10 حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا

به گزارش مجله سرگرمی، حقایقی جالب درباره لوفتهانزا

لوفتهانزا ایرلاینی پیشرو، دنیای و حامل پرچم آلمان است. لوفتهانزا یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا است و به سراسر دنیا پرواز دارد. این ایرلاین همچنین بزرگترین ایرلاین آلمان و دومین ایرلاین بزرگ اروپا است. بعضی از مقرهای اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه فرانکفورت و مونیخ می باشد. لوفت هانزا هواپیماهای خود را از بوئینگ و ایرباس خریداری می نماید و بزرگترین هواپیماها را برای پروازهایی به مقصد شمال امریکا، آسیا و آفریقا در اختیار دارد.

10 حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا

حقایق جالبی درباره لوفتهانزا وجود دارد که شاید شما نیز علاقه مند به خواندن آن ها باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

1. لوفتهانزا بزرگترین ایرلاین اروپا است.

لوفتهانزا با ترکیب با شرکت های تابعه سوئیس ایرلاین و اتریش ایرلاین یا همان جرمن وینگز، هم از نظر تعداد مسافرین و هم با 656 هواپیما در ناوگان خود، به بزرگترین ایرلاین در اروپا تبدیل شده است. لوفت هانزا به تنهایی 267 هواپیما را به نام خود ثبت نموده است.

لوفتهانزا را می توان از لحاظ اندازه با هواپیمایی امارات مقایسه کرد که با 245 هواپیمای پهن پیکر، یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیا به شمار می رود.

2. طولانی ترین پرواز لوفتهانزا 13 ساعت و 55 دقیقه به طول انجامید.

هر زمان که پرواز LH510 از فرودگاه بین المللی فرانکفورت بلند می گردد، فقط تعداد انگشت شماری از مسافرین می دانند که طولانی ترین پرواز لوفتهانزا در دنیا که به مقصد بوینس آیرس انجام می گردد و حدود 14 ساعت به طول می انجامد، اجرا شده است. دومین پرواز طولانی لوفتهانزا نیز از فرانکفورت به مقصد شرق آسیا و کشور سنگاپور انجام می گردد که حدود 12 ساعت و 15 دقیقه به طول می انجامد. این پرواز با ایرباس A380 صورت می گیرد.

اخیرا بلندترین پرواز دنیا توسط هواپیمایی کانتاس استرالیا و از دالاس به مقصد سیدنی صورت می گیرد. مدت زمان این پرواز 16 ساعت و 55 دقیقه است که توسط ایرباس A380 صورت می گیرد. پرواز QF8 با نام پرواز فوق العاده طولانی شناخته می گردد.

3. لوفتهانزا بزرگترین مجری پروازهای 8-747

جامبو جت سال ها به عنوان بخشی اساسی در ناوگان لوفت هانزا پرواز داشت. پس از آن در سال 1969 جای خود را به هواپیمای بوئینگ داد. ایرباس 8-747 آخرین نسخه ملکه آسمان ها است. و اکنون یکی از بلندترین هواپیماهای دنیا است.

اکثر ایرلاین ها این روزها به هواپیمای ایرباس A380 Super Jumbo اعتماد دارند و 747 ها به آرامی از آسمان محو می شوند. لوفت هانزا تصمیم گرفته است تا 20 برند جدید خریداری کند و به بزرگترین ناوگان 8-747 در دنیا تبدیل گردد. علاوه بر ترابری آلمانی، فقط ایر چاینا و هواپیمایی کره مشتریان جدیدترین ناوگان بوئینگ هستند.

4. لوفتهانزا اولین ایرلاینی بود که اینترنت هنگام پرواز را ارائه داد.

در سال 2004 لوفتهانزا نخستین ایرلاینی بود که در پروازهای بین المللی به مشتریان خود اینترنت هنگام پرواز را ارائه داد. این روزها خیلی عادی است که تغییرات زمین به دنیای سفر هم کشیده گردد.

اما چطور ممکن است که از آسمان ها و از ارتفاع 3000 پایی بتوان با دنیای مجازی ارتباط برقرار کرد؟ در واقع خیلی ساده است. هواپیما سیگنال ها را به ماهواره هایی که در سراسر دنیا می چرخند، می فرستد و ماهواره ها با زمین ارتباط برقرار نموده و ارائه دهنده اینترنت دوباره با هواپیما ارتباط برقرار می نماید. به همین سادگی!

5. لوفتهانزا پروازهای بوئینگ 737 را راه اندازی کرد.

تا زمانی که تمام جزئیات را در این مورد بدانید، ممکن است برایتان بی نظیر به نظر برسد. سری هواپیماهای بوئینگ 737 با بیش از 9000 فروند هواپیما که از سال 1968 ساخته شده اند و بیش از 4000 سفارش، بیشترین فروش هواپیمای مسافربری را در دنیا داشته است.

لوفتهانزا اولین هواپیمای بوئینگ 100-737 خود را در 28 دسامبر 1967 تحویل گرفت، و در 10 فوریه یک سال بعد یعنی سال 1968 به اولین ایرلاین غیر امریکایی تبدیل شد که هواپیمایی جدید از بوئینگ را راه اندازی نموده است.

6. لوفتهانزا مالک بزرگترین ناوگان ایرباس A380 در اروپا است.

این ایرلاین آلمانی صاحب ناوگانی تحسین برانگیز در پروازهای میان قاره ای است. لوفتهانزا پس از بریتیش ایرویز با داشتن 36 فروند بوئینگ 747، دومین مجری این ناوگان محسوب می گردد.

لوفتهانزا با دارا بودن 14 ایرباس A380 بزرگترین ناوگان این ایرباس را در اروپا و بزرگترین ناوگان ایرباس A340 را در دنیا از آن خود نموده است. 509 مسافر می توانند در 4 کلاس پروازی متفاوت بنشینند. این 4 کلاس پروازی شامل 8 جایگاه برای فرست کلاس، 78 جایگاه تخت شو برای مسافرین بیزینس کلاس، و 423 جایگاه برای مسافرین اکونومی کلاس و اکونومی پلاس می باشد. این ایرباس اغلب به عنوان بزرگترین هواپیمای دنیا شناخته می گردد که البته نادرست است. بزرگترین هواپیمای بال ثابت دنیا، هواپیمای اوکراینی An-225 می باشد که با 6 موتور کار می نماید.

7. لوفتهانزا بزرگترین خریدار خاویار در دنیا است.

شاید لوفتهانزا لوکس ترین ایرلاین در دنیا نباشد اما با خرید سالیانه 10 تن خاویار، به نظر می رسد که کاملا هوای مسافرین فرست کلاس و بیزینس کلاس خود را دارد.

پذیرایی این ایرلاین بر عهده LSG Sky Chefs می باشد که بزرگترین کترینگ در ایرلاین های دنیا محسوب می گردد. LSG Sky Chefs با بیش از 320 ایرلاین در سراسر دنیا و 220 فرودگاه همکاری دارد. و با داشتن 210 مرکز خدمات رسانی به مشتریان در 53 کشور، سالیانه 580 میلیون وعده غذایی فراوری می نماید.

8. پروازهای فرودگاه فرانکفورت به مهمترین مقاصد پروازی دنیا است.

فرودگاه بین المللی فرانکفورت، مرکز اصلی پروازهای لوفتهانزا و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا است. مقر بانک مرکزی اروپا و مرکز اقتصادی اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت است.

فرودگاه فرانکفورت به 264 مقصد در 113 کشور از سراسر دنیا پرواز دارد که همین موضوع این فرودگاه را به فرودگاهی با مهمترین مقاصد بین المللی در دنیا تبدیل نموده است.

9. لوفتهانزا حامل قهرمانان جام دنیای

در 14 جولای 2014، پس از اینکه آلمان در فینال رقابت های جام دنیای فوتبال مقابل آرژانتین پیروز میدان شد و جام این بازی ها را از آن خود کرد. بازیکنان تیم ملی آلمان با پرواز لوفت هانزا به برلین بازگشتند. هواپیمایی که حامل این بازیکنان بود به Siegerflieger Fanhansa به معنی هواپیمای برندگان تغییر نام داد.

طی پرواز، خلبان هواپیما، Uwe Strohdeicher، اجازه مخصوص خواست تا بر فراز برلین جایی که 500.000 طرفدار در آن منتظر خوش آمدگویی به بازیکنان بودند، پرواز کند. این پرواز به صورت زنده در تلویزیون آلمان به نمایش در آمد. و توسط میلیون ها آلمانی دیده شد.

10. لوفتهانزا یکی از بنیانگذاران استار الیانس است.

لوفتهانزا نیروی محرکه ای در ایجاد استار الیانس بود. استار الیانس توسط تای ایرویز، ایرکانادا، هواپیمایی های ایالات متحده و هواپیمایی های اسکاندیناوی شکل گرفت و با همراهی 28 ایرلاین دیگر، در نوع خود بزرگترین همبستگی میان ایرلاین ها محسوب می گردد.

رزرو بلیط هواپیمای لوفتهانزا با بهترین قیمت

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40561

به "10 حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید