کم خونی عامل کاهش یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان
به گزارش مجله سرگرمی، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی در دانش آموزان از عوارض کم خونی است.
نسرین علیزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: سال جاری نیز چون سال های گذشته طرح مکمل کمک با قرص ویتامین D و آهن در 100 درصد مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم استان اجرا می گردد.
وی ادامه داد: طرح مکمل کمک ویتامین D در 90 درصد مدارس پسرانه متوسطه اول و دوم نیز اجرا می گردد.
مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: در طرح مکمل کمک قرص آهن به مدت 16 هفته(هفته ای یک عدد قرص آهن 60 میلی گرمی فروس فومارات یا فرفولیک) و ویتامین D به صورت یک عدد قرص مگادوز 50 هزار واحدی به مدت 9 ماه سال تحصیلی توزیع می گردد.
این مسئول اضافه کرد: قرار دریافت در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته ای دوبار به مدت 20 دقیقه هم چنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه ها می تواند در جبران کمبودهای ویتامین D موثرباشد.
این مسئول احساس خستگی، بی حوصلگی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی را از مهم ترین عوارض کم خونی در گروه های مختلف تحصیلی برشمرد و اعلام کرد: دانش آموزان احتیاج دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی سالم قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری ایسناdorezamin.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری
namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت