کیوانی: بانوان پینگ پنگ باز با همت بیشتر پیروز می شدند، باید مقدمات کسب سهمیه المپیک فراهم گردد

به گزارش مجله سرگرمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز می گوید اگر بانوان پنگ پنگ باز کوشش بیشتری داشتند در بازی با تیم مالزی برنده می شدند و به جمع 10 تیم برتر آسیا صعود می کردند.

کیوانی: بانوان پینگ پنگ باز با همت بیشتر پیروز می شدند، باید مقدمات کسب سهمیه المپیک فراهم گردد

به گزارش خبرنگاران، بانوان پینگ پنگ باز ایران در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا با یک پله صعود نسبت به دور قبل در صندلی یازدهم آسیا قرار دریافتد. آنها در بخش انفرادی هم برابر رقبای خود به میدان رفتند که در انتها دور اول شیما صفایی و فاطمه جاقتصادی فر مقابل حریفان خود شکست خوردند و حذف شدند، ندا شهسواری و مهشید صامت هم پس از صعود به دور دوم با شکست برابر رقبای خود حذف شدند. این نتایج نشان می دهد که پینگ پنگ بانوان ایران احتیاج به برنامه های قوی تر و حمایت جدی تری دارد تا امکان صعود به سطوح بالاتری از آسیا را داشته باشد. هر چند برترین پینگ پنگ بازان دنیا در آسیا حضور دارند و رسیدن به سطح آنها دور از انتظار است اما با برنامه های دقیق تر می توان انتظار داشت که نسبت به صندلی فعلی خود چند پله صعود داشته باشند.

فاطمه کیوانی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در خصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به خبرنگاران گفت: تیم ایران نسبت به دور قبل مسابقات قهرمانی آسیا چین، یک پله صعود کرد اما اگر بازیکنان در بازی با مالزی همت بیشتری داشتند، برنده می شدند و به جمع 10 تیم برتر صعود می کردند چون مالزی در دسته سوم دنیا بود که سال 2018 به دسته دوم وارد شد. البته بازیکنان تیم ما کوشش شان را کردند.

او در این مورد اضافه کرد: نتایج نشان دهنده این بود که باید تمرینات بازیکنان را بیشتر کنیم، برنامه های مدون تری داشته باشیم، اردوی تیم قطع نشود و از متخصصان داخلی یا خارجی در این رشته استفاده کنیم. بازیکنان مان واقعا پتانسل و انگیزه بالایی دارند و فقط باید راهنمایی و رهبری شان در تمرینات و مسابقات تخصصی تر باشد تا حداقل تیم هایی چون مالزی را ببرند.

کیوانی مسابقات آسیایی را رویدادی تدارکاتی برای مسابقات دنیای و کسب سهمیه المپیک دانست و گفت: قرار دریافت در جمع چهار تیم برتر آسیا برایمان سخت است چون شرایط مان با این تیم ها متفاوتی است اما می توان مسابقات آسیایی را به عنوان بازی تدارکاتی برای رویدادهای مهم قهرمانی دنیای و کسب سهمیه المپیک در نظر گرفت. مسابقات کسب سهمیه المپیک منطقه ای است و شش سهمیه آسیا را به این گونه توزیع می نمایند که هر سهمیه به یک منطقه اختصاص پیدا می نماید و سهمیه ششم هم برای ورزشکاری است که بهترین رنکینگ ماه می را داشته باشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که امکان جذب مربی خاجی دارید؟ بیان نمود: به دلیل مسائل اقتصادی و تورمی که در برنامه ارزی کشور پیش آمده است، جذب مربی خارجی سخت است اما از زمانی که سرمربی بودم، قصد داشتیم یک سرمربی خارجی جذب کنیم تا بازیکنان را راهنمایی کند چون تیم به لیدری قوی تر احتیاج دارد. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و اسپانسرها بتوانیم این کار را انجام دهیم.

او در خصوص داشتن اردوی مداوم و تاثیر آن در پیشرفت بازیکنان گفت: اردوهای مستمر این نیست که سه ماه مانده تا مسابقات سه اردوی 25 روزه بگذاریم بلکه بازیکنان باید کل سال در اردو باشند و هر 15 روز یک بار پنج روز استراحت نمایند. کشورهای چین و آلمان این روند را پیش می برند اما در ایران به دلیل بودجه، ایاب و ذهاب و مدرسه بازیکنان اردوها اینگونه نیست و به همین دلیل اردوهای مقطعی است و بعد از آن رها می شوند

کیوانی در انتها گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی دنیا فروردین 1399 برگزار می شوند و باید از الان مقدمات کار را فراهم کرد به گونه ای که بازیکنان بعد از بازگشت از اندونزی و چند روز ریکاوری دوباره به اردو برگردند اما قطعا در اردویشان وقفه می افتد. هرچند در شهرهایشان تمرین می نمایند اما کار کردن در اردوی ملی و زیر نظر مربی تیم ملی متفاوت است.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46335

به "کیوانی: بانوان پینگ پنگ باز با همت بیشتر پیروز می شدند، باید مقدمات کسب سهمیه المپیک فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیوانی: بانوان پینگ پنگ باز با همت بیشتر پیروز می شدند، باید مقدمات کسب سهمیه المپیک فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید