کارگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز عامل قطعی برق

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناسان معتقدند کارگاه هایی به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام نموده اند که برق بسیاری مصرف می نمایند و اخیرا وزارت نیرو اعلام نموده است 300 مگاوات از این کارگاه های غیرقانونی کشف شده اند.

کارگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز عامل قطعی برق

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، قطعی برق که در روزهای گذشته سروصدای زیادی به پا نموده بود و در روزهای آغازین خود با برنامه ریزی نامناسب و عدم اطلاع رسانی کافی موجب شکست شطرنج بازان ایرانی در مسابقات آسیایی شده بود، عکس العمل بسیاری از صاحبان مشاغل، کارخانجات، مراکز بهداشتی و درمانی را در پی داشت .

سال جاری هم هم مانند تابستان های دیگر، به علت وجود گرما و استفاده بیشتر از انرژی برق، شاهد خاموشی های نسبتا ناگهانی در کل کشور هستیم و به گفته حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران عظیم، اندازه مصرف برق در هفته اخیر به بالاترین رقم ثبت شده در تاریخ صنعت برق ایران رسیده که با توجه به پیش بینی های اجرا شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا، فرایند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش رو، می تواند نگران نماینده باشد و سبب نوسانات و خاموشی های مکرر در سطح کشور گردد.

بیت کوین از عاملین قطع برق

اردکانیان، وزیر نیرو در مورد استخراج رمز ارزها اظهار کرد: رمز ارزها در واقع صادرات انرژی انجام می دهند. اگر استخراج گر رمزارز، با مجوز این کار را انجام می دهد، با مجوز قانونی انرژی صادر می نماید و اگر بدون مجوز و پنهان کار می نماید، صادرات انرژی را به شکل پنهانی و غیرقانونی انجام می دهد.

وی بعلاوه تأکید نموده است که طبق گزارش های مراکز دنیای، 10درصد انرژی مصرفی فراوری رمزارزها در دنیا مربوط به ایران است؛ یعنی حداقل 2000 مگاوات توان برق صرف رمزارزها می گردد، درحالی که کسانی که مجوز قانونی رمزارز گرفته اند، حدود 321مگاوات مصرف دارند.

استخراج بیت کوین یک صنعت چند میلیارد دلاری در دنیاست. با رشد قیمت بیت کوین در سال های اخیر، افراد زیادی برای استخراج ارز هجوم آورده اند. در ایران هم به علت قیمت پایین برق، هزینه استخراج بیت کوین کمتر از بعضی کشورهای دنیاست. به همین دلیل در مدتی محدود، مزارع استخراج بیت کوین زیادی با برق کشاورزی، برق صنعتی و … راه اندازی شده است. شبکه بیت کوین شامل تعداد زیادی کامپیوترها و دستگاه های استخراج است و به علت پردازش فوق العاده زیادی که این شبکه احتیاج دارد. این دستگاه ها برق زیادی مصرف می نمایند.

کارشناسان معتقدند کارگاه هایی به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام نموده اند که برق بسیاری مصرف می نمایند و اخیرا وزارت نیرو اعلام نموده است 300 مگاوات از این کارگاه های غیرقانونی کشف شده اند.

شوک برقی نگران نماینده به اکسیژن و دارو

قطعی برق سال جاری علاوه بر مسائل همیشگی و پیامدهای ناگواری همانند وقفه های خسارت آور برای کسب و کارهای وابسته به برق، خرابی وسایل برقی، ماندن در آسانسورها و افزایش تصادفات در خیابان های تاریک داشت ، می تواند به مراتب زیان بار تر و نگران نماینده تر از خاموشی های سال های پیش باشد چرا که سال جاری با بیماری کووید 19 روبرو هستیم.

کمبود اکسیژن در بیمارستان ها از آغاز پیک اول کرونا یکی از چالش های این بیماری منحوس به شمار میرود که به مرور زمان این معضل کاهش یافت و بیمارستان ها آمادگی بیشتری برای بحث اکسیژن پیدا کردند اما اینک مجددا قطعی برق می تواند به چالش اکسیژن شوک وارد کند و فشاری مضاعف بر بیمارانی که احتیاجمند دستگاه های اکسیژن ساز هستند، وارد کند.

در عین حال، از فاسدشدن داروهای زنجیره سرد و واکسن های کرونا هم نمی توان غافل ماند، با وجود اینکه شنیده می گردد قطع شدن برق در روزهای اخیر تأثیری بر واکسن های انبار شده ندارد چرا که در انبارها از ژنراتور جانبی استفاده می گردد و به محض قطع شدن برق، برق انبارها به وسیله این دستگاه ها تأمین می گردد اما در بسیاری از شهرستان ها همچنان با مشکل عدم وجود ژنراتور روبرو هستیم.

قطع برق، فرایند تزریق واکسن کرونا را با اختلال روبرو می نماید

از طرفی دیگر، بحث داغ این روزها تزریق واکسن کرونا در مراکز درمانی کوچک و عظیم مختلف است که این خاموشی های پی در پی این فرایند مهم تزریق واکسن را با وقفه و کندی روبرو نموده است و بسیاری از این مراکز به ویژه در شهرستا ن ها از برق اضطراری بی بهره هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در گفتگویی اظهار کرد: ما از یخ خشک برای نگهداری واکسن استفاده می کنیم اما وقتی قطعی برق طولانی گردد نگهداری واکسن و ثبت آنلاین تزریق دیگر ممکن نیست، این در حالی است که باید ثبت اطلاعات تزریق واکسن به لحظه و آنلاین در سامانه صورت گیرد و ما اطلاعات را کاغذی هم ثبت می کنیم و ممکن است اختلاف اطلاعات داشته باشیم.

اینها در حالی است که باید ما هر روز اطلاعات واکسیناسیون را در سامانه ثبت کنیم و داده ها در داشبورد های مدیریتی منعکس گردد، ما هر روز پس خوران اطلاعات واکسیناسیون را به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال می کنیم تا مدیران شرایط شهرها و روستاهای تحت پوشش را ببینند و برنامه واکسیناسیون را مدیریت نمایند و وقتی سامانه را نداشته باشیم امکان مدیریت واکسیناسیون از ما سلب می گردد و بنابراین قطعی برق برای نظام واکسیناسیون تهدید جدی محسوب می گردد.

بر اساس این گزارش ، سال جاری در شرایطی که با وجود پاندمی کرونا، بسیاری از مدارس شهر تهران، کلاس های بعضی دانشگاه ها و بعلاوه بیش از 70 درصد هتل ها، مسافرخانه ها، رستوران ها و تمامی سالن های همایش، مساجد و تالارهای عروسی تعطیل هستند، بنابراین سیستم برقی شان بسیار کم مصرف تر از گذشته است، در چنین شرایطی انتظار می رفت که برق مصرفی سال جاری نسبت به سال های گذشته کمتر شده باشد اما در عمل چنین چیزی به چشم نمی آید.

سال قبل قرار بود تعرفه ای برای استخراج نمایندگان بیت کوین وضع گردد تا نه تنها از هزینه فراوری آن بلکه از فشار بر شبکه های برق هم کاسته گردد اما ظاهرا این اقدام عملی نشد. اگرچه در روزهای اخیر شاهد خاموشی های ناگهانی و پی در پی کمتری بودیم اما موضوع قطع برق بسیار ریشه دار و حائز اهمیت است بنابراین به رسیدگی و برنامه ریزی های هوشمندانه تری احتیاج است تا از بروز خسارت های اقتصادی و جانی در این دوران جلوگیری گردد.

منبع: تابش کوثر

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154116

به "کارگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز عامل قطعی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز عامل قطعی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید