کشتی یونانی کیش از جاذبه های کهن کیش

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- کشتی یونانی کیش به عنوان یکی از جاذبه های محبوب در جزیره مرجانی کیش شناخته می شود. این کشتی وسعتی بسیار بزرگ دارد؛ به گونه ای که از فاصله های دور می توان آن را رویت کرد. ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی دقیق کشتی یونانی کیش و اطلاعات جالب درباره آن، لذت بازدید را برای شما گردشگران عزیز دو چندان کنیم.

کشتی یونانی کیش از جاذبه های کهن کیش

کشتی یونانی کیش درست در غرب جزیره و سواحل نیلگون قرار گرفته است. اگرچه امروزه این کشتی رو به فرسودگی می باشد، اما با این حال زیبایی منحصر به فرد آن باعث شده تا هر فردی برای دیدن از نزدیک کشتی یونانی ترغیب شود. در ادامه مطلب کمی درباره تاریخچه جذاب کشتی و نوع پیدایش آن می پردازیم. برای کسب اطلاعات درباره تور ازان کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

معرفی کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش دارای تاریخچه ای مبهم و عجیب است که خواندن آن شاید برای شما نیز جالب باشد. می توان اینگونه گفت که در یکی از روزهای تابستانی سال 1345، بومیان جزیره کیش در هنگام تردد از نزدیکی روستای باغو متوجه کشتی می شوند که در گل فرو رفته است. البته هنوز پس از گذشت سال های متوالی کسی متوجه دلیل به گل نشستن این کشتی نمی شود.

فرضیه هایی درباره به گل نشستن کشتی یونانی کیش به گوش می خورد، اما هنوز دلیلی برای اثبات آن ها وجود ندارد. به گفته برخی از کیشوندان، هوای مه آلود و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره باعث شده است تا این کشتی از حرکت باز بماند.

کشتی یونانی کیش سال 1322 شمسی توسط شرکت ویلیام هامیلتون در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شد. این کشتی وزنی بالغ بر 7061 تن و طولی حدود 136 متر را دارا می باشد. گفته می شود کشتی یونانی کیش در روز 4 مرداد 1345 در هنگام بازگشت از ایران به سمت یونان به گل نشست و این به گل نشستگی چنان عمیق و سخت بود که پس از چندین تلاش توسط یدک کش هلندی از خاک بیرون کشیده نشد. برای رزرو تور هتل ایران کیش به لینک قبل مراجعه کنید.

البته یکی از دلایل سختی کشیدن این کشتی از دل خاک، عظیمی و وزن آن بوده است. زیرا حرکت دادن چنین کشتی دریایی با این عظمت برای هیچکس کار چندان راحتی نیست. پس از تلاش های بسیار در راستای بیرون آوردن کشتی یونانی و شکست های پی در پی، سرنشینان این کشتی ناچار به ترک آن و بارهای کشتی شدند.

بیرون آوردن کشتی یونانی در آن زمان غیر ممکن نبود، اما این عملیات هزینه ای بالا را می طلبید. این کشتی طبق بررسی های اجرا شده و اطلاعات بدست آمده توسط شرکت بیمه لویدز لندن، متعلق به کشور یونان و شخصی به نام کولااف بوده است. هتل مارینا پارک کیش از هتل های بسیار معروف و زیبای کش میباشد.

لازم است بدانید کشتی یونانی کیش اگرچه ظاهری بسیاری قدیمی دارد اما از نظر تاریخی قدمت یا اهمیت چندانی را دارا نمی باشد. تنها دلیل گذر چند سال و فرو رفتن در گل باعث فرسودگی این کشتی شده است و سبب می شود چنین تفکری در افراد پیش آید.

اگر به جزیره کیش سفر کرده اید بازدید از کشتی یونانی کیش را هیچگاه از دست ندهید. تماشای خورشید در هنگام غروب به تنهایی حسی دلنشین را به شما منتقل می کند. حال تصور کنید در کنار دریای نیلگون خلیج فارس، کشتی عظیم با نور زیبای خورشید را مشاهده خواهید کرد، قطعا لحظه ای رویایی برای شما و عزیزنتان رقم می خورد که هیچگاه فراموش نمی کنید.

رستوران کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش یک کشتی فرسوده و رو به خرابی می باشد و نمی توان آن را به عنوان کشتی تفریحیدانست. اما به دلیل استقبال بسیار زیاد گردشگران، در نزدیکی این کشتی پارک ساحلی ایجاد شده است تا افراد بتوانند در کنار بازدید کشتی، از تفریحات دیگر استفاده کنند.

سالن آمفی تئاتر، کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، غرفه های فروش تنقلات، ایستگاه های کرایه اسکیت و دوچرخه، فرش محصولات ورزشی و.... از جمله امکانات ایجاد شده در پارک ساحلی پیرامون کشتی یونانی کیش می باشند. شما و عزیزانتان می توانید یک روز فوق العاده و بی نظیر را در هنگام بازدید از کشتی یونانی سپری نمایید.

از جمله امکانات ویژه در پارک ساحلی کشتی یونانی کیش، رستوران ایرانی و لبنانی می باشد. گردشگرانی که بازدید از این کشتی را به عنوان مقصدی برای گذراندن اوقات خود انتخاب کرده اند می توانند برای صرف غذا به رستوران این مجموعه پارک ساحلی مراجعه کنند.

سرو غذاهای لذیذ و متنوع در منوی رستوران پارک ساحلی سبب شده تا هر فردی که از کشتی یونانی بازدید می کند برای صرف غذا در این رستوران ترغیب شود. اگر علاقه مند به غذاهای لبنانی با تنوع بالا و طعمی فوق العاده هستید، رستوران لبنانی را از دست ندهید.

تمامی غذاهای این رستوران توسط سرآشپزان حرفه ای و با تجربه سرو می شود که رنگ و بویی عجیب را دارا است. طعم خوش به همراه فضای پاکیزه و زیبا در رستوران مجموعه پارک ساحلی، بدون شک رضایت شما را از هر لحاظ جلب خواهد کرد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120984

به "کشتی یونانی کیش از جاذبه های کهن کیش" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشتی یونانی کیش از جاذبه های کهن کیش" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی یونانی کیش از جاذبه های کهن کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید