کرایه قطارشهری مشهد متغیر شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی لایحه سیاست کسر کرایه بلیت قطار شهری مشهد در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.

کرایه قطارشهری مشهد متغیر شد

صبح امروز در یکصدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، لایحه سیاست کسر کرایه بلیت قطار شهری مشهد به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می گردد تا با رعایت بودجه مصوب، نسبت به پیاده سازی سیاست کسر کرایه بلیت بر مبنای مدل ترکیبی تعداد ایستگاه طی شده، ناحیه، زمان و طرح تکریم اجتماعی مطابق جدول زیر اقدام نماید.

سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مورد این لایحه، اظهار کرد: کسر کرایه براساس مسافت یکی از موضوعات ما در شورای پنجم بوده است. رقم کرایه در مصوبات همواره ثابت بوده است. به کرایه ای که مردم می دهند، یارانه فراوانی داده می گردد. مردم درصد کمی از کرایه واقعی را پرداخت می نمایند. همواره مردم از درصدی که کرایه افزایش پیدا می نماید، ناراحت هستند. برای همین ما تصمیم گرفتیم چارچوب کرایه داشته باشیم. همچنین برای اقشار مختلف که نیازمند رایانه هستند، خدماتی را ارائه کنیم.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز عنوان نمود: باید برای فردی که می خواهد از منطقه ای به منطقه دیگری برود انگیزه به وجود بیاید تا او به جای تاکسی از مترو استفاده کند. وقتی کرایه خورد گردد، انگیزه بیشتر می گردد. با تصویب این لایحه ما با کاهش درآمدی روبرو خواهیم شد. این لایحه به نفع شهروندانی است که ایستگاه های محدودی سوار می شوند.

احمد نوروزی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مقام موافق، توضیح داد: این کار به عدالت نزدیک تر است.

شهناز رمارم، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: شیوه جدید دریافت بلیط قطار باید طوری باشد که شهروند متوجه آسان دریافت آن گردد. اقشار آسیب پذیر باید از رقم فعلی کمتر پرداخت نمایند. با این کار ما کمبود بودجه خواهیم داشت. میانگین استفاده مردم از قطارشهری، 10 ایستگاه است. برای قشر دانش آموز نباید ساعت مشخص گردد؛ چراکه امکان دارد در ساعات مختلف کلاس داشته باشد و بخواهد از مترو استفاده کند.

سید مسعود ریاضی، تاکید نمود: ما تجربه ناموفق الیت را در شهرداری داشته ایم. فهم میزان دریافتی الیت از مردم برای ما راحت بود، اما برای شهروندان مشکل، به همین دلیل مردم ناراضی بودند.

نماینده شهرداری در این خصوص گفت: با اجرای این لایحه برای 60 میلیون مسافر، ما با کاهش درآمد 12 تا 20 میلیارد تومان روبرو خواهیم شد.

لازم به ذکر است که کلیات و جزییات این لایحه با 11 رای موافق به تصویب رسید.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114228

به "کرایه قطارشهری مشهد متغیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرایه قطارشهری مشهد متغیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید