کل جمعیت این شهر در یک آپارتمان زندگی می کند!

به گزارش مجله سرگرمی، شهر ویتر آلاسکا

شهر ویتر آلاسکا شهر کوچکی که در غرب پرنس ویلیام سوند قرار گرفته است و در میان کوهستان های دیدنی احاطه شده است. ویتر شهری است که همه ساکنانش در یک آپارتمان مستقر هستند! اما چطور چنین چیزی ممکن است و چرا آن ها انتخاب کرده اند که به این شکل زندگی کنند؟ برای دانستن حقایق جالبی از این شهر با خبرنگاران همراه شوید.

کل جمعیت این شهر در یک آپارتمان زندگی می کند!

شهری که به خاطر طبیعت زیبا و حیات وحش بی عیب و نقصی که دارد، هم در بین عکاسان، هم طبیعت دوستان و هم شکارچیان از محبوبیت بالایی برخوردار است و نام آن شهر ویتر آلاسکا است. در گوشه ای از این شهر ساختمانی 14 طبقه وجود دارند که به آن برج Begich می گویند و بیشتر شبیه به یک هتل نه چندان جدید است. جالب است بدانید که همه ساکنان ویتر در این ساختمان ساکن هستند! یکی از نویسنده هایی که به ویتر در آلاسکا سفر کرده است و از این خانه دیدن کرده است در این باره می نویسد: بار اولی که به داخل این برج قدم گذاشتم، احساس کردم در راهروی مدرسه ام هستم. اداره پست دقیقا در ورودی ساختمان است و اداره پلیس هم در پایین هال قرار گرفته است.

راستا دسترسی شهر ویتر برای خود کانادایی ها هم خیلی راحت نیست و هنوز هم درست شبیه به یک شهر افسانه ای دور از دسترس است.

چرا ساکنان شهر ویتر آلاسکا در یک ساختمان زندگی می کنند؟

جواب این سوال در زمستان است. در فصل زمستان بادهایی با سرعت بسیار زیاد و بسیار خشن می وزد و به همین خاطر است که مردم این شهر هر آن چه که هست را در زیر یک سقف دارند. از اداره پست گرفته تا اداره پلیس، سوپر مارکت، فروشگاه زنجیره ای، مطب دکتر و هر چیز دیگری که فکرش را کنید همه و همه در این ساختمان وجود دارد.

یکی از گردشگرانی که به این شهر رفته است در این باره می گوید که همه ساکنان این خانه، در خانه شان دوربین شکاری دارند… جالب است بدانید که آن ها با این عینک ها می توانند جست و خیز وال ها را تماشا کنند! و این یکی از دلایلی است که مردم ویتر عاشق شهرشان هستند و دوست ندارند آن جا را ترک کنند: یعنی طبیعت وحشی. وقتی هم که به سوپر مارکت شهر در این ساختمان بروید می بینید که آنقدرها شلوغ نیست.

برای بیشتر ساکنان ویتر مهم است که آن ها امنیت، آرامش، محیط و اتمسفر خوبی را این جا دارند و از طرف دیگر هم طبیعت این جا خارق العاده است و از هیاهوی شهرهای دیگر به دور است.

یکی از معلم هایی که در این شهر زندگی می کند درباره ویتر می گوید: به نظر من همه چیز در ویتر کاملا عادی و نرمال است و من آن را خانه واقعی خود می دانم. در ویتر شما همه را می شناسید و در یک عبارت، ویتر یک جامعه کوچک در زیر یک سقف است. بعضی از مردم به خاطر همین ارتباطات بالا و نزدیکی ای که در ویتر وجود دارد عاشق آن شده اند. یکی دیگر از مواردی که شهر ویتر آلاسکا را بسیار منحصر بفرد می کند چشم اندازی است که از آن می توانید داشته باشید. تصور کنید که شهر با کوه های عظیمی احاطه شده است و همیشه در اطراف آن مه نسبتا غلیظی وجود دارد و مردم شهر هر روز با دیدن این صحنه ها از خواب بیدار می شوند… باور نکردنی است.

حقایق جالب از شهر ویتر آلاسکا

  • ویتر غربی ترین شهر ایالات متحده است، این شهر هر ساله 19.8 اینچ باران و 249 اینچ برف دریافت می کند.
  • نام شهر ویتر از نام نویسنده ای آمریکایی به نام جان گرین لیف ویتر برداشته شده است. از بین سال های 1807 تا 1892 زندگی می کرده است و به خاطر نوشته های ضد برده داری اش مشهور بود.
  • شهر ویتر در طول جنگ جهانی دوم گسترده تر شد و در واقع ایالات متحده نیروهای نظامی اش را در این منطقه مستقر کرد.
  • تقریبا آخرین آمارگیری ای که از شهر ویتر آلاسکا گرفته شده است در سال 2016 بوده که تعداد شهروندان آن به 218 نفر تخمین زده شده است.
  • به ویتر لقب شهری در زیر یک سقف را داده اند و دلیل آن هم این است که همه ساکنانش در یک آپارتمان 14 طبقه زندگی می کنند که شامل یک اداره پست، یک فروشگاه همگانی، سوپر مارکت، مراکز کنفرانس، کلیسا، زمین های بازی، استخر و… است.
  • یکی از حقایقی که در باره ویتر وجود دارد این است که این شهر در روز 28 مارچ سال 1964، خسارتی برابر 10 میلیون دلار دید و دلیل آن هم زلزله وحشتناکی بود که در آن رخ داد. در این سال، زلزله ای به قدرت 9.2 ریشتر رخ داد که بزرگ ترین و سهمگین ترین زلزله تاریخ آمریکا بوده است. ظاهرا در جریان این زلزله 13 نفر کشته شدند.
  • تنها راه دسترسی به ویتر، تونلی به طول 13000 فوت است که باید از آن رد شد و این تونل از میان کوه مینارد می گذرد. هم قطار و هم بزرگراه هر دو از این تونل رد می شوند!

آیا شما تا به حال به این شهر سفر کرده و یا درباره آن چیز بیشتری شنیده اید؟ نظرات خود را با ما هم اشتراک بگذارید.

منبع: whittieralaska.gov

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
منبع: الی گشت
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44454

به "کل جمعیت این شهر در یک آپارتمان زندگی می کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل جمعیت این شهر در یک آپارتمان زندگی می کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید