وای فای قوی برای پی سی شما راه اندازی می نماید.

در این رده، کارت های شبکه زیادی در بازار یافت می گردد. خود شرکت تی پی لینک چندین مدل دیگر کارت شبکه بی سیم PCI سری N300 دارد.

کارت شبکه بی سیم لپ تاپ AC-3160

قیمت: 499 هزار تومان

در پایان، یک کارت شبکه بی سیم هم برای لپ تاپ ها معرفی کنیم. این کارت شبکه از رده AC750 است که روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 433 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت را به نمایش می گذارد.

خیلی به ندرت پیش می آید که کاربری احتیاج به خرید کارت شبکه بی سیم برای لپ تاپ داشته باشد و بیشتر این دستگاه ها به وای فای دو بانده امروزی مجهز هستند.

در حالی که بیشتر کارت شبکه های Mini PCI بازار برای وای فای تک بانده هستند ولی مدل AC-3160 از دو باند رادیویی وای فای پشتیبانی می نماید تا قدرت و انعطاف پذیری بیشتری به کاربر در اتصال به هر باند رادیویی بدهد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: شبکه چی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143735

به "5 کارت شبکه PCI بی سیم برتر برای کامپیوتر و لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کارت شبکه PCI بی سیم برتر برای کامپیوتر و لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید