طرفدار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!

به گزارش مجله سرگرمی، احتمالا در روزهای نیمه دهه 1970 که استیو جابز و استیو وزنیاک تصمیم گرفتند تا شرکت کامپیوتری اپل را تاسیس کنند هرگز تصور نمی کردند که نتیجه تلاش های شبانه روزی آن ها بزرگترین شرکت کامپیوتری تاریخ را به جهانی فناوری معرفی می کند. شرکت اپل که به صورت رسمی در تاریخ 1 آوریل 1976 تاسیس شده حالا باارزش ترین شرکت در اقتصاد جهان لقب می گیرد و با ارزشی بیشتر از 274 میلیارد دلار پیروز شده فراتر از 147هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کند. اپل 510 فروشگاه رسمی کشورهای مختلف جهان احداث کرده و به بیشتر از ده میلیون خرده فروش در سراسر کره خاکی جنس می فروشد.

طرفدار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!

شرکت اپل یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی فعالیت می کند اما در کنار محصولات سخت افزاری به توسعه نرم افزارهای رایانه ای هم مشغول است و البته ارائه دهنده خدمات آنلاین هم لقب می گیرد. اپل در دهه هفتاد میلادی و با معرفی رایانه های اپل یک، اپل دو و اپل سه مطرح شد و پس از آن با معرفی کامپیوترهای مکینتاش معروفیت بسیار زیادی پیدا کرد. از محصولات سخت افزاری اپل باید به تبلت های آی پد، کامپیوترهای خانگی آی مک، لپتاپ های مک بوک، تلفن های هوشمند آیفون و ساعت های هوشمند اپل واچ اشاره کرد.

اما محصولات اپل بیشتر از آن که به کیفیت مثال زدنی و طراحی خاصشان مشهور باشند به قیمت بی نهایت گرانشان معروفیت دارند. برای بسیاری از مردم در کشورهای پیشرفته ای مثل ایالات متحده و کانادا هم خرید محصولات اپل معمولا توجیه اقتصادی ندارد و افرادی که انتظار زیادی از تلفن هوشمند خود ندارند، تصمیم می گیرند به جای خرید یک آیفون بسیار گران قیمت به سراغ محصولات ارزان تر اندرویدی رفته و سرمایه خود را حفظ کنند. با این حال قیمت بالای محصولات اپل تنها بخش هزینه بر ماجرا نیست و برای خرید محصولات جانبی محصولات اپل هم به سرمایه بسیار زیادی نیاز است. آیا خرید محصولات اپل واقعا منطقی به نظر می رسد؟

هزینه هایی که هدر می شوند

از تلفن هوشمند تا لپتاپ و حتی تبلت و ساعت هوشمند؛ هر محصول الکترونیکی ای که تصمیم بگیرید نوعی از آن را خریداری کنید قطعا محصولاتی از سوی اپل در بازار عرضه شده اند. اما مشکل اساسی آن است که در محدوده قیمتی محصولاتی از سوی رقبای اپل وجود دارند که با قیمتی بسیار پایین تر از محصولات این شرکت آمریکایی پیروز شده اند کیفیتی مشابه و قابل قبول را ارائه دهند. برای افرادی که روی برندهای خاص تعصبی ندارند، خرید محصولات اپل منطقی به نظر نمی رسد. از سوی دیگر حتی برای افرادی که مدیریت کارهایشان را به نحوه انجام آن ترجیح می دهند، خرید محصولات اپل چیزی جز هدردادن پول نیست.

برای مثال و براساس قیمت های بازار ایران، لپتاپ هایی که در رنج 50 میلیون تومان به فروش می رسند تقریبا سخت افزاری مشابه به لپتاپ های 70 میلیونی اپل دارند. در بازار تلفن های هوشمند این شکاف عمیق تر می شود و می توانید با رقمی حدود 20 میلیون تومان تلفن های هوشمند قدرتمندی خریداری کنید که در برخی از جزییات عملکرد بهتری از آیفون های 40 میلیون تومانی اپل دارند. در بازار تبلت ها اما شرایط اندکی فرق دارد و محصولاتی از برند مایکروسافت وجود دارند که هم از نظر امکانات و هم از کارایی از تبلت های اپل مجذوب کننده تر هستند. با این حال در محدوده 50 میلیون تومان و حتی ارزان تر هم تبلت های دیگری وجود دارند که امکانات بیشتری از آیپدهای اپل دارند.

برای خرید همه محصولات اپل به چه میزان سرمایه نیاز است؟

اگرچه خرید محصولات اپل از نظر اقتصادی توجیح ندارد اما همیشه افرادی هستند که منطق دخل و خرج را فراموش می کنند و تصمیم می گیرند هزینه های بی رویه را آغاز کنند. اگر فکر می کنید توانایی پرداخت همه هزینه های مرتبط با محصولات اپل را دارید پس باید از همین حالا یک چمدان اسکناس آماده کنید. چراکه خرید محصولات اصلی و جانبی اپل به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارد.

برای خرید جدیدترین و قدرتمندترین آیفون حال حاضر بازار که آیفون 12 پرو مکس نامیده شده به همراه بیمه اپل شارژ و قاب مگسیف باید حدود 1700 دلار هزینه کنید. از قلم نیاندازید که مدل های لوکس و متفاوت اپل هم در بازار وجود دارند که بدنه ای پوشیده شده از طلا یا الماس دارند که قیمت بسیار بالاتری را یدک می کشند. اما گرانترین مدل از آیفون که از طریق اپل عرضه شده حدود 2هزار دلار قیمت گذاری شده است.

اگر در کنار تلفن هوشمند آیفون خود به یک ساعت هوشمند از اپل نیاز دارید باید به اپل واچ فکر کنید. ساعت های هوشمند اپل به صورت کلی نسبت به رقبای شناخته شده در بازار گران تر هستند اما گران ترین اپل واچی که اپل هم اکنون در اختیار مشتریان خودش قرار داده در حقیقت مدل 44 میلی متری با جنس بدنه استیل نقره ای است که با بند چرمی مشکی هم مزین شده و اگر خواهان بیمه اختصاصی اپل روی این ساعت هوشمند هم باشید، هزینه پرداختی شما به رقمی حدود 1650 دلار می رسد. از قلم نیاندازید که در دنیای اپل واچ هم نمونه های گران قیمتی وجود دارد که خارج از کارخانه اپل ساخته شده اند.

آی مک یکی دیگر از محصولات اپل است که معمولا هزینه بالایی روی دست مشتریانی می گذارد که خواهان خرید یک کامپیوتر خانگی قدرتمند هستند. اگرچه محصولات آی مکی که اپل در حال حاضر در بازار عرضه کرده از 6هزار دلار آغاز می شوند اما برای خرید قدرتمندترین و بهترین کامپیوتر خانگی در حال حاضر اپل باید 62هزار دلار هزینه کنید! این کامپیوتر خانگی به یک پردازنده 28 هسته ای اینتل Xeon مجهز شده و 1.5 ترابایت حافظه رم دارد. شاید جالب باشد بدانید که اپل برای قدرتمندترین آی مک حال حاضر بازار حافه ای 8 ترابایتی در نظر گرفته و نمایشگر 32 اینچی آن از فناوری Pro Display XDR صفحه نمایش های ویژه رتینا با رزولوشنی 6 برابر HD بهره می برد.

لپتاپ های اپل هم معمولا قیمت بالایی دارند. این لپتاپ ها که با نام مکبوک شناخته می شوند طراحی مجذوب کننده و صفحه نمایش های خیره کننده ای را یدک می کشند اما برای خرید بهترین مکبوک موجود در بازار هم به سرمایه هنگفتی نیاز دارید. مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده 8 هسته ای نسل نهم اینتل Core i9 و حافظه رم 64گیگابایت به همراه لوازم جانبی اختصاصی مانند موشواره انحصاری اپل و کیف چرمی شخصی بیشتر از 9هزار دلار هزینه به همراه دارد.

در این زمینه بخوانید:

سلامتی صفحه تلفن هوشمند خود را با این اپلیکیشن ها آزمایش کنید

ترفندهای جالب اینستاگرام که از آن ها بی خبر هستید

بهترین اپلیکیشن ها برای برنامه ریزی روزانه که زندگی شما را منظم تر می کنند

اما هزینه ای که برای گران ترین مکبوک اپل باید انجام دهید در مقایسه با پولی که برای خرید بهترین آیپد بازار نیاز دارید، منطقی به نظر می رسد. چراکه خرید گران ترین مدل آیپد یا تبلت اپل که آیپد پرو 12.9 اینچی لقب می گیرد با حافظه داخلی 1 ترابایت در کنار نسل دوم قلم اپل و کیبورد اختصاصی اپل با همراهی پایه، قاب و کیف و بیمه اختصاصی اپل حدود 2600 دلار پول نیاز دارد.

اگر تصمیم گرفتید در کنار همه محصولات اپل که تا این لحظه حدود هشتاد هزار دلار سرمایه نیاز دارند یک هندزفری اپل هم خریداری کنید، به سرمایه بیشتری نیاز دارید. بهترین هندزفری این روزهای اپل مدل ایرپادز پرو لقب می گیرد که قابلیت های ویژه ای مانند حذف نویز و صداهای پیرامون را تدارک دیده است. اما جالب ترین ویژگی ایرپادز پرو قابلیتی است که به کاربر اجازه می دهد به صورت همزمان به آهنگ موردعلاقه اش و صداهای محیط اطراف گوش کند. هندفون رو گوشی اپل هم از مدتی پیش با نام ایرپادز مکس در دسترس واقع شده است. هزینه خرید این دو محصول روی هم نزدیک به 1100 دلار می شود.

آیا خرید محصولات اپل واقعا منطقی است؟

نباید فراموش کرد که قیمت های نجومی که در بالا به آن ها اشاره شد برای گران ترین، بهترین و قدرتمندترین محصولات اپل تعیین شده و محصولات دیگری از اپل هم در بازار وجود دارند که قیمت بسیار پایین تری دارند. اما به صورت کلی برچسب قیمت محصولات اپل در مقایسه با سایر رقبا اعداد بالاتری را نمایش می دهد. اعدادی که بخش عظیمی از آن توجیح اقتصادی ندارد و تنها به دلیل برند و هویت شرکت اپل از سوی دریافت می شود. بنابراین اگر واقعا نیازی به محصولات اپل ندارید (گروهی از کاربران حرفه ای به دلیل امکانات ویژه محصولات اپل به آن ها پناه می برند) شاید خرید آی مک، مکبوک، آیفون و حتی آیپد منطقی نباشد.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160403

به "طرفدار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفدار محصولات اپل هستید؟ یک چمدان اسکناس آماده کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید