گوشی ردمی نوت 10 با پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر OLED در TENNA دیده شد

به گزارش مجله سرگرمی، اینطور که به نظر می رسد، گوشی ردمی نوت 10 اولین گوشی از سری ردمی نوت شیائومی خواهد بود که به اینترنت 5G و نمایشگر OLED مجهز می گردد و وب سایت TENNA هم آن را با قابلیت پشتیبانی از معماری NSA و SA و همچنین LTE لیست نموده بود.

گوشی ردمی نوت 10 با پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر OLED در TENNA دیده شد

از دیگر بهبودی های این محصول به نسبت قبل، تغییر از پنل LCD به یک پنل 6.57 اینچی OLED است که وضوح تصویر در آن به 1080 × 2400 پیکسل بر هر اینچ می رسد. همچنین دوربین سلفی درون نمایشگر هم ظاهرا جای خود را به طراحی قطره ای می دهد و سنسوری به عظیمی 16 مگاپیکسل خواهد داشت.

دوربین اصلی روی پنل پشتی 48 مگاپیکسلی است؛ درست مانند آنچه که در ردمی نوت 9 مورد استفاده نهاده شد. با این تفاوت که تنها دو دوربین دیگر آن را همراهی می نمایند. البته نمی دانیم شیائومی دقیقا کدام دوربین را حذف نموده که تعداد آن ها از 4 به 3 رسیده ولی امیدواریم سنسور سنجش عمق باشد.

شیائومی از هدست بی سیم Mi AirDots 2 SE با قیمت فوق العاده رونمایی کرد

به نسبت باتری 5020 میلی آمپر ساعتی ردمی نوت 9، این گوشی از یک باتری کوچک تر با ظرفیت 4420 میلی آمپر ساعت بهره می برد که کمی عجیب است چون این محصول از اینترنت 5G استفاده می نماید و در بدترین حالت باید میزان ظرفیت باتری با هم برابر می بود. حال شاید نمایشگر OLED نقش مهمی در ذخیره انرژی ایفا نماید. حتی میزان سرعت شارژر در ردمی نوت 10 به 22.5 وات می رسد که از نسخه 30 واتی ردمی نوت 9 کم تر است.

اما سوال اینجاست که چه پردازنده ای برای این گوشی در نظر گرفته می گردد تا هم قیمت آن را در راستای سیاست های شیائومی پایین نگه دارد و هم از اینترنت 5G پشتیبانی کند؟ با این سوال، ذهنمان ناخودآگاه سمت مدیاتک راهنمایی می گردد. شرکتی که اخیرا مشغول فراوری پردازنده های ارزان قیمت 5G بوده. البته TENNA هیچ اشاره ای به این مورد نکرد اما تمام شایعات و تیزرها در شبکه اجتماعی ویبو به این نکته اشاره دارند که مدیاتک سازنده پردازنده این گوشی خواهد بود.

در حال حاضر پردازنده ای که می تواند در این محصول بکار رود Dimensity 820 است که به نسبت Helio G85 در ردمی نوت 9 و اسنپدراگون 720G در ردمی نوت 9S و نوت 9 پرو، یک بروزرسانی عظیم محسوب می گردد. هسته های عظیم این پردازنده به فرکانس خیره نماینده 2.6 گیگاهرتز دست پیدا می نمایند. در رابطه با دیگر مشخصات این پردازنده اطلاعات دیگری نداریم اما همینکه فرکانس هسته های قدرتمند آن به چنین مقداری می رسد باید برای تضمین قدرت بالای ردمی نوت 10 کافی باشد. حتی قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K نیز با یاری این چیپست فراهم می گردد؛ ویژگی مهمی که ردمی نوت 9 از آن بی بهره بود.

ردمی K30i 5G برای کاهش هزینه به سنسور 48 مگاپیکسلی به جای 64 مجهز می گردد

گفته می گردد ردمی نوت 10 در مدل های مختلفی با ظرفیت 6/64 و 8/256 گیگابایت رم و حافظه داخلی راهی بازار می گردد که برای هر دوی آن ها درگاه کارت حافظه جانبی جهت افزایش حافظه در نظر گرفته شده. نکته جالب اما اینجاست که از عرضه رسمی ردمی نوت 9 به بازار زمان زیادی نمی گذرد و حتی بعضی از بازارها نتوانستند آن را تهیه نمایند؛ با این حال شیائومی برنامه دارد محصول جدید خود را به زودی روانه بازار کند.

البته محصولات ردمی بهترین زیرمجموعه های شیائومی هستند. مثلا ردمی نوت 8 یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمندی بود که در فصل نخست امسال، پشت سر گلکسی A51 نهاده شد. طبق آمار، تقریبا 30 میلیون واحد از این گوشی در بازه زمانی یاد شده به فروش رسید و به همین خاطر، عرضه زودهنگام گوشی های این سری اصلا به ضرر شیائومی نخواهد بود.

پردازنده Dimensity 820 در تاریخ 18 مه (29 اردیبهشت) رونمایی می گردد و خب بعید هم نیست اگر ببینیم شیائومی در همان حوالی از گوشی جدید خود رونمایی کند.

شیائومی ردمی 9 به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 22 تیر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90807

به "گوشی ردمی نوت 10 با پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر OLED در TENNA دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی ردمی نوت 10 با پشتیبانی از اینترنت 5G و نمایشگر OLED در TENNA دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید