کتاب سواد خبری منتشر شد
به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - سواد خبری نوشته سید غلامرضا فلسفی و مریم سلیمی با هدف آشنایی و توانمند سازی مخاطبان در شناخت، انتخاب و ارزیابی خبر از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات مدرسه، امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرف نماینده و هم فراورینماینده خبر محسوب می شوند، فراوری و نشر بیش ازحد اطلاعات و اخبار با توجه به این که نظارتی بر آنها نیست به معضلی نگران نماینده تبدیل شده است. این نگرانی زمانی افزایش می یابد که بدانیم بچه ها و نوجوانان به وسیله رسانه های اجتماعی خبر کسب می نمایند؛ که این نشان از اهمیت رسانه های نوین و تأثیر آن ها بر مخاطبان به ویژه نسل جدید دارد. از آنجا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره لازم است. انتشارات مدرسه با چاپ کتاب سواد خبری در حوزه علوم ارتباطات و رسانه سعی در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.
بنابر این گزارش: بعضی از مفاهیم اساسی انتخاب شده این کتاب که برگرفته از ایده کلیدی مذکور است عبارت اند از: سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و ...
این کتاب در چهار بخش و در 124 صفحه طراحی شده که مطالعه آن به عموم مخاطبان به ویژه دانش آموزان و دبیران دوره متوسطه، دانشجویان همچنین فعالان حوزه علوم ارتباطات، روابط عمومی و رسانه پیشنهاد می گردد.
کتاب سواد خبری در فروشگاه های سراسر کشور و همچنین در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
منبع: خبرگزاری پاناگروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.