وجود تقلبات غذایی در کشور، آنالیز سلامت روغن و آبلیمو

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین وطن پور، در شرح امضای تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه واخنینگن هلند، گفت: یکی از اتفاقات مهم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه واخنینگن هلند بود. این دانشگاه یکی از دانشگاه هایی است که دانش و اطلاعات لازم را برای بررسی سموم در مواد غذایی دارد.

وجود تقلبات غذایی در کشور، آنالیز سلامت روغن و آبلیمو

وی با اشاره به قرارگیری کشور ما در معرض آلودگی های متعدد غذایی، اضافه نمود: کشور ما در یک موقعیتی قرار گرفته که درواقع ممکن است آلودگی های غذایی فوق العاده زیادی داشته باشیم، به همین دلیل ما در این خصوص احتیاج به تکنولوژی های پیشرفته و به روز داریم تا بتوانیم باقیمانده سموم و یا حتی تکنولوژی های جدید مثل تغییرات ژنی که در مواد گیاهی یا حیوانی اتفاق می افتد را رصد کنیم و نسبت به سلامتی آنها مطمئن شویم.

مدیر کل گروه دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با ذکر تقلبات انجام شده در برخی مواد غذایی درکشور، توضیح داد: ما در وزارت بهداشت، گزارش های بسیاری از آلودگی مواد غذایی و تقلبات داریم که از آن جمله می توان به روغن و آبلیمو اشاره نمود که همواره مورد بحث بوده است و در این خصوص باید مردم را از سلامت آنها مطمئن کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه تفاهم نامه ای را با دانشمندان دانشگاه واخنینگن هلند که گروه بسیار قوی و متعلق به اتحادیه اروپا هستند، منعقد نموده است که امیدواریم درآینده بتوانیم شاهد توسعه این فرایندها در کشور باشیم.

وطن پور درادامه با تاکید بر شناسایی سریع سموم با بهره گیری از تکنولوژی دانشگاه هلند؛ گفت: بیشترین موارد مشاهده گردیده سموم در صیفی جات، مواد غیر صیفی، مواد تولید گردیده است. همچنین بسیاری از سموم را می توان از روی لبنیات، گوشت ماهی، گوشت مرغ، ردیابی و پیگیری کرد. ما ممکن است بتوانیم یک سم را در گوشت شناسایی کنیم، ولی با تکنولوژی که امروز تفاهم نامه آن امضا شد، می توانیم چندین سم را بطور همزمان و به سرعت شناسایی کنیم.

مدیر کل گروه دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درپایان با تاکید بر کنترل و تنظیم مصرف روغن پالم در کشور، اضافه نمود: روغن پالم بعنوان یک روغن گیاهی در کل دنیا در فراورده های مختلف لبنی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی باید حد آنرا رعایت کنیم و بیش از حد نمی توانیم از آن استفاده کنیم. و در کشور ما سازمان غذا و دارو، مسئولیت کنترل و تنظیم مصرف روغن پالم را در فراورده ها دارد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1253

به "وجود تقلبات غذایی در کشور، آنالیز سلامت روغن و آبلیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود تقلبات غذایی در کشور، آنالیز سلامت روغن و آبلیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید